Auteur Topic: Apenheul forum meeting 2015  (gelezen 17230 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #69 Gepost op: 3 mei 2015, 18:03:31 »
@all thanks for the comments...

En daar ik in het gelukkige bezit van een abo ben, heb ik nog genoeg gelegenheid om verder te oefenen... :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #69 Gepost op: 3 mei 2015, 18:03:31 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #68 Gepost op: 3 mei 2015, 16:26:47 »
Mooi overzicht van een mooie dag Harry. Voor mij de 5e foto als grootste topper: Die jonge gorilla blijft een snoepie en het detail van de achterpoot (echt gemaakt om iets vast te grijpen) vind ik erg mooi.

JohnnieS

  • Gast
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #67 Gepost op: 3 mei 2015, 00:04:17 »
Vind ze allemaal Super,staan er mooi gedetailleerd op. :toppie:
Wat een geweldig mooie plek om te Fotograferen,is wel een stukje uit de buurt ::)

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #66 Gepost op: 2 mei 2015, 23:19:45 »
De derde bevalt me het meest. Mooie beeldritmiek, evenwichtig opgebouwd totaalbeeld, rustig kijken naar het naderende.....? In ieder niet iets wat ze van hun stuk brengt. Groeten, Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #65 Gepost op: 2 mei 2015, 23:06:24 »
Haha, viel mij niet op, nu wel. Beide foto's witbalans as-shot. Maar ik denk dat dit gewoon het effect is van de zon en reflecties van het koele metaal, versus de bruine palen.

Als serie niet handig, als losse foto's heb ik daar niet zo veel problemen mee.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #64 Gepost op: 2 mei 2015, 22:57:45 »
Mooi, Harry, maar eh ... speel je veel met de witbalans? Wat een verschil in kleur tussen de orang oetan van foto 1 en van foto 2.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #63 Gepost op: 2 mei 2015, 12:47:35 »
En wat vertraagd, toch mijn bijdrage :)

1 - ook van ISO 6400 schrik ik niet...



2 - al is 2500 makkelijker



3 - gorilla's mogen niet ontbreken :)



4 - blijf het tongetje wel leuk vinden...



5 - en nog een gorilla in wording..

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

JohnnieS

  • Gast
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #62 Gepost op: 26 april 2015, 19:43:15 »
Prachtige serie, Arno

Je hebt goed je beste gedaan, :toppie:

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #61 Gepost op: 26 april 2015, 12:41:54 »
Helaas nog geen tijd gehad om foto's uit te zoeken :(
Nog steeds druk Harrie?

Hier nog maar wat foto's van mij dan... Eerste 2 met de DA 55-300 en de laatste 3 met de geleende DA* 300

1 Op wacht


2 Nog een 'kiekeboe'


3 Rek- en strekoefening


4 Laatste oortje versnoept?


5 Paardje rijden op moeder's rug

Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #60 Gepost op: 18 april 2015, 17:11:01 »
Echt een verbetering, André. Zo voorkom je een 'blauw oog' als fotograaf. ;) Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #59 Gepost op: 18 april 2015, 17:02:53 »
Zwarte oog verbeterd.



André

<2-5-2015: linkje van foto hersteld>
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2015, 22:51:42 door André Kok »
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #58 Gepost op: 18 april 2015, 10:41:59 »
...
@André Kok: nummer vier waar je de interactie ziet, dat vind ik erg leuk. Foto 7 zo opgerold is ook erg apart. Foto 8 zou ik kijken of je het zwart iets meer kan oplichten...
...
Ik betrap me er vaak op dat ik te gemakkelijk bezig ben tijdens het fotograferen. Bij de beweeglijke aapjes van mijn foto 4 had ik de camera op f5.6, ISO 100 en 1/200 s laten staan, maar dan komen de beestjes echt niet scherp op de foto! Foto 4 is ook niet echt scherp. f4 en ISO 200 zodat de sluitertijd 1/800 zou worden was beter geweest. (Zie bijv. de foto's van Erik met 1/1200 s genomen.)

Foto 8: inderdaad is het rechter oog zwart dichtgelopen. Eens kijken of ik dat kan verbeteren. PeterN noemde het al een hele uitdaging dat ik deze opname maakte, maar ikzelf ervaar het meer als geluk.

Ik bedankt iedereen voor het commentaar. Ik ben zelf onder de indruk van de diverse scherpe portretfoto's, met name van Dick en Ron (Ventaxian), en van de opnamen van Erik van de vliegende vogels ("neushoornvogels"?). (Nikon, hč.  :))

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #57 Gepost op: 17 april 2015, 12:34:54 »
Ik was helaas te lui (?) om mee te gaan. Maar jullie hebben er geloof ik een mooie dag van gemaakt, met daarbovenop nog een keer mooie foto's als resultaat. In de loop van de jaren verbetert de kwaliteit van de foto's bij dit soort uitjes volgens mij. Dat is mooi.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #56 Gepost op: 17 april 2015, 11:36:30 »
Helaas nog geen tijd gehad om foto's uit te zoeken :(

Maar nu toch even een reactie op al het moois wat geplaatst is:

@Ventaxian: prachtplaat met dat ei!

@LordBuksII: de derde plaat, omhoogkijkend gorrila jong, vind ik de mooiste. Je gaat bijna zelf ook omhoog kijken :)

@Eviz: mooie compo, loeischerp, recht in de lens.. wat wil je nog meer

@ArnoR: de tweede is vertederend, de derde erg mooi van kleur. Wat zijn die krengen trouwens snel :) Nummer vijf erg mooi van kleur en scherpte en prachtige achtergrond

@Alien: leuk idee zo'n drieluik.. en ja dat was super om naar te kijken...

@Stout: nummer twee met snor is erg leuk, nummer vier is prachtig!

@Alien: nummer drie met de witte achtergrond is mooi getroffen!

@André Kok: nummer vier waar je de interactie ziet, dat vind ik erg leuk. Foto 7 zo opgerold is ook erg apart. Foto 8 zou ik kijken of je het zwart iets meer kan oplichten...

@6x7: Interactie, apen en water..prachtig, nummer 2 ook mooi zo tegen dat groen, foto 4 "ben ik niet leuk?"

@DickL: nr 2, de neusaap met neus vooruit... ! Nr 5 altijd vertederend, drinkende aap bij moeder, n 7 de familie snor en snor

@Eviz: met name de foto's met interactie/emotie vind ik leuk. Nr 1 vind ik de beste. Leuk (nr 10) dat je de hoornvogel er scherp op hebt gekregen. De 120-400 was bij mij helaas te traag in AF

@Skin: mooie serie met (mijn voorkeur) nummer 1 als mooiste

@Ventaxian: nr 2 prachtig, nr 4 zou ik de rechteraap weghalen dan heb je een topper! Ook nr 7 is om van te dromen

@PeterN: mooie serie met als mijn favorieten: 4 en 7

@Theodor: Wat een schitterende platen... Ik denk dat die KS-II prijs/prestatie alle camera's verslaat... 4,5 en 6 zijn toppers






Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline DickL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 760
    • Mijn Flickr albums
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #55 Gepost op: 15 april 2015, 21:56:06 »
Heerlijk om de foto's weer eens te bekijken met de mooie commentaren van een ieder. Wat mij opvalt zijn de prestaties van de DA 300.  Wat een scherpte en mooie kleuren. Ik heb heel lang zitten twijfelen om deze aan te schaffen toen hij nog 999 Euries koste.  Maar ja das toch een heel bedrag. En ja, je moet nooit te lang twijfelen want op dat moment besloot Ricoh om de prijs te verhogen naar 1299 Euries. Nu zit ik te wachten tot ie weer goedkoper wordt.
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #54 Gepost op: 15 april 2015, 21:15:05 »
Zo ik ben er even rustig voor gaan zitten om al die mooie foto's die al geplaatst zijn, van commentaar te voorzien. Sommige taferelen zie je bij verschillende fotografen langs komen en dan is het leuk om te zien op wat voor een verschillende manieren je dat zelfde tafereel kunt fotograferen.

@ Harry: Teaser:  Jij was snel met plaatsen zeg, maar een leuke teaser geworden. Het valt met trouwens wel op dat er best nogal wat apen met de tong uit de bek op de foto staan.

@ Ron:  De eeste:  Schitterende foto zo met dat ei, heerlijke kleuren en scherpte.

@ Mark:  Mooie foto's geworden, jammer dat je bij de 3e foto net het doel van het blik van het aapje niet in beeld hebt kunnen krijgen.

@ Arno:  Mooie serie geworden met voor mij foto 2 en 5 als grootste toppers.

@ Annelien:  Voorproefje:  Erg leuk die trilogie, je kunt mooi zien waarop hij zijn aandacht heeft gevestigd en wat hij er mee wil.

@ Bram:  Weer zo'n mooie serie, met foto 1 en 2 als grootste toppers. Foto 3: weer zo'n aap met de tong uit de bek  :).

@ Annelien:  Echte bijdrage:  Foto 1: Heerlijk koppie toch. Foto 3: Erg mooi met die lichte achtergrond.

@ André:  Mooie serie geworden. Bij foto 8 is het je toch goed gelukt om het wit van de aap niet uit te laten bijten en het meeste van zijn gezicht goed belicht te krijgen. Was een hele uitdaging om die goed te krijgen met dat licht.

@ Gert Jan:  Ook een mooie serie geworden, met voor mij foto 2 als grootste topper: schitterende kleuren en lekker scherp.

@ Dick:  Schitterende serie geworden, heerlijke kleuren, scherpte en dof. Grootste toppers: foto 1, 2 en 7.

@ Bram:  Vervolg:  Mooie vervolg foto's. Tip bij foto 3: volgende keer plat op de buik gaan liggen, dan krijg je een nog mooier zicht op deze dons bolletjes (voor foto 6 uit mijn serie heb ik ook op mijn buik moeten liggen).

@ Erik:  Overzicht dag:  Mooie serie actie foto's geworden. Bij foto 2 heb je die op je af rennende aap goed weten te vangen. Die twee foto's van de vliegende neushoornvogels zijn ook erg goed gelukt.

@ Theo:  Mooie serie geworden. Lekkere dromerige achtergrond bij foto 1 en een lekker maf gezicht hoe die gorilla daar weg wandeld  :).

@ Ron:  Mooie kleurrijke serie geworden, Foto 3,4 en 7 vind ik de grootste toppers.

@ Theo:  Mooie serie geworden. Mooie foto van die moeder en kind, extra mooi doordat het jong je aankijkt. Foto 4 t/m 6 zijn mooie portretten geworden.

En als laatste: Eric, Ron en Gert Jan: Bedankt voor jullie reactie.

Groet,  Peter

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #53 Gepost op: 15 april 2015, 16:06:04 »
Peter dat was het wachten echt wel waard  :)

Mooie momenten getroffen, dus goed gekeken, het belangrijkste in de fotografie!
en ook nog mooi scherpt etc.

Well done Gert Jan 
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #52 Gepost op: 15 april 2015, 14:42:45 »
@PeterN

Met Eric eens dat 4 het meest in het oog springt, maar op 6 heb je die kleine mooi te pakken en inderdaad, bij 7 laat je zien dat er nog meer te spotten valt in Apeldoorn.

Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #51 Gepost op: 15 april 2015, 14:36:50 »
De eerste 2 zijn mooie, intieme opnames. De laatste laat zien dat 3200 iso werkbaar is.

Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline theodor

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 95
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #50 Gepost op: 15 april 2015, 14:01:38 »
Ik zie prachtige foto's van een zeer geslaagde dag langskomen. Zeer de moeite waard om dit zo mee te maken. Ik heb nu de nieuwe Pentax K-S2 kunnen uitproberen met DA 300.
Hierbij enkele foto's, de laatste is gemaakt bij Iso 3200.
Als beginner nog wel aan het zoeken via Flickr, dus ik ben benieuwd of de Exif wel meekomt.
Foto 1
IMGP0090 by theo.hendriksen, on Flickr
Foto 2
IMGP0163 by theo.hendriksen, on Flickr
Foto 3
IMGP0199 by theo.hendriksen, on Flickr
Foto 4
IMGP0209 by theo.hendriksen, on Flickr
Foto 5
IMGP0235 by theo.hendriksen, on Flickr
Foto 6
IMGP0366 by theo.hendriksen, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 18:31:28 door theodor »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #49 Gepost op: 14 april 2015, 23:54:16 »
Zo Peter, dat ziet er toch even fraai uit...
Het is toch wel foto 4 die me direct opvalt, maar de rest is zeker niet te versmaden.
De laatste springt er met name door de kleuren en scherpte ook echt uit.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #48 Gepost op: 14 april 2015, 23:34:47 »
Zo eindelijk de tijd gevonden om de foto's van afgelopen zondag door te spitten. Hieronder volgt een kleine selectie. Ze zijn allemaal m.b.v. de K30 met DA* 300 mm genomen, alleen foto 6 is met de K30 + DA 55-300 mm (geleend van ArnoR) genomen. Was trouwens erg leuk om ook eens die lens uit te proberen.

1.  Getveredemme, ik snap niet dat eekhoorntjes dit lusten.


2. 


3. 


4. 


5. 


6.  Oh, ben je daar


7.  Er zijn hier niet alleen apen wijsneus


Groeten,  Peter

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #47 Gepost op: 14 april 2015, 13:48:46 »
...Na het 'proeven' van de DA* 300 ben ik een beetje ziek... (toch lensvirus opgelopen ???)

Oeps, heb ik je aangestoken :schaam:. Sorry  ;).

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #46 Gepost op: 13 april 2015, 23:31:21 »
Dit was een geslaagd uitje zeg, wat een prachtige foto's zie ik hier voorbij komen.
Veel dank voor alle moois en ik had geen ruzie met mijn ogen, maar helaas al andere verplichtingen, jammer dus.
 
@Mharda: de teaser is een mooi binnenkomer, het grote contrast pakt hier nog goed uit.
@Ventaxian: wow, scherp en mooi van kleur en een plaatje.
@LordBuksII: de 1e twee pakken het gevoel van het dier goed, scherpte is niet ideaal, maar die 3e is helemaal af.
@Eviz: fraai, scherp en prettig om te zien (iets meer ruimte boven zijn koppie en hij is voor mij nog beter).
@ArnoR: doe mij maar 2, 4 en 5 voor scherpte, die ik bij 1 en 3 wat mis, ik zou 4 en 5 zelf wat donkerder maken of anders bewerken.
@Alien: dit vind ik leuk, iets anders gepresenteerd en een duidelijk verhaal.
@Stout: die 2e is voor mij de leukste, maar de rest mag er zeker zijn.
@Alien: drie fraaie en scherpe apensnoeten, een compliment waard.
@Andre Kok: een mooie serie portretten, een soort bloemlezing van soorten, die vijfde had nog iets dichterbij moeten zijn om de omgeving uit te schakelen, leuk.
@6x7: Die eerste is mooi en ook vier is lekker om te zien, twee moet ook even genoemd worden, een echt portret.
@DickL: Wat zijn ze scherp en fraai, die 2e pakt heel mooi uit, maar de rest ligt daar nauwelijks op achter.
@Stout: De drie nakomertjes zijn leuk, de actie op de 1e staat er netjes op.
@Eviz: Als je dit ziet, vraag je toch jezelf af of dat Pentax wel mee kan komen...  ;)  Fraai, scherp en mooie voorbeelden hoe snel scherpstelling kan zijn, het mooiste vind ik 1, 2, 3, 4 enz...
@Skin: een lekker brede serie, de 1e is een mooi portret, dan actie, dan rare snuiters, humor, een aparte blik en een uitsmijter.
@Ventaxian: fraaie bijdrage zeg, twee is mooi, vijf vind ik prachtig, zes knalt lekker van het scherm en zeven is weer een haast klassiek portret.
 
Wat een talent, wat een mooie bloemlezing en wat prettig dat deze initiatieven gestart worden!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Apenheul forum meeting 2015
« Reactie #45 Gepost op: 13 april 2015, 23:17:09 »
Klein grapje, voor de mensen die hem snappen...  ;)


Humor met apen, logische combi...  :)
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen