Auteur Topic: iPhone tilt-shift  (gelezen 1321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macsterdam

  • Gast
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2010, 23:20:19 »
Als je echt tilt-shift doet, kan het inderdaad prachtige Madurodam-achtige beelden opleveren. De iPhone versie komt maar een beetje in de buurt daarvan, vandaar dat ik de term Madurodam maar even niet gebruikt heb. Wel kan het een bijna abstracte sfeer creëren die ik erg mooi vind. Dat had ik ook voor ogen met deze foto's. Maar goed, het is, zoals onze Angelsaksische westerburen zeggen, an acquired taste  ;D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2010, 23:20:19 »

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2010, 22:37:08 »
@Ron: Inderdaad, ik zie die bordjes.

@Mac: Ik dacht inderdaad meteen aan een modelspoorbaan toen ik de foto zag. TiltShift maakt van de werkelijkheid een miniatuurwereld. Grappig, maar ik heb er niet zo veel mee. Ik probeer eerder het omgekeerde na te streven, bijv. met 3D-fotografie van modelauto's.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2010, 19:04:45 »
Hier een link naar info over de iPhone tiltshift applicatie. Wordt meteen duidelijk waarom er zo weinig schepte/diepte is.



kunnen ze beter het madurodam effect noemen. het komt hier mooi uit de verf
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

RonHendriks

  • Gast
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #8 Gepost op: 9 maart 2010, 23:23:09 »
Ron, waar zie jij geinige blauwe borden?

André
Rechts van de trein, net iets boven het midden staat het blauwe vierkante bord, gedraaid met de punt omhoog met een 10 erin. Er is ook een wit bord te zien. Typische borden die gebruikt worden rondom de sporen.

macsterdam

  • Gast
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2010, 23:22:52 »
Hier een link naar info over de iPhone tiltshift applicatie. Wordt meteen duidelijk waarom er zo weinig schepte/diepte is.


Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2010, 23:07:52 »
Wat gek ik zie een trein, perron, die geinige blauwe borden die ze bij de NS gebruiken. In alles trein/spoor/station. :)
Ron, waar zie jij geinige blauwe borden?

@mac: Wat houdt iPhone tilt & shift program in? Ik zie een foto met erg weinig scherptediepte.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

eeyore_nl

  • Gast
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2010, 23:06:24 »
Ik word er erg duizelig van  ;)

RonHendriks

  • Gast
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2010, 20:26:00 »
Tja misschien had het iets geweest voor raad de foto.
Want als je het niet had gezegt had het moeilijk geweest om te zien dat het een trein is.
Vindt een beweging foto wel mooi alleen had het iets duidelijker gemogen.
Wat gek ik zie een trein, perron, die geinige blauwe borden die ze bij de NS gebruiken. In alles trein/spoor/station. :)

macsterdam

  • Gast
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2010, 20:22:54 »
Ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik juist het abstracte van het geheel mooi vind. Kan mee ook voorstellen dat het niet iedereen aanspreek hoor.

Offline Bornfree

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:iPhone tilt-shift
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2010, 20:14:45 »
Tja misschien had het iets geweest voor raad de foto.
Want als je het niet had gezegt had het moeilijk geweest om te zien dat het een trein is.
Vindt een beweging foto wel mooi alleen had het iets duidelijker gemogen.

macsterdam

  • Gast
iPhone tilt-shift
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2010, 19:10:10 »
Als tegenhanger van al het full-frame geweld,  hier een foto genomen met m'n favoriete tilt-shift programma op m'n iPhone. De foto komt dus uit de iPhone zoals hij hier is - hij is niet verder bewerkt of zo. (het was overigens een rijdende trein)