Auteur Topic: Rugzak of tas of ...  (gelezen 14526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #89 Gepost op: 10 augustus 2017, 17:41:59 »
Ik heb ook al jaren een  Lowpro slingshot aw200. Ik vind hem prima wat betreft draagcomfort. Maar ik neem dan ook alleen mee wat ik voor een keer echt nodig heb. Geen extra lenzen ofzo. De schouderband is alleen over een lengte van ongeveer 2 cm ingescheurd. Dat kan nog een probleem worden. Dit is al de tweede slingshot aw200 die ik heb, omdat de rits van een eerdere het had begeven. Daar kreeg ik in de winkel waar ik hem had gekocht gratis een vervanger voor, de huidige.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #89 Gepost op: 10 augustus 2017, 17:41:59 »

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #88 Gepost op: 10 augustus 2017, 17:32:02 »
Leuk dat mijn oude topic weer boven water komt.
Ik heb al die tijd een Lowepro slingshot maar die valt eigenlijk tegen wat betreft draagcomfort.
Er kan veel in, maar na een tijd gaat de enkele schouderband toch pijn doen.
Volgende keer toch iets met twee schouderbanden.....

Cees

Offline Wailer

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #87 Gepost op: 19 juli 2017, 09:43:57 »
Dank voor de tips.

Zijn inderdaad flinke bedragen, maar een goede tas mag wat kosten.

Ik kan de Lowepro 202aw via marktplaats voor 25e ophalen. Ga daar maar eens mee beginnen. Even zien hoe dat bevalt.

Ik kan er niet bij dat ik niet meer weet welke tas het was die ik bedoel...waren niet de tips helaas...


Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #86 Gepost op: 18 juli 2017, 20:04:23 »
@Wailer
Niet de tas die je bedoelt, maar mijn Crumpler komt misschien wel aan je eisen tegemoet.
http://www.crumpler.eu/collections/quick-escape/quick-escape-sling-l-dull-black-1
Ik heb hem nu ruim 4 jaar en bevalt nog steeds erg goed.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #85 Gepost op: 18 juli 2017, 19:06:37 »
Liever een kick van een oud topic, dan weer een nieuwe openen denk ik maar.

Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat er een tas is die je zowel als rugtas en slinhshot kunt dragen. Was een extra schouderband los te maken en weg te stoppen, andere band kun je als een slingshot diagonaal maken.

Zegt iemand dit.iets? Meen dat hey Vanguard is, maar kan het niet meer vinden. Ook google laat me in de steek ;)

Ben op zoek naar een tas die het makkelijk maakt om de camera te pakken, maar ook comfortabel te dragen is als je toch een flink stuk onderweg bent. Vooralsnog niet veel fotogear, maar zal groeien

Heb nu op marktplaats een lowepro 202aw gevonden. Wellicht een optie om niet voor de hoofdprijs  een slingshot te ervaren.

Lijkt me ook praktische opbergruimte thuis. Alles op.een plek!

Hopelijk kan iemand me helpen.

ik weet je budget niet, maar dit is een hele fijne tas https://www.cameraland.nl/cameratassen-koffers/ce706xx-compact-sport/#/pid=12962&prefid=12960 Het is een rugtas, maar je kan makkelijk bij je camera door hem voor je te draaien (zij opening). En voor nog meer gemak kan je hem met deze combineren https://www.cameraland.nl/cameratassen-koffers/ce703xx-probody-slr-chest-carrier/#/pid=12885&prefid=12883 die klik je aan de tas en hij hnagt dan op je borst. kan je helmaal snel bij je camera, en gewicht is ook mooi verdeeld.


Offline Wailer

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #84 Gepost op: 18 juli 2017, 14:04:45 »
Liever een kick van een oud topic, dan weer een nieuwe openen denk ik maar.

Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat er een tas is die je zowel als rugtas en slinhshot kunt dragen. Was een extra schouderband los te maken en weg te stoppen, andere band kun je als een slingshot diagonaal maken.

Zegt iemand dit.iets? Meen dat hey Vanguard is, maar kan het niet meer vinden. Ook google laat me in de steek ;)

Ben op zoek naar een tas die het makkelijk maakt om de camera te pakken, maar ook comfortabel te dragen is als je toch een flink stuk onderweg bent. Vooralsnog niet veel fotogear, maar zal groeien

Heb nu op marktplaats een lowepro 202aw gevonden. Wellicht een optie om niet voor de hoofdprijs  een slingshot te ervaren.

Lijkt me ook praktische opbergruimte thuis. Alles op.een plek!

Hopelijk kan iemand me helpen.

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #83 Gepost op: 6 mei 2013, 23:52:41 »
Hij wordt morgen bezorgd. :)
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline ivotjuh

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 413
  • Geslacht: Man
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #82 Gepost op: 6 mei 2013, 21:50:54 »
Tof! En inderdaad Maarten  ;)

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #81 Gepost op: 6 mei 2013, 20:00:52 »
Bedankt Ivo en Maarten! Dezelfde ga ik vandaag nog bestellen. Ik liep er gisteren tegenaan , tijdens een workshop (erg leuk trouwens!) dat ik naast mijn fototas , mijn gewone rugzak moest meenemen. De fototas was gewoon te klein. Daar kan net de body + objectief in.
Dus, bedankt voor de review Ivo!
Groetjes, Franck

Ga je geen spijt van krijgen  ;)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #80 Gepost op: 5 mei 2013, 08:14:13 »
Hoi Cees,

Sinds de PhotoKina ben ik helemaal gek van deze: http://www.barrato.nl/?prodid=571657 (de goedkoopste gevonden zojuist, maar iets boven budget) Ze gaven een live demo van de rugzak. Toen hadden we er al heel wat gezien inmiddels. En deze bood precies wat wij zochten in een rugzak

Gr. Don

Waar verwees deze link naar ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Rugzak of tas of ...
« Reactie #79 Gepost op: 5 mei 2013, 08:08:46 »
Bedankt Ivo en Maarten! Dezelfde ga ik vandaag nog bestellen. Ik liep er gisteren tegenaan , tijdens een workshop (erg leuk trouwens!) dat ik naast mijn fototas , mijn gewone rugzak moest meenemen. De fototas was gewoon te klein. Daar kan net de body + objectief in.
Dus, bedankt voor de review Ivo!
Groetjes, Franck 
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Serpiente

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #78 Gepost op: 12 april 2011, 12:07:20 »
Een kast ;)

Een rugzak is prettiger, vooral met een heupriem en een borstriempje. Dat draagt comfortabel voor langere tijd, vooral met veel gewicht.
Een slingshot is weer praktischer met snel spullen pakken, maar voor langere perioden vervelend omdat je alles op één schouder draagt.
Als je een tas neemt waar een Canon 1D in past dan moet een K20d met grip ook wel passen. Je moet even de maten opnemen van wat je hebt en daarop zoeken, of met al je spullen langs een winkel gaan die veel op voorraad heeft. 

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #77 Gepost op: 11 april 2011, 22:28:23 »
Ik kan dit beaamen ben zelf ook in het bezit van deze rugzak en bevalt mij zeer

Offline ivotjuh

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 413
  • Geslacht: Man
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #76 Gepost op: 11 april 2011, 11:05:59 »
Hallo,

Ik zie net dit topic pas, en ik wilde graag mijn ervaringen delen.

Ik heb een Lowepro schoudertasje waar m'n K20D met grip net in past. Dit begon mij te irriteren.
Met name ook bij macro-opnames, je hangt een beetje voorover en de tas bungelt al richting je onderwerp.

Nu ben ik ook in het bezit van een Lowepro Flipside 400AW. En geloof me, dit is de PERFECTE tas! Hij zit super op je rug, je kunt je lenzen wisselen op de tas, (bijna) alles past erin!
Als ik op de mountainbike wegga met de camera op mijn rug, dan geniet ik er bijna van hoe comfortabel hij is, haha.

Wat er op dit moment in zit:
Pentax K20D met grip
Metz 58

18-55 II
55-300
100 macro WR
50/1.7
28/2.8
135/2.5
Tokina 35-70 2.8 MF
Carl Zeis 50/2.8
Oude Teleconverter

Statief!

Dan nog wat extra's zoals geheugenkaartjes, adapter voor M42
Hiernaast zit er nog een vak voorop de tas, voor telefoon, kladblok, eten/drinken etc.

Dus.. twijfelt er iemand, ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Ivo  :)








Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #75 Gepost op: 28 maart 2011, 15:57:09 »
Hmm, gezien het monster dat er op de voorbeeldjes in gaat is dat mss wel een optie voor een travelpack voor de sigma 100-300...thnx voor de tip.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #74 Gepost op: 28 maart 2011, 14:34:23 »
Na 3 verschillende "miskopen" te hebben gedaan, heb ik nu eindelijk de voor mij op dit moment perfecte tas gevonden zie hier  http://www.thinktankphoto.com/products/streetwalker-pro-backpack.aspx

ik ben genezen van een slingshot tas, ik heb een hart operatie gehad en kan het niet hebben dat die riem op mijn borst drukt, met een rugtas met 2 riemen heb ik geen last, en het voordeel is dat de camera aan de tas gekopeld kan worden door middel van 2 lost te kopen bandjes van Think tank

Ik kan mijn hele uitruisting er in kwijt:

K5 met batterij grip
Sigma 70-200 2.8 HSM
Tamron 28-75 2.8
Sigma 105 2.8 macro
Lensbaby composer
Pentax A 50 1.7
Metz 48 AF
Leica D-lux 4
Diverse filters
Sekonic L358 belichtingsmeter

Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

JohnnieS

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #73 Gepost op: 16 maart 2011, 11:47:47 »
= Vakantie  ;)

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #72 Gepost op: 16 maart 2011, 08:41:52 »
en ik heb het tijdens mijn wintersport vecencie nogmaals aan den lijve ondervonden dat een te kleine tas compleet
onhandig is; er moest zelfs een lens in de sportzak omdat ik ze anders niet kon meenemen.
Niet bepaald handig wanneer je bv. met het vliegtuig op vecencie goat.

dus mijn eerstvolgende aankoop: een mooie grote rugzak.  :)   

Wat is een "vecencie"?

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #71 Gepost op: 16 maart 2011, 00:01:16 »
Uit puur persoonlijke ervaring kan ik iedereen het volgende aanbevelen; koop meteen een grote rugzak, ook al hoeft er voorlopig
enkel een camera + kit lens in te passen.

Toen ik mijn K10D kocht (2007) heb ik een tasje (Lowepro REZO 170 AW) gekocht om de camera mee te kunnen nemen
op vakantie. Het was voldoende om een paar spullen in op te bergen en "waarom zou ik zoveel geld uitgeven aan een grote tas"?

Nu, zoveel jaren later heb ik toch een aardige verzameling bij mekaar (lenzen, flitser, batterijgrip, etc.)
maar mijn tasje, wat destijds zeer handig, praktisch en voldoende leek is veel te klein geworden.
Er past enkel een body + grip, kit lens en nog een klein lensje in, wanneer ik de 70-300mm wil meenemen kom ik in de problemen.

mijn advies en goede raad; koop meteen een deftige rugzak waarin je alles kan opbergen/meezeulen.  ;)

en ik heb het tijdens mijn wintersport vecencie nogmaals aan den lijve ondervonden dat een te kleine tas compleet
onhandig is; er moest zelfs een lens in de sportzak omdat ik ze anders niet kon meenemen.
Niet bepaald handig wanneer je bv. met het vliegtuig op vecencie goat.

dus mijn eerstvolgende aankoop: een mooie grote rugzak.  :)   

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #70 Gepost op: 6 maart 2011, 20:23:02 »
Ook ik moet weer op zoek naar een nieuwe tas, denk ik...Een K20d met grip en een Sigma 100-300 is toch wel erg groot.
In de DaKine past ie wel maar ik vraag me af of er zoiets als een paraat/snuittas bestaat voor zo`n grote combi. Iemand suggesties?
Bedoel je zoiets misschien?
http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19810&Version=Photo
http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19815&Version=Photo

Weet niet of andere merken iets hebben...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #69 Gepost op: 6 maart 2011, 20:12:18 »
Clik elite komt aardig in de buurt met een kleinere versie van de tas die ik nu heb (medium nature), alleen daar past geen laptop in.
Clik elite komt zeker aardig in de buurt en Kata heeft ook tassen die voldoen.
Heb zelf deze maar volgens mijn is die te groot voor wat jij wilt. http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19780&Version=Photo
Maar misschien is deze beter. http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19804&Version=Photo

Als je de band strak genoeg trekt (moet dan wel kunnen) blijft ie ook wel hoog op je rug hangen.
Sommige schoudertassen van crumpler hebben een extra band waarmee je er voor zorgd dat de tas op je rug blijft liggen, heb dat bij mij crumpler tas ook en werkt perfect voor op de fiets.

Als ik een statief meeneemt leg ik hem boven op mijn spullen, de "flap" goed aan trekken en het blijft wel liggen.
Tijdens het schieten hang ik de statief met 1 poot aan één van de lussen aan de zijkant van de tas. De lussen zijn bedoelt om een kleine pouch aan te hangen voor een compact camera maar tot zover is het sterk genoeg om een statief te dragen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #68 Gepost op: 6 maart 2011, 10:28:42 »
Ook ik moet weer op zoek naar een nieuwe tas, denk ik...Een K20d met grip en een Sigma 100-300 is toch wel erg groot.
In de DaKine past ie wel maar ik vraag me af of er zoiets als een paraat/snuittas bestaat voor zo`n grote combi. Iemand suggesties?

Kijk eens naar de classified series van Lowepro... Wat 'sjiekere' tassen, waar bij mij toch wel verbazend veel ingaat...

Ik heb de 160AW en daar gaat makkelijk een Flash, een K7 met grip en Sigma 70-200 F2.8 en een Pantax 16-50 in... En dan nog ruimte voor kaartjes, batterijen e.d.
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2011, 10:40:53 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #67 Gepost op: 6 maart 2011, 09:51:39 »
Een schoudertas lijkt mij op de fiets weer niet gemakkelijk, bovendien hebben die vaak geen bevestiging voor statief.

volgens mij heb ik wat hier een schoudertas genoemd wordt (destijds werd het ook wel een videotas genoemd, is ook niet een heel erg grote: met de k-x, k1000, kitlens, 50mm M, 135 mm M, 28-80 en 70-210 staat ie bol) maar ik wisselde gewoon de lenzen van mijn SF7 bij 25 km/h op mijn mountainbike....
Tas op de buik draaien, rechtop zitten en knutselen.
Als je de band strak genoeg trekt (moet dan wel kunnen) blijft ie ook wel hoog op je rug hangen.



(en misschien helpt het mee dat ik op dat moment een jaar of 18 was en dus een stuk voorzichtigheid miste)


Maargoed, ook mijn tas begint slecht te worden en begint om vervanging te vragen.
af en toe mis ik ook wel de ouderwetse paraattas van de Praktica van mijn ouders. In mijn schoudertas past (momenteel) alles wat ik weleens gebruik (de SF7 ligt op zolder), maar het is soms veel te veel en veel te zwaar.
Een tas met alleen je camera die daarbij beschermd wordt is ook weleens handig (bijvoorbeeld als je tijdens het met de kinderen naar de carnavalsoptocht gaat kijken en onderweg wilt kunnen fotograferen).

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #66 Gepost op: 6 maart 2011, 00:30:01 »
Ook ik moet weer op zoek naar een nieuwe tas, denk ik...Een K20d met grip en een Sigma 100-300 is toch wel erg groot.
In de DaKine past ie wel maar ik vraag me af of er zoiets als een paraat/snuittas bestaat voor zo`n grote combi. Iemand suggesties?

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8