Auteur Topic: Rugzak of tas of ...  (gelezen 14495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buksbeest

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #64 Gepost op: 6 maart 2011, 00:13:59 »
@JJW: al eens gekeken naar de K3L van Naneu Pro? (Zie site cameranu.) Zelf geen ervaring mee, maar was zelf ook opzoek en kwam hem tegen. Sluit volgens mij redelijk aan bij jouw wensen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #64 Gepost op: 6 maart 2011, 00:13:59 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #63 Gepost op: 5 maart 2011, 23:51:54 »
Iemand hier ervaring met een crumpler waar ook een laptop in past? of iets anders vergelijkbaars. Ik worstel er af en toe mee dat m'n laptop niet in de camerarugzak past (die sowieso veel te groot is, maar een te klein algemeen vak heeft) en dat de camera maar met moeite erbij past in de laptoptas (met extra tasje er weer omheen dus een hoop gedoe).Ik weet dat deze combitassen bestaan, maar veel fototassen blijken na aanschaf toch nogal wat ergernis te veroorzaken en nadelen te hebben ;) vandaar de vraag om ervaring.

Moet een body+grip+zoomlens in passen, 2 losse lenzen (niet te groot), flitser. Bovendien moet er aan de buitenkant bevestiging voor een statief mogelijk zijn (crumpler heeft dit niet) en moet er dus liefst ook een laptop (in de rug) in passen. Verder nog een algemeen gedeelte waar een dun vest/dunne jas in past, een boek(je) en lunch en water (liefst vak aan de buitenkant voor water). Als bonus waterafstotende stof en/of een ingebouwde regenhoes. En dan alles in een redelijk normaal formaat, zodat je niet voor lul loopt en iedereen denkt dat je een trektrocht door je eigen stad aan het maken bent (zoals met m'n huidige dagrugzak). Teveel eisen? Clik elite komt aardig in de buurt met een kleinere versie van de tas die ik nu heb (medium nature), alleen daar past geen laptop in.
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2011, 23:58:07 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #62 Gepost op: 4 maart 2011, 15:57:27 »
Ik ben vandaag sinds lange tijd weer eens op urbex tocht geweest en had al mijn spullen meegenomen in de Lowepro Slingshot 202AW.
Ik moet zeggen dat die tas prima bevallen is.
De slingshot draagt prettig en bijvoorbeeld lenzen verwisselen ging ook gemakkelijk.
Dus ik ben voorlopig zeer tevreden met deze tas.

Cees

elkim

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #61 Gepost op: 15 februari 2011, 22:08:49 »
ik heb door omstandigheden ook een nieuwe moeten kopen  ::)
ik had een Lowepro Rover II goede zak waar alles in ging wat ik nodig had body 3 objectieven flitser klein spul regenjas flesje water
nu een lowepro VERTEX 200 gekocht
http://www.youtube.com/watch?v=I_UaoVW43LA

even net iets anders de zak alleen weegt al 2 a 3 keer zo veel maar alles zit zeer stevig in de rugzak
deze kan echt tegen een stoot of een val dat ging met de rover en m'n nieuwe gear echt niet.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #60 Gepost op: 15 februari 2011, 21:48:14 »
Dat is inderdaad ook het overwegen waard :)
Maar volgens mij is juist die T214 discontinued hihi  :D
:D :D

Je snap iig wat ik bedoel  8)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #59 Gepost op: 15 februari 2011, 21:43:36 »
Dat is inderdaad ook het overwegen waard :)
Is enkel wel weer 2 keer zo duur als de Tamrac 7.

Maar volgens mij is juist die Kata T214 die discontinued is hihi  :D
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2011, 21:53:31 door Soap »

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #58 Gepost op: 15 februari 2011, 20:17:49 »
Maar even een eerder topic gepakt voor mijn vraag.
Hierin gaat het over de net wat grotere tassen.

Ik zoek een echte compacte sling/buik tas optie.
Waarin ik met 1 lens (DA* 16-50) op pad kan en wat klein spul.

Iets als dit lijkt mij wel passend de 6 of 7:
http://www.tamrac.com/frame_velocity.htm
of
http://www.cameranu.nl/artikel/77094/Clik_Elite_CE301GR_Medium_SLR_Chest_Pack_Grey.html

Iemand anders nog ideeën?
Is mijn optie van pag 1 niets? http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=228&Version=Photo
K20d met grip met de DA55-300 incl zonnekap erop past (net, dat wel maar het past) erin.
De T-212 is volgens mij vervangen door de iets grotere T-214.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #57 Gepost op: 11 februari 2011, 21:57:57 »
Kijk eens naar de lowepro Toploader serie. Hebben ze ook als Pro versies. Erg mooi en handig. Je kan altijd nog een losse lenskoker eraan hangen wanneer je toch stiekem nog één extra lensje wil meenemen.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #56 Gepost op: 11 februari 2011, 19:38:41 »
Tja met niks bijzonders, maar soms wil ik dus net even wat meer
dan alleen de camera bij me hebben, maar niet meteen
dus flitser, extra lenzen, etc.
Dan neem ik gewoon m'n Compuday pack mee.....

Dus die "grotere" 8 en 9 heb ik denk ik niet nodig, maar dank
voor je advies.

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #55 Gepost op: 11 februari 2011, 16:00:16 »
wat bescherming tijdens het vervoer
Hoe of met wat vervoer je de camera dan?  :D
Heb al vaak alleen de camera mee genomen over m'n schouders, lopend en op de fiets, maar ja dat ben ik....

Als je een tas wil zal ik persoonlijk naar en net iets groter kijken waar een tweede lens of een flits mee kan, ze zijn meestal niet veel groter maar wel een stuk handiger/veelzijdiger.
De Tamrac's Velocity 8 of 9 misschien?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #54 Gepost op: 11 februari 2011, 15:33:51 »
Voor de duidelijkheid nog even, ik heb al een grotere dag rukzak :)
(Compuday)
Wil gewoon een wat kleinere erbij voor de kortere tripjes of even bij het snel meenemen.
Ik heb al een nieuwe strap, maar zou dan toch nog wat meer bij me willen hebben.
(batterijen, sd kaartjes en gewoon wat bescherming tijdens het vervoer).

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #53 Gepost op: 11 februari 2011, 13:36:31 »
@Soap
Ik weet niet waarvoor je de tas wil gebruiken maar is een camera strap zoals een Black Rapid, Sun Sniper of Luma niks?
Ik heb een kleine tas waar mijn camera in pas plus een lens maar ik gebruik hem echt nooit, heb dan liever de camera aan een strap hangen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #52 Gepost op: 11 februari 2011, 13:27:28 »
Tja zoals ik al zei,koop hem niet te Klein,want je propt er met ter tijd toch meer spulletjes in.
En dan is tie weer te klein.
Ik zou zeggen kijk eens naar de andere Fotograaf,wat heeft die voor een Tas bij zich,praat met hem.
Want de verkeerde keus is snel gemaakt en dan heb je een hoop ongebruikte Fototassen thuis liggen.

Grt, JohnnieS

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #51 Gepost op: 11 februari 2011, 12:05:50 »
Tamrac Velocity is prima, zeker de kleinere modellen. Ik heb de 5770 maar die wordt op een gegeven moment wel wat zwaar om te dragen, maar goed ik gooi er dan ook wel 2 bodies in en een aantal objectieven. De kleinere modellen bevatten nog steeds behoorlijk wat ruimte maar zijn ook wat prettiger om te dragen. Die blijven wel in het midden op je rug hangen.

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #50 Gepost op: 11 februari 2011, 10:11:36 »
Maar even een eerder topic gepakt voor mijn vraag.
Hierin gaat het over de net wat grotere tassen.

Ik zoek een echte compacte sling/buik tas optie.
Waarin ik met 1 lens (DA* 16-50) op pad kan en wat klein spul.

Iets als dit lijkt mij wel passend de 6 of 7:
http://www.tamrac.com/frame_velocity.htm
of
http://www.cameranu.nl/artikel/77094/Clik_Elite_CE301GR_Medium_SLR_Chest_Pack_Grey.html

Iemand anders nog ideeën?

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Tom_W

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #49 Gepost op: 17 januari 2011, 01:05:56 »
Ik heb een rugzak. De Lowepro Flipside 300 (bestaat ook groter, maar in de mijne kan al een fototoestel, een grote lens, 3 "gewone" lenzen en dan kunnen er ook nog wel wat accessoires bij. Op de zijkant zit dan ook nog een zakje met kleine zakjes voor de geheugenkaarten en nog wat plaats voor een pe, een GSM, wat extra batterijen,...
Maar wat ik het leukste vind aan deze rugzak: het is de kant die tegen je rug hangt die opengaat (veilig in veel volk, zakkenrollers maken geen kans), en dit heeft als grote voordeel dat, als je de buikriem omdoet, je de rugzak van je schouders kan halen, en hem naar je buik draaien, en zo opendoen en je kan heel makkelijk je materiaal uithalen, en zelfs lenzen wissellen.
Weet dat dit misschien als reclame voor de Flipside klinkt, maar ben dikwijls outdoor bezig, heb dan dikwijls ook nog eens m'n honden mee, en kan me geen practischer systeem indenken.
Enige nadeel wat mij betreft: als er egens heel veel volk is en je dicht op elkaar staat neem je nogal veel plaats in. Het is nu eenmaal een rugzak.

groetjes,

Tom

JohnnieS

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #48 Gepost op: 16 januari 2011, 12:14:30 »
 :D :D :D :D :D
Ik ben dan misschien wel de ouderwetse Fotograaf,(analoog werker) want ik gebruik ook nog steeds de aluminium koffer
voor mijn spulletjes.
Zoals gezegd, er zijn veel te veel goeie Fototassen in de Handel.
Het beste kun je eerst alles meenemen en ter plekke in de winkel in jou Tas van voorkeur uitproberen.
Verkeerde keus is helaas ook snel gemaakt,want je wilt plezier en alles bij de hand hebben met de nieuwe Tas.

grt,
JohnnieS

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #47 Gepost op: 16 januari 2011, 11:22:01 »
Ik ben er even vanuit gegaan dat een schoudertas ook maar aan één schouder hangt.
En voor de veiligheid hing ik die van mij dan altijd schuin over mij heen.
Dus dat maakt denk ik geen verschil met een slingshot model.
Het voordeel van een rugzak met twee banden waarbij je het gewicht verdeelt over beide schouders, zou ik waarschijnlijk nooit zo ervaren.
Ik vind het namelijk te lastig (vooral met een jas aan) om beide banden telkens aan en uit te doen (zie eerder bericht over mijn laptop tas).
Dat laatste zal ook wel met leeftijd en lenigheid te maken hebben  ;D
Het verwisselen van lenzen oid met de tas op je buik, tja dat zal de ervaring uit moeten wijzen.
Anderzijds koppel je de Lowepro slingshot ook zo los en kun je hem ook ergens neer leggen.
En wat betreft de inhoud, daar zullen de meningen nog meer over verdeeld zijn.
Wat voor de één te groot is, is voor een ander veel te klein....


Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #46 Gepost op: 16 januari 2011, 10:37:36 »
Wat je neemt is echt wel heel persoonlijk.

Ik ben begonnen met een slingshot 100, maar dergelijk model zou ik nooit meer nemen. Zelfs de 100 (kleinste model) begint na een tijdje te wegen op die ene schouder. Ik mag er niet aan denken hoe dat dan voelt met een 200 of een 400. Bovendien vond ik dat gedoe met het draaien van de tas om lenzen te wisselen toch niet écht praktisch. Gaat makkelijker met een gewone schoudertas of met een rugzak: gewoon even afzetten en lenzen wisselen, klaar.

Nu heb ik een kleine, lichte schoudertas, goed voor body met gemonteerd standardobjectief, en 2 zijvakken voor extra objectieven of flitser. Als ik wat meer (zwaarder) spullen mee te nemen heb (denk aan statief, of body met grip en 70-200 2.8 ) dan neem ik mijn rugzak van lowepro (prorunner 350, dacht ik).  

« Laatst bewerkt op: 16 januari 2011, 11:18:57 door y-cam »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #45 Gepost op: 15 januari 2011, 19:44:04 »
nog "iets" moet hebben om ten velde te trekken.
Als je daar mee bedoelt wandelingen dan zal ik eigenlijk kijken naar een normale rugzak voor het draag comfort, tenzij het voor de body gaat en 2 lenzen.
Zo als al eerder is gezegd zorg een heup-band en de band op je borst voor extra draag comfort.
Wil je echt lang tochten maken en/of veel meenemen dan zal dan is het ook lekker dat er een skelet/frame in de tas zit dat er voor zorg dat het gewicht gelijkmatig over je rug wordt verdeelt. Zover ik weet hebben alleen de tassen van Click-Elite dat en sommige van Kata maar dit zijn meteen al wat grotere tassen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

densch

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #44 Gepost op: 15 januari 2011, 19:42:03 »
Een slingbag lijkt mijn wel handig als je snel bij je spullen wil, maar volgens mij
is de inhoud van een slingbag iets minder dan van een rugzak. Daar bedoel ik de ruimte voor
lenzen mee.

Dennis

Offline Jonny

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 494
  • Geslacht: Man
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #43 Gepost op: 15 januari 2011, 19:01:20 »
Ik heb met aandacht dit topic gevolgd om reden dat ik ook nog "iets" moet hebben om ten velde te trekken.  Cees is er precies al uit, ik zal nog wat volgen.  Momenteel heb ik nog alles in een Alu koffer zitten (die ondertussen al de wereld is rondgegaan) en eigenlijk alleen geschikt is om alles veilig van "A" naar "B" te brengen.
Mijn eerste voorzichtig besluit is om voor een "slingbag" te gaan voor het gebruiksgemak.  Ik plak hier nog geen merk op.
Spui in ieder geval nog jullie bevindingen.

Groetjes Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #42 Gepost op: 15 januari 2011, 13:47:05 »
En toch zou ik eens naar de Tamrac Velocity  serie kijken.

Ik heb 7 camera tassen, en de velocity 9 is toch wel het meest gebruikt.


edit: zie net te laat dat je al besteld hebt
Toch bedankt.
Ik heb overigens ook naar deze serie gekeken, maar mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om een statief te bevestigen....

ArjanvH

  • Gast
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #41 Gepost op: 15 januari 2011, 12:11:28 »
En toch zou ik eens naar de Tamrac Velocity  serie kijken.

Ik heb 7 camera tassen, en de velocity 9 is toch wel het meest gebruikt.


edit: zie net te laat dat je al besteld hebt

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Rugzak of tas of ...
« Reactie #40 Gepost op: 15 januari 2011, 11:33:17 »
Tjongejonge wat zijn we toch lekker bezig om het Cees moeilijk te maken!  :rofl2:

Gr. Don
Dat valt wel mee. Sommige die voorbij komen zijn niet meer leverbaar en andere weer boven budget (verjaardagskado).

Ik denk dat ik zodadelijk mijn eerste keus ga bestellen, namelijk de Lowepro Slingshot 202 AW.
Ben gisteren bij een leverancier geweest die zei dat het een van de meeste verkochte tassen is op het moment.
Heb een leuke aanbieding gezien bij cameratools.nl....

Cees

Update: besteld

« Laatst bewerkt op: 15 januari 2011, 12:04:34 door cemi »