Auteur Topic: Professional Imaging 2019  (gelezen 2018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BreakOfDawn

  • Junior Member
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2019, 22:17:20 »
Ik snap de keuze heel goed. Als je er met een kleine(re) stand had gestaan had dat m.i. zwaar afbreuk gedaan aan het beeld wat afgelopen jaren is neergezet. De mooie, ruim opgezette stand gaf een hoop bekijks.
En Ricoh is niet de enige die de beurzen laat liggen dit jaar. Er zijn meerdere standhouders die andere wegen zoeken.

Het is mij namelijk best opgevallen dat je altijd dezelfde mensen ziet. En dan bedoel ik niet alleen de Pentaxgebruikers (de meeste zijn zelfs best gezellig als je ze leert kennen  :D), maar ook bij andere merken/stands. Op een gegeven moment weten mensen het wel, dan kan je beter kijken of andere potentiële gebruikers ergens anders zijn/lopen. Zelf hoop ik nog steeds dat de Dutch Bird Fair terug komt, dat was echt de leukste beurs om te mogen staan. 

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2019, 22:17:20 »

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2019, 12:21:25 »
Lijkt mij een beetje op. We gaan niet voor meer marktaandeel. We gaan proberen om onze klanten te behouden.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2019, 10:42:57 »
Hieronder het antwoord van Michel S. van Ricoh/Pentax"op mijn vraag omtrent de PI:

"Beste Michel,

Ik zie Ricoh/Pentax niet bij de exposanten staan van de PI in Nijkerk 23,24 en 25 maart.
Pentax is klein, maar exposure is juist daarom belangrijk. Hopelijk klopt dit niet en zijn jullie op de beurs."

"Hallo Carel,
 
Voor 2019 heeft Ricoh Imaging besloten om de marketing activiteiten sterk te verschuiven naar meer online visibliteit zoals Facebook, Instagram en Youtube. Ook wordt er intensiever samengewerkt met influencers &  ambassadeurs zoals awardwinning Fotograaf Mike Muizebelt en Ricoh GR creative & youtuber Niels Kemp.

In 2019 bestaat Pentax 100 jaar en hiervoor zullen voor de eindgebruikers bijzondere activiteiten worden ondernomen.

Aanwezigheid op traditionele beurzen zoals professional imaging & fotofair zal hierdoor vervallen. Via onze facebook pagina en website zullen we over komende activiteiten voor Pentax geïnteresseerden informeren.
 
Op de professional imaging zal wel onze ambassadeur Mike Muizebelt aanwezig zijn met een presentatie in het foto café van Cameranu op de zaterdagmiddag.

Ricoh-Pentax kijkt in het jubileum jaar uit naar interessante nieuwigheden!

Pentax brengt binnenkort twee nieuwe groothoeklenzen op de markt. Dankzij de kwalitatieve afwerking, inclusief de nieuwste HD-coating technieken, bereikt de beeldkwaliteit ongekende hoogten.

Het gaat om de nieuwste lenzen in zowel de Star-reeks als om een opvolger van de succesvolle HD PENTAX-FA35mm F2AL-lens. De nieuwe FA35mm F2-lens is een full frame fixed-focus groothoeklens die geschikt is voor gebruik met K-mount digitale SLR-toestellen.

De HD PENTAX-DA*11-18mmF2.8ED DC AW-lens is een APS-C ultra groothoeklens die bedoeld is voor de super-high-performance camera’s van nu en de toekomst. De grote F2.8-aperture over de gehele zoom range belooft de meest buitengewone optische prestaties.

Beide objectieven zullen eind februari leverbaar worden."



Toch vind ik het jammer en ben van mening dat als je je (kleine) plekje op de DSLR-markt wil behouden je moet zorgen dat je op de beurzen gezien wordt.  :(

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline BreakOfDawn

  • Junior Member
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2019, 21:04:43 »
De Nederlandse beurzen brengen niet meer wat exposanten zoeken. Dat is geen ramp voor de drie merken die een onbeperkt budget hebben, maar alle andere fabrikanten en importeurs gaan keuzes maken. Er zullen een aantal partijen zien die dit jaar niet aanwezig zijn op de PI. Ricoh heeft er voor gekozen dit jaar niet op de PI te staan. Er komt waarschijnlijk een ander contact moment later dit jaar. Het is tenslotte wel een bijzonder jaar voor Pentax.

Nb: dit is geen officiële statement van Ricoh.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2019, 17:11:03 »
Hey ja, ik zie Ricoh/Pentax ook niet!  :o
Ik heb hierover direct een mailtje naar hun gestuurd, zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten.

blijft angstvallig stil........................

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2019, 22:22:03 »
Beurzen zijn niet de contact momenten voor Pentax  ...  ze zoeken een andere manier!

Hoe dan ??? ??? ??? ??? ???
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2019, 21:56:04 »
hum, voor mij is (was) de PI het contactmoment met Pentax....
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2019, 18:15:16 »
Hey ja, ik zie Ricoh/Pentax ook niet!  :o
Ik heb hierover direct een mailtje naar hun gestuurd, zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten.

Beurzen zijn niet de contact momenten voor Pentax  ...  ze zoeken een andere manier!

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2019, 17:19:54 »
kijk ik nu verkeerd, of zie ik gewoon ricoh/pentax niet staan tussen de exposanten.
Hey ja, ik zie Ricoh/Pentax ook niet!  :o
Ik heb hierover direct een mailtje naar hun gestuurd, zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2019, 13:30:40 »
kijk ik nu verkeerd, of zie ik gewoon ricoh/pentax niet staan tussen de exposanten.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Professional Imaging 2019
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2019, 20:36:51 »
Heb mijn 3 dagen vakantie reeds geboekt   :cheer: :cheer: :cheer:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Professional Imaging 2019
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2019, 20:16:05 »
Ook dit jaar zal de Professional Imaging fotografiebeurs er weer zijn.

Waar: De Loods te Nijkerk
Datum: 23 -24 -25 Maart




Zie voor meer info: https://www.professionalimaging.nl/
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1