Auteur Topic: Onderwaterbehuizing K-3/K-1  (gelezen 905 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lorenzo

  • Gast
Onderwaterbehuizing K-3/K-1
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2017, 16:33:11 »
Goedemiddag allemaal,

Ik vraag me af of iemand een idee heeft of er standaard onderwaterhuizen te koop zijn voor de Pentax K-3 en K-1. Ik wil het gaan gebruiken voor watersport fotografie waarbij ik zelf in het water lig en wind/kite/golfsurfers en al het andere op het water vlak voor of over mij heen springt. Het is dus niet zo dat ik ermee ga duiken en het huis 5 bar moet kunnen verdragen het is meer spatwater en af en toe onderdompelen, af en toe een keer een stootje kunnen verdragen. SPL waterhousings kan een huis produceren alleen moet ik mijn body en lens dan naar LA sturen en dan zullen ze mijn setje daar gaan gebruiken om een huis te maken. Jullie zullen wel begrijpen dat ik hier niet zo happig op ben.
Nu is er een bedrijf (http://brotherhousings.co.za/site/) welke universele housings aanbieden waar de K-1, K-3 en vele andere camera's in passen, mooie optie maar kun je hier wanneer de camera eenmaal in het huis zit niets meer instellen op je camera. Dan zul je dus je camera uit het huis moeten halen. Wanneer je midden in een shorebreak ligt te zwemmen voor je mooie shots (en je leven) kun je dit dus niet doen en baal je dus enorm als het ineens bewolkt wordt of de omstandigheden veranderen. Voor mij is dit dus geen optie.

Mocht niemand een weten dan zou ik graag willen weten of iemand een defecte K-3 of K-1 beschikbaar wil stellen (eventueel tegen betaling) zodat we een mal kunnen gaan maken en zelf onderwaterhuizen kunnen gaan produceren. Welke dan ook in de verkoop zullen gaan zodat we er allemaal wat aan hebben. Ik werk veel samen met een bedrijf wat werkt met het mallen van carbon en epoxy materialen, cnc machines en zij zien er wel wat in om samen met mij (ook technisch onderlegt) een huis te gaan maken waar dus wel de belangrijke functies bediend kunnen worden. We zullen dan wel een lens poort gaan gebruiken van een van de bekende leveranciers, de kwaliteit van het glas zal dan dus gewaarborgd zijn.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet of een defecte camera beschikbaar heeft!
In ieder geval, Thanks! voor het lezen!
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2017, 18:24:05 door Lorenzo »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Onderwaterbehuizing K-3/K-1
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2017, 16:33:11 »