Auteur Topic: Hiking in IJsland  (gelezen 1190 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #10 Gepost op: 5 april 2018, 21:47:02 »
Mooie serie. Nummer 2 bevestigt de nietigheid van de mens, maar tevens de onverzettelijkheid ervan.

Groet,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Hiking in IJsland
« Reactie #10 Gepost op: 5 april 2018, 21:47:02 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #9 Gepost op: 4 april 2018, 16:47:13 »
Mooie serie, Jochen! Nog maar weer bevestigd dat IJsland een land is dat bij mij op de bucket list staat! Het nadeel van dit soort foto's blijft dat je op het moment van fotograferen denkt dat je het overweldigende gevoel in de foto kunt overbrengen. Bij mij eindigt dat steevast in teleurstellingen. Los van het feit dat gevoel lang niet altijd te vangen valt in een beeld, blijft er ook nog eens van de diepte meestal weinig over. Daar is foto 1, ondanks de goedbedoelde rotspartijen op de voorgrond, een voorbeeld van. Het is daarom een cliché, maar met foto 2 en in iets mindere mate foto 5, heb je met de personen op de voorgrond die diepte wél gecreëerd. Sterker nog: bij foto 2 is de diepte duizelingwekkend. En er is niks mis met een beetje nabewerken! Mooi gedaan, Jochen!

Groet,

Wytze

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2018, 16:51:35 »
Wat betreft contrast en scherpte vind ik foto's 1 en 4 het best geslaagd. Dat komt ook doordat de atmosfeer hier minder heiig lijkt/is. Om een idee te geven van het formaat van het landschap zijn de twee foto's met de wandelaar erop (2 en 5) het meest geslaagd. Het lijkt me bijzonder wat je daar hebt meegemaakt!
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline jochen

  • Newbie
  • Berichten: 22
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2018, 16:28:43 »
Zoals gevraagd, hier de vergrote versies van mn foto's. Ik merk wel dat er minder detail zichtbaar is in vgl. met de originele foto's, waarschijnlijk door de compressie van het bestand. Ik heb de foto's een klein beetje nabewerkt, maar de kleuren waren echt zo. Het groen daar is heel fel en staat in fel contrast met de zwarte stenen. Het soms het contrast ietsjes omhoog gehaald, en de voorgrond verlicht op de foto's 2 en 5 waar de persoon op staat.

1)



2)



3)



4)



5)


Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2018, 15:22:55 »
Mooie serie, Jochen.

En inderdaad post ze nog maar eens opnieuw en dan een stuk groter... :)

Groeten, Luciën.
Met vriendelijke groet, Luciën

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2018, 12:39:00 »
Prachtige beelden, die zeker groter mogen. Vooral het plaatsen van een persoon in twee foto's vind ik een sterkte toevoeging, dat geeft nog meer indruk van de weidsheid van het landschap.
Daar ga ik helemaal in mee. Voor mij zijn hierdoor foto 2 en 5 ook de grootste toppers van deze mooie serie.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2018, 12:29:50 »
Indrukwekkend landschap, mooie platen van dit prachtige land.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2018, 11:50:57 »
Prachtige beelden, die zeker groter mogen. Vooral het plaatsen van een persoon in twee foto's vind ik een sterkte toevoeging, dat geeft nog meer indruk van de weidsheid van het landschap.
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Hiking in IJsland
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2018, 07:45:21 »
Mooie foto's, vooral 1 en 4 zien er goed uit. Misschien kan je ze de volgende keer iets groter weergeven en nummeren.

groeten, Arno

Offline jochen

  • Newbie
  • Berichten: 22
Hiking in IJsland
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2018, 01:37:37 »
Hieronder wat foto's uit het mooie Island die ik gemaakt heb tijdens een trektocht door het land.