Auteur Topic: Ooit was er vlas.....  (gelezen 1675 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pim

  • Gast
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2007, 11:43:41 »
Aan de kitlens kan het toch niet liggen,misschien instellingsfoutje in de afstand?
Het is natuurlijk ook maar de vraag of je het eens bent met mijn opmerking.
Zo ja,dan kun je natuurlijk altijd terug gaan. Maar zoals ik al eerder schreef,het overkomt mij ook meer dan me lief is. Meestal is de oorzaak:afgedrukt terwijl het objectief nog aan het scherpstellen was.

Soms vind ik mezelf ook wel een zeikerd wat dat betreft,maar ja het is techniek en ik ben meer van de emotie en dat wil ik toch ook scherp blijven zien.

Groet
Pim.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2007, 11:43:41 »

lreyns

  • Gast
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #10 Gepost op: 6 oktober 2007, 11:10:35 »
Citaat
Ik kan me maar niet aan de indruk onttrekken dat er in beide foto's sprake is van een algemene onscherpte over het gehele beeld. Desondanks inhoudelijk wel goed maar ik zou zeker terug gaan om er nog meer uit te halen bij beter licht. Vind het nu wat te vlak.
Onscherpte overkomt mij ook natuurlijk met name als het snel moet en de objectieven soms te traag zijn. Ben wel benieuwd waarmee je ze gemaakt hebt.

Groet
Pim


Alle foto gemaakt met de kitlens 18-55
diafragma 11
Foto's zijn bewerkt en er is een pola filter gebruikt.



groeten, Lucien

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2007, 11:04:23 »
# pim
Citaat
Onscherpte overkomt mij ook natuurlijk met name als het snel moet en de objectieven soms te traag zijn.

Waar zit de traagheid van een objectief?
Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

Pim

  • Gast
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2007, 22:57:48 »
Ik kan me maar niet aan de indruk onttrekken dat er in beide foto's sprake is van een algemene onscherpte over het gehele beeld. Desondanks inhoudelijk wel goed maar ik zou zeker terug gaan om er nog meer uit te halen bij beter licht. Vind het nu wat te vlak.
Onscherpte overkomt mij ook natuurlijk met name als het snel moet en de objectieven soms te traag zijn. Ben wel benieuwd waarmee je ze gemaakt hebt.

Groet
Pim

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #7 Gepost op: 3 oktober 2007, 10:04:44 »
Lucien,

Foto 2 laat een oude fabriek zien en dat mis ik op foto 1
 
Ik weet niet of dat het mogenlijk was om foto 1 van een hoger standpunt te nemen, zodat je "over" de voorgrond heen kijkt.

Schoorsteen staat verticaal maar de horizon niet horizontaal, kun je dit in PS ook veranderen, zoals dat gedaan is met een kerktoren in een eerder topic?

Verder scherpe foto's.
Ook komt bij deze foto's het gevoel op, wat heeft daar in al de voorbij gaande jaren afgespeeld...............
Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2007, 09:38:14 »
Heel mooi......de omgeving en overwoekering maakt het verval intenser.
Zou het inderdaad als vergelijk eens in Z/W willen zien.

Grts
Hen
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2007, 07:23:30 »
Citaat
Beste Lucien,

Fraaie, maar tegelijkertijd ook trieste foto's. Idd, getuigen van een welvarend industrieël verleden. In Frankrijk zie ik toch zeer regelmatig uitgebreide vlasvelden. Komt er uit die regio goedkoper vlas, of heeft de teloorgang en de uiteindelijke ondergang van deze industrie een andere reden?


Hartelijke groet uit Rotjeknor!


Wytze

Katoen en (veel) later kunstvezels zijn naar mijn idee de doodsteek geweest voor deze industrie.

Verder een dankbaar onderwerp voor foto's, ik sluit me aan bij de opmerking dat dit soort onderwerpen schreeuwt on zwart/wit.

Groeten, John.

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2007, 21:27:50 »
hey lucien, ga je je nu bezig houden met de urban fotografie? ;)
mooie scherpe foto's van een oud gebouw. de geschiedenis er van vind ik altijd wel interressant.

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2007, 21:26:51 »
Beste Lucien,

Fraaie, maar tegelijkertijd ook trieste foto's. Idd, getuigen van een welvarend industrieël verleden. In Frankrijk zie ik toch zeer regelmatig uitgebreide vlasvelden. Komt er uit die regio goedkoper vlas, of heeft de teloorgang en de uiteindelijke ondergang van deze industrie een andere reden?


Hartelijke groet uit Rotjeknor!

Wytze

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Ooit was er vlas.....
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2007, 21:25:58 »
Oei gaaf ....zeker niet in de buurt van Apeldoorn (NL)??

Ik zoek al een tijdje naar zo'n lokatie voor een shoot met auto's.

Maar over de foto's: hier is meer uit te halen. Ik zie al wat zwart-wit foto's voor me  :)


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

lreyns

  • Gast
Ooit was er vlas.....
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2007, 21:22:32 »
Ooit was er vlas.....

Dit is wat er overgebleven is van een eens zo welvarende bedrijfstak.................

En binnenkort wordt ook dit gesloopt........ Dan resten alleen nog de herinneringen.

Groeten, Lucien