Auteur Topic: Pentax K-3 Mark III Monochrome  (gelezen 456 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline HvdZ

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 136
Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2023, 00:46:27 »
Deze pracht camera dwingt je weer om de wereld in zwart wit en grijs te zien net zo als de zwart wit rolletjes zijn/waren. Ik moest denken aan de Bredase fotograaf Henk Werschkull die Breda geweldig heeft vastgelegd in zwart wit. Hij was een echte Pentax enthousiast.
Misschien niet voor iedereen bekend er is ook een boek van zijn werk uitgebracht en als je wat Googelt kom je ook wat werk van hem tegen.
Henk Werschkull links op de foto


Ik heb zelf met wat foto's gemaakt met de K1000 en ME-super in Utrecht en de negatieven gefotografeerd met de K5II



Zou leuk zijn om eens wat zwart wit werk te zien hier op het forum. Dan komt er weer wat leven in denk ik.

Groetjes,
Hans.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2023, 00:46:27 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2023, 13:02:16 »
... Wat betreft het forum, er zit niet echt veel leven meer in, ik kijk af en toe nog wel, maar zie weinig interessants meer voorbij komen. Oorzaken, mensen die overgestapt zijn naar systeemcamera of gewoon ander merk spiegelreflex, antwoorden op mogelijke vragen vond je snel via google, op Facebook, Instagram ed wordt je dood gegooid met foto's, dus wat voegt het forum dan nog toe? Vroeger hadden we nog wel eens een meeting, maar dat soort dingen loopt nu ook via de socials.

Voor mij het zelfde: 'Ik kijk af en toe wel, maar zie weinig interessants voorbij komen'. Ik denk dat dit deels veroorzaakt is doordat er een lange tijd weinig activiteit op het forum is geweest en dat daardoor veel forumleden overgestapt zijn naar een ander forum waar wel meer leven in zit.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2023, 16:24:18 »
Mijn eerste idee was hetzelfde als die van Henk, totdat ik las dat er wachtlijsten zouden zijn.
(En ik plaatste het om te kijken of er nog leven was op het forum  ;) ).
Ook al zijn er wachtlijsten, in mijn ogen geeft het een beperking, voor mij doet niet iedere foto het goed in ZW, en kleur kun je omzetten naar ZW, maar andersom ligt dit wat lastiger. Nu weet ik dat overal mensen voor zijn, vooral die wat minder op de centen hoeven te letten, en dan is zo'n hebbedingetje natuurlijk wel leuk voor erbij.
Wat betreft het forum, er zit niet echt veel leven meer in, ik kijk af en toe nog wel, maar zie weinig interessants meer voorbij komen. Oorzaken, mensen die overgestapt zijn naar systeemcamera of gewoon ander merk spiegelreflex, antwoorden op mogelijke vragen vond je snel via google, op Facebook, Instagram ed wordt je dood gegooid met foto's, dus wat voegt het forum dan nog toe? Vroeger hadden we nog wel eens een meeting, maar dat soort dingen loopt nu ook via de socials.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #5 Gepost op: 4 juni 2023, 16:26:56 »
Mijn eerste idee was hetzelfde als die van Henk, totdat ik las dat er wachtlijsten zouden zijn.
(En ik plaatste het om te kijken of er nog leven was op het forum  ;) ).

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2023, 08:49:04 »
Ricoh heeft onderschat hoe populair hij zou zijn. Er is dus een behoorlijke wachtlijst in bepaalde landen als je hem wilt aanschaffen. Dus de plank hebben ze niet misgeslagen.

Als ik de financien had, zou ik er toch wel 1 aanschaffen.

Offline risseeuw

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 129
  • Geslacht: Man
Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2023, 13:15:12 »
Ondanks dat ik best liefhebber van ZW ben, zie ik het nut niet om hier een monochroom camera van over de 2000 euro voor aan te schaffen. Met de diverse fotobewerkingsprogramma's ben ik ruimschoots in staat om een kleurenfoto naar een mooie ZW om te zetten. Ik heb ook het gevoel dat Pentax (Ricoh) hiermee de plank behoorlijk mis slaat. Er zijn nog veel andere zaken die volgens mij belangrijker zijn, zoals een opvolger voor de K1 II, evt een systeemcamera (FF) een teleconverter (FF) .
Of een lichtsterke minimaal F4 prime telelens 400/500mm tussen de DA*300 en de 560mm 
k5-II, k70,  K3-III

DA 18-55mm DA 18-135mm DA* 60-250mm DA* 300mm
DFA 150-450mm TC 1.4 DFA macro 100mm F2.8 ED AW

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Pentax K-3 Mark III Monochrome
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2023, 17:15:26 »
Ondanks dat ik best liefhebber van ZW ben, zie ik het nut niet om hier een monochroom camera van over de 2000 euro voor aan te schaffen. Met de diverse fotobewerkingsprogramma's ben ik ruimschoots in staat om een kleurenfoto naar een mooie ZW om te zetten. Ik heb ook het gevoel dat Pentax (Ricoh) hiermee de plank behoorlijk mis slaat. Er zijn nog veel andere zaken die volgens mij belangrijker zijn, zoals een opvolger voor de K1 II, evt een systeemcamera (FF) een teleconverter (FF) .

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!