Auteur Topic: (kleine) Grote Bonte Specht  (gelezen 566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2014, 22:07:59 »
Zelf had ik dat niet. Zal natuurlijk wel afhankelijk zijn van de situatie enz. Er is natuurlijk erg veel uit RAW te halen.
Ik ga het de volgende keer in zo'n situatie gewoon uitproberen. Bedankt voor de tip.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2014, 22:07:59 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2014, 22:07:59 »
Zelf had ik dat niet. Zal natuurlijk wel afhankelijk zijn van de situatie enz. Er is natuurlijk erg veel uit RAW te halen.
Ik ga het de volgende keer in zo'n situatie gewoon uitproberen. Bedankt voor de tip.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2014, 21:52:33 »
Raak je in dit geval dan niet alle detail in het zwarte verenkleed van de Specht kwijt?

Zelf had ik dat niet. Zal natuurlijk wel afhankelijk zijn van de situatie enz. Er is natuurlijk erg veel uit RAW te halen.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2014, 21:52:33 »
Raak je in dit geval dan niet alle detail in het zwarte verenkleed van de Specht kwijt?

Zelf had ik dat niet. Zal natuurlijk wel afhankelijk zijn van de situatie enz. Er is natuurlijk erg veel uit RAW te halen.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2014, 21:33:43 »
...Wel is mijn eigen ervaring dat je beter in RAW kan schieten en dan 0,5/1 stop onder te belichten en dit met de PC omhoog halen. Dit leverde mij betere resultaten dan met de camera zo "hoog" zitten
Raak je in dit geval dan niet alle detail in het zwarte verenkleed van de Specht kwijt?

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2014, 21:33:43 »
...Wel is mijn eigen ervaring dat je beter in RAW kan schieten en dan 0,5/1 stop onder te belichten en dit met de PC omhoog halen. Dit leverde mij betere resultaten dan met de camera zo "hoog" zitten
Raak je in dit geval dan niet alle detail in het zwarte verenkleed van de Specht kwijt?

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2014, 21:22:36 »
Heel leuk! Ik heb 2 weken terug ook zo'n nestje gevonden. Inderdaad een enorm kabaal (zou je toch niet verwachten... brengt naar mijn idee gevaar met zich mee). Zelf geen foto's gemaakt aangezien ik geen camera mee had maar die van jou zijn zeer goed geslaagd. ISO1600 wil met de K30 inderdaad prima. Wel is mijn eigen ervaring dat je beter in RAW kan schieten en dan 0,5/1 stop onder te belichten en dit met de PC omhoog halen. Dit leverde mij betere resultaten dan met de camera zo "hoog" zitten


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: (kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2014, 21:22:36 »
Heel leuk! Ik heb 2 weken terug ook zo'n nestje gevonden. Inderdaad een enorm kabaal (zou je toch niet verwachten... brengt naar mijn idee gevaar met zich mee). Zelf geen foto's gemaakt aangezien ik geen camera mee had maar die van jou zijn zeer goed geslaagd. ISO1600 wil met de K30 inderdaad prima. Wel is mijn eigen ervaring dat je beter in RAW kan schieten en dan 0,5/1 stop onder te belichten en dit met de PC omhoog halen. Dit leverde mij betere resultaten dan met de camera zo "hoog" zitten


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
(kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2014, 21:06:14 »
Een paar weekjes geleden was er veel kabaal in een schemerig berkenbosje. Bleek het een jonge Grote Bonte Specht te wezen die honger had. Om het beestje en zijn zorgzame moeder goed op de foto te zetten had ik wel ISO 1600 nodig. Dat levert met de K-30 nog best goede plaatjes op.

1.


2.


3.


Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
(kleine) Grote Bonte Specht
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2014, 21:06:14 »
Een paar weekjes geleden was er veel kabaal in een schemerig berkenbosje. Bleek het een jonge Grote Bonte Specht te wezen die honger had. Om het beestje en zijn zorgzame moeder goed op de foto te zetten had ik wel ISO 1600 nodig. Dat levert met de K-30 nog best goede plaatjes op.

1.


2.


3.