Auteur Topic: proefversie lightroom 5  (gelezen 1019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: proefversie lightroom 5
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2015, 12:15:39 »
Kun je beter photoshop voor proberen .. lightroom heeft die tools niet

Hoe lang denk je dat het duurt om iemand die geen ervaring heeft met fotobewerking dit te laten doen in photoshop en als je het nog niet hebt en nooit mee hebt gewerkt ga je toch ook geen vermogen uitgeven alleen om iets te proberen?

Probeer een gratis en gebruiksvriendelijk programma zoals hierboven al is aangegeven, dan is de kans van slagen groter.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: proefversie lightroom 5
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2015, 12:15:39 »

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: proefversie lightroom 5
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2015, 11:15:43 »
of download huggin, een gratis panorama programma. En hij werkt ook met foto's onder elkaar. Als je mooie overlap hebt, dan zal je zelf niks hoeven te schuiven, maa plakt hij het snel aan elkaar

Stout

  • Gast
Re: proefversie lightroom 5
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2015, 10:42:42 »
Als je geen handigheid hebt met Lightroom en Photoshop, is dat volgens mij onbegonnen werk. 
Volgens mij kun je dit beter doen met Picasa (het gratis fotobewerkingsprogramma van Google). Dat is veel makkelijker.
Zo doe je dat:
Open Picasa en snij eerst de foto's exact op het formaat zoals je ze boven elkaar wilt hebben en zet ze eventueel goed recht. Dat gaat echt heel makkelijk in Picasa.
Doe dat wel overal op hetzelfde formaat (bijvoorbeeld 13x18).
Kies nu de 4 foto's die je boven elkaar wilt zetten. De gekozen foto's pin je vast op de balk aan de onderzijde met de punaise (moet je per foto doen).
Als de 4 foto's met de punaise onderin op de balk staan, ga je bovenin naar maken en kies afbeeldingscollage.
De foto's worden nu gelijk op een pagina gezet. Kies nu eerst het papierformaat onder pagina indeling (volgens mij staat hij standaard op A4) en maak de foto staand. Als je de foto af wilt laten drukken, kun je het beste 20x25 kiezen, dat is een standaard formaat voor afdrukken. Als je zelf print kun je het beste A4 kiezen.
Je kunt nu schuiven en draaien met de 4 foto's hoe je ze wilt hebben. In jouw geval dus gewoon onder elkaar.
Sla de collage op en sla 'm ook nog een keer op als JPG (met opslaan als).
Je hebt nu je foto.
Succes!
 

Offline de Haan

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: proefversie lightroom 5
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2015, 22:58:08 »
Dan ga ik dat proberen, maar dat zal wel mei worden, dan helpt mijn dochter mij ermee
Om gratis photoshop te downloaden moet ik bij Microsoft met wachtwoord inloggen, dat geeft al een tijdje problemen.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: proefversie lightroom 5
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2015, 22:44:42 »
Kun je beter photoshop voor proberen .. lightroom heeft die tools niet

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline de Haan

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
proefversie lightroom 5
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2015, 22:42:38 »
Ik heb een proefversie van lightroom 5 op mijn computer staan, is voor tijdelijk.
Ik wil namelijk 4 foto,s van een orgel onder elkaar zetten, zodat je het hele orgel kan zien.
Ik heb op 4 hoogte,s een foto van het orgel gemaakt, in RAW en recht boven elkaar.
Over 2 a3 weken nog eens hetzelfde verhaal als het orgel geschilderd is en over een X aantal weken als het orgel helemaal af is
Alleen ik snap helemaal niets van lightroom, computers kan ik een heel klein beetje mee werken.
Wie kan mij uitleggen hoe ik dat kan doen, dan doe ik mijn best om het te begrijpen.

Zie ook  http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=37963.0