Auteur Topic: "Huys te Warmont"  (gelezen 761 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alwin

  • Gast
Re: "Huys te Warmont"
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2009, 16:31:46 »
Bedankt voor de complimenten. Alleen foto 1 is inderdaad een HDR. Ben blij met het compliment dat mijn fotografie kunst vooruit gaat. :)
« Laatst bewerkt op: 29 april 2009, 20:19:51 door Alwin »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: "Huys te Warmont"
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2009, 16:31:46 »

Bennieb10

  • Gast
Re: "Huys te Warmont"
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2009, 14:02:33 »
Wat een verschil tussen foto één en twee! Twee vind ik heel veel mooier. Ik doe alles in JPEG maar moet daar toch eens over nadenken. Foto drie vind ik heel mooi, leuk standpunt.
De laatste nodigt uit tot een lekkere wandeling!
Gr, Bernadette

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: "Huys te Warmont"
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2009, 07:44:06 »
Begrijp ik het goed dat alleen de eerste een HDR is?
Als ik moet kiezen tussen 1 en 2, kies ik voor 2 omdat HDR in dit geval weinig toevoegt. Het zou anders zijn als je de HDR wat overdrijft met Photomatrix zodat het meer gaat lijken op een tekening. Maar daar moet je van houden.
De overige 3-5 zijn goed van compositie en kleur. Mooie foto's....
Cees


Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re: "Huys te Warmont"
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2009, 23:05:53 »
jouw foto's worden met iedere nieuwe post beter ! Deze reeks vind ik echt heel goed, zowel compositorisch als technisch is alles zeer goed doordacht en onder controle !

Van de eerste 2 vind ik de HDR de minste ... zie hier ook geen reden om te HDR'en ... De raw-based versie daarentegen is mooi verzadigd zonder overdrijving.

Het doorkijkje met het blad scherp en het kasteel in de onschertpe vind ik ook heel sterk en ook de laatste vind ik heel knap.

Ben ook blij voor jou dat je RAW hebt ontdekt; JPEG kleuren zijn inderdaad vaak ongenuanceerder en met RAW is zo veel meer mogelijk.

Keep up the good work!

Groetjes,
Yves
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 23:09:49 door y-cam »

kdj4

  • Gast
Re: "Huys te Warmont"
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2009, 23:03:07 »
foto 1, voor mij niet echt intrezant.
foto 2 vind ik toch iets mooier.
foto 3 ja heel mooi gezien, heel mooi met die achtergrond.
foto 4 deze vind ik ook mooi, komt mooi rustig over.
maar.....foto 5 tjonge jonge echt dat is een mooie foto hier vind ik de HDR heel mooi uit komen, het is één en al rust deze foto, en als ik eerlijk moet zijn ben ik wel een beetje jaarloers want ik heb zeker zelf nog niet z'n mooie landshap (bos) foto gemaakt.
ook mooi die heldere groene voorjaarskleuren komen goed uit deze foto.
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 23:06:55 door kdj4 »

Alwin

  • Gast
"Huys te Warmont"
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2009, 22:18:56 »
Eerlijk gezegd ken ik de geschiedenis van dit landgoed niet. Wat wel opvalt is dat het plaatsje Warmond, waar het landhuis staat, met een "d" wordt geschreven en het landhuis met een "t", daarmee suggererend dat het er al lang staat. De eerste foto is een HDR opname. Foto twee is dezelfde foto ontwikkeld vanuit het RAW bestand. Ook vanuit RAW is de slagschaduw van het huis goed te verhelpen, net zoals met HDR fotografie.  Foto's drie, vier en vijf zijn ook vanuit RAW ontwikkeld. Het geeft toch veel betere resultaten dan werken met JPG, vind ik. De kleuren in RAW zijn naar mijn smaak vaak natuurlijker dan in JPG en de "hoge lichten" en de "diepe schaduwen" zijn vanuit RAW vaak nog goed te verhelpen.

1.


2.


3.


4.


5.


gr. Alwin
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 23:41:34 door Alwin »