Auteur Topic: ff voorstellen!  (gelezen 469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: ff voorstellen!
« Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2014, 15:16:52 »
Welkom op het forum Rob.

Ik heb ook de K10D en ben er zeer over tevreden, ik kan je helaas niet helpen met flitsen want dat doe ik zeer zelden.
Ik heb een oude Pentax flitser en dat werkt redelijk voor als ik het ooit nodig heb. Maar ik heb er denk ik maar 20 foto´s meegemaakt.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: ff voorstellen!
« Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2014, 15:16:52 »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: ff voorstellen!
« Reactie #9 Gepost op: 10 juli 2014, 15:16:52 »
Welkom op het forum Rob.

Ik heb ook de K10D en ben er zeer over tevreden, ik kan je helaas niet helpen met flitsen want dat doe ik zeer zelden.
Ik heb een oude Pentax flitser en dat werkt redelijk voor als ik het ooit nodig heb. Maar ik heb er denk ik maar 20 foto´s meegemaakt.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3522
  • Geslacht: Man
Re: ff voorstellen!
« Reactie #8 Gepost op: 9 juli 2014, 12:45:03 »
Welkom op het forum Rob. Ik zag dat je de weg op het forum al gevonden hebt. Ik kwam de vraag over het flitsen al als een topic tegen  :good:. En je wordt ook al van informatie voorzien zie ik  :).

Groeten,  Peter

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3522
  • Geslacht: Man
Re: ff voorstellen!
« Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2014, 12:45:03 »
Welkom op het forum Rob. Ik zag dat je de weg op het forum al gevonden hebt. Ik kwam de vraag over het flitsen al als een topic tegen  :good:. En je wordt ook al van informatie voorzien zie ik  :).

Groeten,  Peter

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: ff voorstellen!
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2014, 23:58:50 »
Hallo Rob, welkom op het forum.

Gr. Henk

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: ff voorstellen!
« Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2014, 23:58:50 »
Hallo Rob, welkom op het forum.

Gr. Henk

RonHendriks

  • Gast
Re: ff voorstellen!
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2014, 22:40:47 »
Welkom hier op het forum Rob.

Gr Ron.

RonHendriks

  • Gast
Re: ff voorstellen!
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2014, 22:40:47 »
Welkom hier op het forum Rob.

Gr Ron.

Offline roberto58

  • Newbie
  • Berichten: 11
ff voorstellen!
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2014, 22:38:59 »
Hoi, ik ben Rob de Haan, woon in Hattem en ben net overgestapt van een Panasonic Lumix DMC-FZ7 naar een Pentax K10D met 18-55 kitlens. Verder heb ik nog een Tokina doubler, een Tokina 70-210 1:4-5,6 lens en een Godox TT520 thinklite flitser.
Met name het fotograferen met flitser( de TT520) wil niet altijd lukken. :'( :'( (foto te licht, te donker of het onderwerp wordt niet scherp, ondanks de AF. Heb wat geexperimenteerd met ISO-waarden, maar dat heeft ook niet altijd het gewenste resultaat. Zoek nog steeds naar de ideale standaardwaarden voor de X-instelling. Hoop hier op het forum wat wijzer te worden omtrent het fenomeen flitser gebruiken.)
Verder hoop ik nog wat wijzer te worden omtrent het werken met RAW bestanden etc.
Alle tips en suggesties voor het maken van de mooiste en scherpste foto's zijn uiteraard welkom. :dankk2:

Offline roberto58

  • Newbie
  • Berichten: 11
ff voorstellen!
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2014, 22:38:59 »
Hoi, ik ben Rob de Haan, woon in Hattem en ben net overgestapt van een Panasonic Lumix DMC-FZ7 naar een Pentax K10D met 18-55 kitlens. Verder heb ik nog een Tokina doubler, een Tokina 70-210 1:4-5,6 lens en een Godox TT520 thinklite flitser.
Met name het fotograferen met flitser( de TT520) wil niet altijd lukken. :'( :'( (foto te licht, te donker of het onderwerp wordt niet scherp, ondanks de AF. Heb wat geexperimenteerd met ISO-waarden, maar dat heeft ook niet altijd het gewenste resultaat. Zoek nog steeds naar de ideale standaardwaarden voor de X-instelling. Hoop hier op het forum wat wijzer te worden omtrent het fenomeen flitser gebruiken.)
Verder hoop ik nog wat wijzer te worden omtrent het werken met RAW bestanden etc.
Alle tips en suggesties voor het maken van de mooiste en scherpste foto's zijn uiteraard welkom. :dankk2: