Auteur Topic: Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]  (gelezen 8772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #57 Gepost op: 12 juli 2011, 16:01:46 »
@ jan: ik heb niks aan de foto's gedaan behalve een automatische milde verscherping, omdat ik niet zo tevreden was.

@ ruurd: bedankt voor het compliment, maakt me dag weer.  ;)

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #57 Gepost op: 12 juli 2011, 16:01:46 »

asplx

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #56 Gepost op: 12 juli 2011, 15:13:32 »
Ik pleeg bij dit soort spelen met andermans foto's het altijd wat extra aan te dikken, om m'n idee duidelijk te maken. Omdat ik uitga van de max 900 pixel-foto's kan het resultaat toch (bijna) nooit optimaal zijn.

Jan.

Die olifanten zijn anders dik genoeg...  :-\

gnodde

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #55 Gepost op: 12 juli 2011, 15:10:55 »
Jan, jij begint ook al digitaal te kijken.

Ik pleeg bij dit soort spelen met andermans foto's het altijd wat extra aan te dikken, om m'n idee duidelijk te maken. Omdat ik uitga van de max 900 pixel-foto's kan het resultaat toch (bijna) nooit optimaal zijn.

Jan.

asplx

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #54 Gepost op: 12 juli 2011, 14:59:48 »
Jan, jij begint ook al digitaal te kijken.

De foto van Wouter is ONnatuurlijk scherp geworden.  :'( :'( :'(

Jammer....

Groeten,
Ruurd

gnodde

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #53 Gepost op: 12 juli 2011, 14:22:46 »
Van Edjuh kwam ik net de macrofoto (foto nr. 3) en het liggende olifantje (foto nr. 4) tegen bij de PPG...

Jan.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2011, 14:26:30 door gnodde »

gnodde

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #52 Gepost op: 12 juli 2011, 14:16:23 »
Toch een leuke serie, Wouter, waarbij foto 1 mijn favoriet is, natuurlijk mede door het onderwerp.
Ik kon het echter niet laten, en heb ook wat met die foto zitten knutselen: olifanten geselecteerd, wat gespeeld met helderheid en contrast en nog wat verscherpt (dus alleen van de olifanten, niet de omgeving).
Hierdoor komt het jonge olifantje er wat beter uit.
Het resultaat (als je 't niets vindt, haal ik hem zonder problemen weer weg):



Jan.

asplx

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #51 Gepost op: 12 juli 2011, 13:04:48 »
Wouter,
wat mij meteen aan jouw foto's opvalt, is de volle tinten, ook in het grijs.

Niets uitgebeten, niets dichtgelopen... gewoon goed. 

Groeten,
Ruurd

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #50 Gepost op: 12 juli 2011, 12:05:05 »
Maar ik hoop toch op nòg meer foto's. We hebben tenslotte nog niet van alle aanwezigen foto's gezien...

Jan.
Ook ik ben een beetje laat, vond ze ook niet zo de moeite waard.
Was meer bezig met de dag zelf.  :D

Foto 1


Foto 2


Foto 3


Foto 4


Foto 5

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Buksbeest

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #49 Gepost op: 11 juli 2011, 10:59:57 »
Mijn dierenfoto's:

Mumba:


Echt wild:


Who needs macro?


Buitengesloten:


Op de uitkijk:


Je kan wel blijven roepen, maar ik draai me niet om!

gnodde

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #48 Gepost op: 10 juli 2011, 23:19:05 »
Maar ik hoop toch op nòg meer foto's. We hebben tenslotte nog niet van alle aanwezigen foto's gezien...

Jan.

Offline kristies

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2237
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #47 Gepost op: 10 juli 2011, 22:46:46 »
hele mooie plaatjes zitter er tussen.... Moet ook echt weer eens ZONDER kind naar de dierentuin  :evil:
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Buksbeest

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #46 Gepost op: 10 juli 2011, 16:13:30 »
Ik weet het, ik ben een 'beetje' laat.
Maar hierbij alvast de eerste 4 foto's van Artis, er komen ook nog van de beesten achter de omheining, maar Blogspot wil mijn bericht nog niet publiceren.

Verzekeringswaarde:


Jan krijgt er iig rode oortjes van:


Traitor! (Ha! Dit keer was ik het niet!):


We blijven kerels!:


Rest komt zsm!


Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #45 Gepost op: 30 juni 2011, 22:55:35 »
Jan weer een mooie reeks ik had de leeuwen welp compleet gemist  :schaam:
Edwin jij heb ook een gave reeks zeg, de baby olifant staat er leuk op.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Jeroen_Cox

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #44 Gepost op: 30 juni 2011, 10:47:50 »
Wat een fijne foto's om naar te kijken, leuk om zoveel verschillende benaderingen te zien.
GR Jeroen

kdj4

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #43 Gepost op: 29 juni 2011, 21:18:28 »
@kdj Sorry :schaam: Ik heb inmiddels wat foto's weggehaald.



Jij kon het niet weten, mijn schuld maar zo is het wel wat overzichtelijker.

Offline -Mous-

  • Junior Member
  • Berichten: 45
  • Geslacht: Man
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #42 Gepost op: 29 juni 2011, 21:12:26 »
@kdj Sorry :schaam: Ik heb inmiddels wat foto's weggehaald. De rest is nog op flickr te zien.

En voordat ik het vergeet; wat een prachtige platen heeft iedereen geschoten zeg! Ik zit hier gewoon te genieten. :D Ik heb niet echt favorieten, veel te veel mooie platen om te kiezen.
Pentax K-5 | 17-70/55-300 | 15/21/31/40/77 ltd | Tamron SP 500 | moustafa.nl

Offline Edjuh

  • Junior Member
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #41 Gepost op: 29 juni 2011, 21:10:21 »
@ Peter, Ruurd en Mike: Bedankt voor de reacties. De foto van het olifantje ben ik ook wel erg blij mee.
En natuurlijk ben ik ook blij met de 1e plaats nominaties.  ;) :D

@ Peter: Ik heb de vlinder inderdaad nog behoorlijk moeten croppen, (de versie zonder crop staat overigens in "mijn album") er zijn nog wel een flink aantal pogingen aan vooraf gegaan voordat deze foto op m'n scherm verscheen. Maar voor een 1e keer echt serieus met macro aan de slag ben ik zeker niet ontevreden.
Pentax K-5, DA* 60-250, Pentax DA 18-55 3.5-5.6 AL WR, Sigma DC 17-70 2.8-4.5, Pentax 100mm Macro, Metz 50-Af1, Pentax D-BG4 Grip

kdj4

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #40 Gepost op: 29 juni 2011, 20:53:22 »
Heren, het is wel de bedoeling dat je hier de mooiste 5 foto's laat zien met hooguit een max van 10 foto's.
Ik zie dat Mous inmiddels al 19 foto's heeft geplaatst, dit is natuurlijk niet de bedoeling en het beoordelen van zoveel foto's wordt er ook niet beter op.

Beetje mijn schuld ik had het bij het openen van dit topic even er bij moeten zeggen.

newmikey

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #39 Gepost op: 29 juni 2011, 20:36:23 »


En, ja de serie van de minifant is erg goed gedaan. :toppie:


En daar kan ik me helemaal bij aansluiten!

asplx

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2011, 20:21:49 »
Ik heb ook even in "Jouw Album" zitten kijken en daar zitten zeer respectabele prenten bij.

Chapeau !

En, ja de serie van de minifant is erg goed gedaan. :toppie:

Groeten,
Ruurd

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2011, 20:12:51 »
Als dit 'n wedstrijd zou zijn, zou je wat mij betreft in twee categoriën op dit moment op de eerste plek staan, Edwin.

Allereerst in de categorie "Babyolifantje" want jouw plaat vind ik tot dit moment absoluut de mooiste!!
Mooie pose vastgelegd, hele fraaie uitsnede en 'n hele mooie heldere plaat.

Ook bij de "kontjes-wedstrijd" zou je wat mij betreft op dit moment de eerste plaats innemen.
Ook hier weer 'n mooie uitsnede en de omzetting in zw/w met behoud van de rode en groene kleur voegt écht iets toe!!

De (very) close-up van de vlinder spreekt mij ook erg aan alhoewel ik het jammer vind dat er nogal wat sporen van de behoorlijke crop te zien zijn.
Maar qua scherpte is deze plaat gewoonweg TOPPIE!

Gr.  Peter



Offline Edjuh

  • Junior Member
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2011, 19:59:18 »
Eindelijk ook weer eens wat foto's van mij.
Ik vond het ook heel gezellig en heb even kunnen spelen met de 35mm limited macro en de da* 60-250.
Wat een heerlijk objectief is die laatste toch... :P

1.


2. Mijn eerste experimentje met macro


3. Nog een macro experimentje


4. Natuurlijk het kleine olifantje...


5. Gemaakt met de da* 60-250


6. En ik hoorde iets van een kontjes wedstrijd? Hier mijn bijdrage.  :D



De rest van mijn foto's vind je hier: Klikkie doen

Groeten,
Edwin
Pentax K-5, DA* 60-250, Pentax DA 18-55 3.5-5.6 AL WR, Sigma DC 17-70 2.8-4.5, Pentax 100mm Macro, Metz 50-Af1, Pentax D-BG4 Grip

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #35 Gepost op: 28 juni 2011, 20:16:21 »
Zelf heb ik helaas nog geen tijd gehad om 'n (kritische) blik te werpen op mijn resultaat van afgelopen zondag, maar heb wel de platen die tot nu toe in dit topic al de revue gepasseerd zijn even bekeken.

Uit de serie van Mous ben ik vooral onder de indruk van de aquariumfoto's, in het bijzonder van nummer 14. Prima scherpte en vooral ook 'n hele passende DoF waardoor voldoende van de "omgeving" van de vis te zien is zonder dat de achtergrond te veel aandacht vraagt.
Daarnaast vind ik ook de plaat van het poserende stokstaartje (nr. 16) heel erg geslaagd. Naast de prima scherpte is het vooral ook de inrichting van de compo cq. uitsnede die deze plaat erg aantrekkelijk maakt.

De platen van Jan Gnodde geven een fantastisch beeld van de favoriete bezigheden van de collega's. Heel erg geslaagd, maar als je 't niet erg vind geef ik toch de voorkeur aan de vlinderplaten in het andere topic.  :evil:

Bij de platen van Mike is wat mij betreft de opname van Mumba huizenhoog favoriet. Hele vertederende plaat waarop 'n leuke actie van het kleintje en z'n moeder is vastgelegd.

De foto van het aquarium (nr. 6 dus zonder Eric!) en van de wasbeer (nr. 8.) zijn twee opnames die er wat mij betreft uitspringen bij de serie van Hans. In beide gevallen prachtige kleuren en het "kiekeboe-effect" bij de opname van de wasbeer maakt deze heel aantrekkelijk. Hierbij speelt ook de prima DoF en het gebruik hiervan in de compo 'n belangrijke rol.

De landing van de pelikaan uit de serie van Eric vind ik, zonder alle overige platen tekort te willen doen, de mooiste plaat tot nu toe. Beetje jammer van de uiteinden van de vleugels, maar de scherpte, de pelikaan in de achtergrond en de belichting van de plaat vind ik gewoon TOP!
En TOPPIE kan wat mij betreft ook gezegd worden van de opname van de spelende wolvenwelpen. Ook hier weer vanwege scherpte en DoF, maar vooral ook vanwege het moment dat je hebt vastgelegd.
Bij de foto van de twee Jan van Genten kan ik alleen maar zeggen: heel goed gezien en voortreffelijk vastgelegd!

Bij de tweede serie van Mike blijft m'n blik het langste hangen bij de opname van de olifant (nr. 10). Ik kan me voorstellen dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar persoonlijk vind ik het een hele creatieve plaat die duidelijk anders-dan-anders is. Heel aantrekkelijk vanwege het feit dat je normaal gesproken zou verwachten dat juist de olifant scherp zou zijn weergegeven.

Iedereen nogmaals bedankt voor de gezelligheid!
T'is wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
Gr.  Peter



Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juli 2011]
« Reactie #34 Gepost op: 28 juni 2011, 19:26:03 »
Oke, hier een paar van mijn foto's, en wel van heel speciale aapjes, van het ras Pentaxia Enorma  ;) :D:

Jan.

En waarom sta ik op nummer 1?
Toevallig, of...............  :evil:

Mooie, maar vooral ook leuke/grappige platen, Jan!!
Gr.  Peter



gnodde

  • Gast
Re:Meeting "Artis" Amsterdam [zondag 26 juni 2011]
« Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2011, 18:33:53 »
Naast de Pentax-apen heb ik natuurlijk ook nog andere zaken op de gevoelige sensor gezet.
Enkele hiervan:

Er was, behalve het jonge olifantje, ook een leeuwenwelpje te zien. Helaas nauwelijks te fotograferen vanwege het hek-, gaas- en traliewerk. Toch wil ik deze even laten zien (nr. 6):


De voorkant van de "hoofd"-mandril is hier al getoond. De achterzijde van het beest staat er echter ook gekleurd op (nr. 7):


Behalve de fauna, mocht ook de flora in Artis er zijn. Zo stonden er prachtige "uien-bloemen", waarvan dit een macro-opname is (nr. 8 ):


Als fotograaf heb je helemaal geen statief nodig. Je moet gewoon een vrouw nemen van de juiste lengte (nr. 9):


Jan.