Auteur Topic: toneelstukje.....  (gelezen 1242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: toneelstukje.....
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2007, 13:05:58 »
Ik zou de ISO eens proberen omhoog te knallen. K100D kan volgens mij tot 3200? Indien nodig (ruis kan mooi zijn!) dan noise ninja oid gebruiken.
Kan net even die boost in je diafragma geven...

Eerste plaat vind ik erg mooi, tweede spreekt niet aan.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: toneelstukje.....
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2007, 13:05:58 »

PASCAL

  • Gast
Re: toneelstukje.....
« Reactie #5 Gepost op: 21 december 2007, 10:15:50 »
Citaat
Dat verklaart eea beter. Met F1.7 ligt het DOF gebied minimaal en wordt het al lastig een groepje waar niet iedereen op gelijke afstand tot camera zit in zijn geheel scherp te krijgen of een relatief deel ervan.

Deze dilemma's spelen bij toneel, concertfotografie, en jij hebt hier nog 'veel' licht vind ik en tenminste niet allemaal ROOD  >:( .

Je kunt experimenteren met wat snellere sluitertijden, tot 1/30 moet met anti-shake uit het handje te doen zijn. Ook 1 stop onderbelichten heeft een positief effect op te behalen sluitertijden. Je kunt de foto dan achteraf nog wat oplichten, maar tevens het diafragma wat hoger zetten.

Grts
Ja goed idee..ik ga dat voor de volgende keer proberen..
Bedankt voor de tips  ;)

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: toneelstukje.....
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2007, 09:54:14 »
Dat verklaart eea beter. Met F1.7 ligt het DOF gebied minimaal en wordt het al lastig een groepje waar niet iedereen op gelijke afstand tot camera zit in zijn geheel scherp te krijgen of een relatief deel ervan.

Deze dilemma's spelen bij toneel, concertfotografie, en jij hebt hier nog 'veel' licht vind ik en tenminste niet allemaal ROOD  >:( .

Je kunt experimenteren met wat snellere sluitertijden, tot 1/30 moet met anti-shake uit het handje te doen zijn. Ook 1 stop onderbelichten heeft een positief effect op te behalen sluitertijden. Je kunt de foto dan achteraf nog wat oplichten, maar tevens het diafragma wat hoger zetten.



Grts
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

PASCAL

  • Gast
Re: toneelstukje.....
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2007, 09:48:04 »
Citaat
Ziet er goed uit,
1.
Compositie en moment helemaal goed. Ik mis wel wat aan scherpte, m.a.w. zie niet goed waarop je hebt scherpgesteld. Geef even wat meer specs zoals diafragma, ISO, etc. dan valt er misschien wat meer over te zeggen.

2.
Aparte hoek, moet kunnen. Vind 1 de beste. Ook hier graag wat exif info.

Bedankt voor je commentaren..
hieronder de exif:
photo 1:
Exposure Time = 1/100"
F Number = F1.7
Exposure Program = Manual
ISO Speed Ratings = 800
Metering Mode = Spot
Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
Focal Length = 50mm
photo 2:
Exposure Time = 1/80"
F Number = F1.7
Exposure Program = Aperture priority
ISO Speed Ratings = 800
Metering Mode = Spot
Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
Focal Length = 50mm

Het was wel echt donker in de kamer en ik wil inderdaad de flitser niet gebruiken...met f/1.7 en 800 ISO, zijn wel helaas de foto's niet altijd goed scherp  :(



Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: toneelstukje.....
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2007, 09:36:23 »
Ziet er goed uit,
1.
Compositie en moment helemaal goed. Ik mis wel wat aan scherpte, m.a.w. zie niet goed waarop je hebt scherpgesteld. Geef even wat meer specs zoals diafragma, ISO, etc. dan valt er misschien wat meer over te zeggen.

2.
Aparte hoek, moet kunnen. Vind 1 de beste. Ook hier graag wat exif info.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

PASCAL

  • Gast
toneelstukje.....
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2007, 09:14:10 »
Goedemorgen,
Twee foto's gemaakt twee dagen geleden bij de toneelstukje met mijn dochter....(K100D, pentax smc-A 1.7/50mm)
Ik heb "een beetje" met Photoshop de kleuren bewerken....Ik vind het moiier zo maar ik vind het leuk om jullie reactie en/of advies om te hebben  :)..

1-

2-


Groetjes en een fijne dag....