Auteur Topic: 500px.com  (gelezen 10348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rugzak

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
  • Met vallen en opstaan komen we er wel...
Re:500px.com
« Reactie #94 Gepost op: 29 juli 2011, 20:33:24 »
Ik zit gewoon te kwijlen van al dat moois.
Moet maar weer eens gauw opstap, ik heb niets "moois" meer om te laten zien.
En volgen en vriendjes maken doe ik alleen voor de inspiratie, voor de punten ga ik niet.
Maak geen schijn van kans, ik heb er 8 opstaan waarvan de hoogste met 67,3 pnt.

Eric

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:500px.com
« Reactie #94 Gepost op: 29 juli 2011, 20:33:24 »

newmikey

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #93 Gepost op: 29 juli 2011, 19:36:39 »
Ik zie het niet als investment, ik fave of plaats gewoon een reactie als ik een foto mooi genoeg vind. Maakt niet uit of dat vriendjes, followers of onbekenden zijn, het gaat mij om de foto. Ik kijk ook regelmatig in "Fresh" en "upcoming", gewoon lekker genieten van al het moois.

Het gaat me trouwens ook meer om de portfolio-optie. Ik ben nu aan het selecteren en plaats langzaam aan m`n betere werk en voeg dat toe aan het portfolio. Flickr houd ik als sharingsite, 500px wordt veel selectiever.

Exact wat ik doe.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:500px.com
« Reactie #92 Gepost op: 29 juli 2011, 19:35:46 »
Ben benieuwd naar jouw resultaten......
Het was Ron ook al opgevallen, maar 500px is itt tot de PPG geen macro-minded community.

Ik heb nu twee foto's staan en een paar stemmen, geen reacties....maar ik heb ook nog niet geinvesteerd in 'vriendjes'  wat toch ook hier een vereiste lijkt te zijn om 'bekeken' te worden.

greetz,
Erik

haha, je hebt gelijk, ik ben iéts teveel met macro bezig de laatste tijd  ::)

maar gelukkig heb ik ook nog wat andere dingen op de plank liggen  :)

het gaat mij niet echt om stemmen of vriendjes (alhoewel de forumvrienden volgen wel leuk is) maar meer om een mooie plek om mijn foto's op te plaatsen.

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:500px.com
« Reactie #91 Gepost op: 29 juli 2011, 19:12:41 »
Ik zie het niet als investment, ik fave of plaats gewoon een reactie als ik een foto mooi genoeg vind. Maakt niet uit of dat vriendjes, followers of onbekenden zijn, het gaat mij om de foto. Ik kijk ook regelmatig in "Fresh" en "upcoming", gewoon lekker genieten van al het moois.

Het gaat me trouwens ook meer om de portfolio-optie. Ik ben nu aan het selecteren en plaats langzaam aan m`n betere werk en voeg dat toe aan het portfolio. Flickr houd ik als sharingsite, 500px wordt veel selectiever.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #90 Gepost op: 29 juli 2011, 18:08:58 »
Tja, ik heb er nu 7 stks op staan en op 5 van de 7 is wel een reactie van een onbekende gekomen. Investeren in vriendjes doe ik niet echt (tenzij het forumvriendjes zijn ;) ) maar ik "follow" wel mensen met voor mij interessante foto`s en die becommentarieer ik ook. Wellicht dat dat meespeelt?

Tsja commentaren achterlaten is ook "investeren" net als volgen. Op die manier verzamel je echter ook een bijzonder mooie fotoset die ook inspirerend kan zijn.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:500px.com
« Reactie #89 Gepost op: 29 juli 2011, 17:59:50 »
Tja, ik heb er nu 7 stks op staan en op 5 van de 7 is wel een reactie van een onbekende gekomen. Investeren in vriendjes doe ik niet echt (tenzij het forumvriendjes zijn ;) ) maar ik "follow" wel mensen met voor mij interessante foto`s en die becommentarieer ik ook. Wellicht dat dat meespeelt?

In dat laatste zal het 'em best kunnen zitten, of jouw fraaie foto's spreken 'gewoon' aan!
Ik heb overigens wel gestemd over verschillende foto's - maar dat gaat anoniem.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:500px.com
« Reactie #88 Gepost op: 29 juli 2011, 17:50:26 »
Ben benieuwd naar jouw resultaten......
Het was Ron ook al opgevallen, maar 500px is itt tot de PPG geen macro-minded community.

Ik heb nu twee foto's staan en een paar stemmen, geen reacties....maar ik heb ook nog niet geinvesteerd in 'vriendjes'  wat toch ook hier een vereiste lijkt te zijn om 'bekeken' te worden.

greetz,
Erik
Tja, ik heb er nu 7 stks op staan en op 5 van de 7 is wel een reactie van een onbekende gekomen. Investeren in vriendjes doe ik niet echt (tenzij het forumvriendjes zijn ;) ) maar ik "follow" wel mensen met voor mij interessante foto`s en die becommentarieer ik ook. Wellicht dat dat meespeelt?
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2011, 17:53:52 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:500px.com
« Reactie #87 Gepost op: 29 juli 2011, 17:49:33 »
Я собираюсь с моим новым водку пить друзья!

Niet van 'giftige' alcohol mag ik hopen  8)

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #86 Gepost op: 29 juli 2011, 17:47:54 »
Ga er in ieder geval niet voor investeren in 'vriendjes', dan is het maar de vraag of je onderbouwde kritiek krijgt of alleen maar lovende kritieken omdat het je online vriendjes zijn.

Я собираюсь с моим новым водку пить друзья!

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:500px.com
« Reactie #85 Gepost op: 29 juli 2011, 17:46:18 »
Maar dat is toch bijna bij iedere community zo en hoe groter de community hoe lastiger het is om op te vallen. Volgens mij ben je dan beter af om op kleinere sites je foto's te plaatsen. Ga er zelf in ieder geval niet aan beginnen, bij Flickr zie ik ook altijd maar weinig views terwijl ik op fora binnen enkele dagen meestal het drievoudige haal van wat ik op Flickr in maanden haal. Ga er in ieder geval niet voor investeren in 'vriendjes', dan is het maar de vraag of je onderbouwde kritiek krijgt of alleen maar lovende kritieken omdat het je online vriendjes zijn.

I know.........

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:500px.com
« Reactie #84 Gepost op: 29 juli 2011, 17:41:12 »
Ben benieuwd naar jouw resultaten......
Het was Ron ook al opgevallen, maar 500px is itt tot de PPG geen macro-minded community.

Ik heb nu twee foto's staan en een paar stemmen, geen reacties....maar ik heb ook nog niet geinvesteerd in 'vriendjes'  wat toch ook hier een vereiste lijkt te zijn om 'bekeken' te worden.

greetz,
Erik

Maar dat is toch bijna bij iedere community zo en hoe groter de community hoe lastiger het is om op te vallen. Volgens mij ben je dan beter af om op kleinere sites je foto's te plaatsen. Ga er zelf in ieder geval niet aan beginnen, bij Flickr zie ik ook altijd maar weinig views terwijl ik op fora binnen enkele dagen meestal het drievoudige haal van wat ik op Flickr in maanden haal. Ga er in ieder geval niet voor investeren in 'vriendjes', dan is het maar de vraag of je onderbouwde kritiek krijgt of alleen maar lovende kritieken omdat het je online vriendjes zijn.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:500px.com
« Reactie #83 Gepost op: 29 juli 2011, 17:37:13 »
zo zeg...wát een mooie foto's......!!!! Ik heb ook een account aangemaakt (Chrizzx) en ga er vanavond eens voor zitten  :) Leuk!

grt,

Chris.

Ben benieuwd naar jouw resultaten......
Het was Ron ook al opgevallen, maar 500px is itt tot de PPG geen macro-minded community.

Ik heb nu twee foto's staan en een paar stemmen, geen reacties....maar ik heb ook nog niet geinvesteerd in 'vriendjes'  wat toch ook hier een vereiste lijkt te zijn om 'bekeken' te worden.

greetz,
Erik

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:500px.com
« Reactie #82 Gepost op: 29 juli 2011, 15:30:10 »
zo zeg...wát een mooie foto's......!!!! Ik heb ook een account aangemaakt (Chrizzx) en ga er vanavond eens voor zitten  :) Leuk!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:500px.com
« Reactie #81 Gepost op: 29 juli 2011, 12:18:37 »
Je kunt geen foto verwijderen, of kijk ik ernaast? Ik heb een foto die dislike stemmen scoort en dat is niet goed voor de reputatie >:(

Ron, ik weet niet of je er al achter bent gekomen, maar als je de foto opent, dan zie je rechtsbovenin een knopje "EDIT". Daarop klikken  en dan kun je onder de foto aangeven of je hem wilt verwijderen.
Blijft je reputatie behouden, want daarover gaan nu op internet al de wildste geruchten  :D :D

Ik las dit al ergens op een Russich fotoforum:
Рон Генри также иногда меньше фотографий.

Vrij vertaald: Ook Ron Hendriks maakt soms mindere foto's.

 :D :D :D :D

« Laatst bewerkt op: 29 juli 2011, 15:39:33 door Edzo »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:500px.com
« Reactie #80 Gepost op: 28 juli 2011, 12:12:40 »
Russen uit de KGB tijd vinden iedere westerling kapitalistisch.......
"Dus ook Gij Markus"  ;).

Buksbeest

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #79 Gepost op: 28 juli 2011, 09:43:18 »
эй умник, да осторожно, а то я заеду за тобой!
Как вы думаете, вы капиталистической фотограф!
:evil:

 ;) ;)

Vertaalmachine russisch. Okee, je hebt me overtuigd!  :D
Maar ik ben niet kapitalistisch!  >:(

Offline Rugzak

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
  • Met vallen en opstaan komen we er wel...
Re:500px.com
« Reactie #78 Gepost op: 28 juli 2011, 09:01:23 »
Op 1X.com geven ze wel goede commentaren.
Dat is ook verplicht, je moet 3 keer commentaar geven voordat je zelf een foto kan plaatsen en om commentaar kan vragen. En je er vanaf maken met mooi, leuk etc. wordt door de moderators gelijk gecorrigeerd.
Maar een foto in de gallery krijgen, dat zal nog niet meevallen.
Daar hebben ze hele hoge eisen.

Op 500px.com zijn de commentaren inderdaad van een dusdanig niveau dat je er bijna niets aan hebt.
Valt me ook een beetje tegen.

En op Pentaxforum.nl, ach dat weten jullie wel ;D

Eric

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:500px.com
« Reactie #77 Gepost op: 28 juli 2011, 07:06:06 »
We hebben het helemaal niet over "voormalig" gehad  :D

эй умник, да осторожно, а то я заеду за тобой!
Как вы думаете, вы капиталистической фотограф!
:evil:

 ;) ;)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:500px.com
« Reactie #76 Gepost op: 28 juli 2011, 01:27:24 »
Ik heb er nu 18 foto's staan. Ook ontdekt dat ik mijn tags niet goed heb gedaan (komma vergeten) en dan zijn ze ook minder vindbaar. Voor veel views heb je vrienden nodig of wel een heel bijzondere foto. Ik kan me voorstellen dat er velen zijn die na een tiental foto's te hebben gezet de hoop opgeven omdat er nog steeds maar 50 mensen kijken en een enkel stemmetje binnen komt. Voor de kommentaren hoef je het in ieder geval niet te doen, want dat zijn vlugge vingerwijzigingen naar beuatiful/wonderfull enz. Wel echt bijzonder prachtige foto's ontdekt in de tussentijd (o en die van jullie natuurlijk :D maar die kende ik al).

Kijk dit zijn de commentaren die je wel verder helpen in het leven: Хороший момент!!!

Bij flickr moet je ook flink je best doen om commentaren te krijgen en al helemaal als het om kritisch commentaar gaat. Dan moet je toch echt alles taggen en dingen posten in groepen etc. Is mij nog altijd iets te veel werk geweest, terwijl het eigenlijk 'slechts' slepen naar mappen is. Vind wel dat je dan ook de tijd moet nemen om de foto's van anderen te bekijken en hier commentaar op te geven en dan kies ik toch liever voor het forum hier. Klein groepje, is tenminste nog een beetje bij te houden. Af en toe een uurtje mooie foto's kijken, daar zijn flickr, 1x en 500px prima voor en voor de hosting van je eigen foto's natuurlijk :)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #75 Gepost op: 27 juli 2011, 23:43:30 »
Deze stelt me ook heel tevreden: Класс als commentaar op http://500px.com/photo/1339627  :)

asplx

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #74 Gepost op: 27 juli 2011, 23:07:17 »
We hebben het helemaal niet over "voormalig" gehad  :D

:rofl2:

Buksbeest

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #73 Gepost op: 27 juli 2011, 23:02:26 »
Хороший момент!!! = "goed punt" vanuit het Russisch  :D

NB Niet dat jullie denken dat ik een voormalig KGB spion ben. Gewoon vanuit Goochel translate vertaald.  :D

We hebben het helemaal niet over "voormalig" gehad  :D

asplx

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #72 Gepost op: 27 juli 2011, 22:58:10 »
Citaat
NB Niet dat jullie denken dat ik een voormalig KGB spion ben.

Welnee, tuurlijk denk ik dat niet.
Ik moet er niet aan denken, dat ik dát denk.

Je bent het toch gewoon toch nog... ???
 :D :D :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:500px.com
« Reactie #71 Gepost op: 27 juli 2011, 22:46:38 »
Хороший момент!!! = "goed punt" vanuit het Russisch  :D

NB Niet dat jullie denken dat ik een voormalig KGB spion ben. Gewoon vanuit Goochel translate vertaald.  :D

asplx

  • Gast
Re:500px.com
« Reactie #70 Gepost op: 27 juli 2011, 22:45:12 »
Ja, zulk commentaar daar héb je nou es wat aan... :cheer:

Ruurd