Auteur Topic: Populieren  (gelezen 1050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Populieren
« Reactie #8 Gepost op: 26 oktober 2007, 22:14:17 »
Ik vind de tweede foto schitterend. Prachtig lijnenspel. Compo en licht zijn daar prima in orde.

Bij de eerste foto wordt je niet zo lekker de foto ingetrokken. Inderdaad nogal massief.

Bij de derde foto is de "lijn" van de bladeren prachtig, maar vind ik de witte lucht afbreuk doen.
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2007, 22:16:26 door EviZ »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Populieren
« Reactie #8 Gepost op: 26 oktober 2007, 22:14:17 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Populieren
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2007, 20:56:39 »
Beste Lucien!!

Je hebt je huiswerk goed gedaan! Idd, aan de Peppelweg stond een flink aantal reusachtige peppels. Op een enkeling na, zijn deze reuzen geveld. Ik ben nog één reden ter motivatie van de kap vergeten te melden: de grote hoeveelheid loof doet de riolering verstoppen. Beetje lastig hier op 4 meter beneden zeeniveau! Begrijp jij gelijk welke bevolkingsgroep de uitdrukking: "stront in de oren" heeft bedacht!


Groet,


Wytze


lreyns

  • Gast
Re: Populieren
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2007, 20:47:26 »
Citaat
Geef mij maar Peppels 3! Erg mooi staaltje van compositie! Bij ons in Schiebroek halen ze steeds meer van deze populieren neer: ze worden te hoog en waaien bij een kleine storm al om. Bovendien kiest men vervolgens voor andere soorten die een wortelstelsel hebben dat de ondergrondse leidingen niet meer aantast.

Garoenten uit Rotjeknor!


Wytze


Ook hier worden de populieren vaak gekapt voor de houtproductie maar worden gelukkig door nieuwe Populieren vervangen.
Want laat ons eerlijk zijn op een dijk horen Populieren.
En Wytze, je gaat me toch niet vertellen dat er bij jullie aan de Peppelweg geen populieren meer staan???

Groeten, Lucien

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Populieren
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2007, 23:04:33 »
Geef mij maar Peppels 3! Erg mooi staaltje van compositie! Bij ons in Schiebroek halen ze steeds meer van deze populieren neer: ze worden te hoog en waaien bij een kleine storm al om. Bovendien kiest men vervolgens voor andere soorten die een wortelstelsel hebben dat de ondergrondse leidingen niet meer aantast.

Garoenten uit Rotjeknor!


Wytze

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Populieren
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2007, 14:11:03 »
Petje af Lucien!

Fraaie compositie, hoeken en lijnen....ook qua kleur en scherpte top.


Grts
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Pim

  • Gast
Re: Populieren
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2007, 20:47:26 »
Dat ziet er eens lekker uit met name de eerste,mooi contrast in de stammen,gelukkig schaduw op de weg (naar de stad) en raggelscherp.
De tweede heeft lekkere lijnen,je oog gaat van rechts naar links en verderop weer terug,TOPPIE.

De derde ...die heb ik zelf natuurlijk beter haha.

Groet,
Pim.

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: Populieren
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2007, 20:43:57 »
Schitterend dat lijnenspel van foto 2 en 3
Foto 1 vindt ik wat massief
Leuk dat de mooiste plaatjes dicht bij huis zijn :)
Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

lreyns

  • Gast
Populieren
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2007, 20:30:50 »
Populieren vind je in Zeeuws-Vlaanderen overal.
Langs de polderwegen en natuurlijk langs en op de vele dijken.





« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2007, 20:31:36 door lreyns »