Auteur Topic: Gezwam  (gelezen 904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruud

  • Gast
Re: Gezwam
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2007, 12:31:57 »
Mooie foto's, allebei.
Het commentaar van Pim lezend ben ik het over de eerste foto wel met hem eens. De tweede foto vind ik juist bijzonder door het licht op het rode randje van de bovenkant. De schaduw daaronder is imho alleen maar natuurlijk. Mooie kleuren!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Gezwam
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2007, 12:31:57 »

lreyns

  • Gast
Re: Gezwam
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2007, 22:11:13 »
Citaat
Jeetje Lucien,

uit welk sprookjesbos heb je deze gehaald??

Wauw, mooie kleuren, mooi licht....zou er zo willen wonen.

isabelle

Het enige bos(je) in de buurt.
Waterwingebied tussen Clinge en Kapellebrug, vlakbij de Belgische grens.

Lucien





Fotostudiotex

  • Gast
Re: Gezwam
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2007, 19:58:20 »
Mooi die kabouterview! jammer dat er geen konijntje bij zit...


gr. peter

idussen

  • Gast
Re: Gezwam
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2007, 19:48:48 »
Jeetje Lucien,

uit welk sprookjesbos heb je deze gehaald??

Wauw, mooie kleuren, mooi licht....zou er zo willen wonen.

isabelle

Pim

  • Gast
Re: Gezwam
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2007, 18:55:03 »
Zo de zon is van m'n schermpie af en nu ziet het er een stuk beter uit zonder meer.
Maar het blijft oppassen met hooglichten vooral als het te grote delen van de foto inneemt.
Heb hier zelf ook vaak last van dus staat mijn toestel standaard op een halve stop onderbelichting en bij hard licht een hele stop.

Pim.

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Gezwam
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2007, 17:56:06 »
Hoi,

Ik vind ze beide zeer apart. Mooie belichting en details plus lichtval, mn. in de 2e foto.
Het lijkt wel of het licht in de eerste foto vanaf de onderkant links valt....hoe heb je dat
gedaan Lucien?
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Gezwam
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2007, 14:09:47 »
Lucien,

Die eerste vind ik het mooiste met dat licht de tweede is in de schaduw dat is jammer :-/
Maar de compositie is erg mooi en je hebt er toch niet perongeluk een hapje van genomen ;D

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Pim

  • Gast
Re: Gezwam
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2007, 13:03:07 »
De laatste dagen wordt over dit onderwerp nogal wat gezwamd door onze regering. Voor zover ik het begrijp worden deze stoelen mogelijk verboden. Ben het daar helemaal mee eens,je zult maar als fotograaf met je snufferd in zo'n VERS exemplaar vallen. Hoe kom je dan nog thuis?
DE NATUUR ZIT VOL GEVAREN DAT IS NU WEL DUIDELIJK,voor mij.

Dan nu de foto's van dit bos-meubilair. Het goede hier vind ik dat je dit onderwerp vanaf de juiste hoogte hebt geschoten. Teveel worden deze dingen van boven af genomen,ook bij kinderen/honden en zo meer zie je dit veel. Dus door de knieen of op de buik mensen.Je lijf is een veelzijdig statief,al helemaal met SR in je toestel.
Dan de belichting in deze twee foto's. Momenteel zit ik in de serre met onbarmhartig zonlicht op het scherm,nee er zijn geen gordijnen. Dan toch zie ik te grote uitgebleekte lichten op de steel van de stoelen. Moeilijk punt,onderbelichten kan een oplossing zijn. Het is gemakkelijker om schaduwen op te helderen dan om nog iets in die witten te toveren. Waar niets zit komt ook niets te voorschijn.
De tweede foto had nu juist weer wat meer opgehelderd mogen worden,kocht voor mijn vrouw laatst een piepklein reflektie schermpje (lastolite). Kun je erg veel plezier van hebben.
Ja het blijft moeilijk die natuur fotografie,ik heb zeker wel bewondering voor deze tak van fotografie temeer om ondanks biljoenen paddo-foto's mensen blijven proberen  iets oorspronkelijks te tonen.
Ik kan er zeker wel van genieten maar ik heb de drive nu eenmaal niet om dit ook te doen.
Vanavond bij beter licht kijk ik nogmaals,dat is nu eenmaal mijn passie.

Groet,
Pim.

lreyns

  • Gast
Gezwam
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2007, 12:09:49 »
Nog wat vliegenzwammen....

Lucien