Auteur Topic: Kerkje van St Gravenvoeren (België)  (gelezen 724 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Kerkje van St Gravenvoeren (België)
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2019, 20:33:05 »
Dit is een mooie foto geworden, waar zowel de donkere als lichte tonen voldoende aanwezig zijn. En de lijnen lopen recht naar beneden! Chapeau ...  :)

Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Kerkje van St Gravenvoeren (België)
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2019, 20:33:05 »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Kerkje van St Gravenvoeren (België)
« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2019, 19:36:48 »
Bijzondere waarneming zo met een mooie foto als resultaat.

Groeten, Arno

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Kerkje van St Gravenvoeren (België)
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2019, 22:27:06 »
Kerkje van St. Gravenvoeren
Een bijzondere foto; Op 29 mei ben ik een dagje gaan fotograferen en kwamen o.a. in St Gravenvoeren terecht; een mooi plaatsje waar men nu volop aan het restaureren is. Ik kon het kerkje niet in, maar vooraan was een kapel met glazen deuren naar de rest van de kerk. Helaas op slot.
ik merktn een bijzondere spiegeling op; de deuren bleken uit dubbelglas te bestaan. Als je schuin door het glas fotografeert ontstaan er dubbel beelden, goed te zien bij het linker glas in lood raam. Maar helemaal bijzonder is de reflectie van het raam dat van de andere kant kwam. Heel vreemd was, dat het slechts op een paar centimeter zichtbaar was. Iets terug of naar links of naar rechts en het was weg.
Omdat er nogal grote contrasten waren heb ik een vijfvoudige HDR gemaakt. Er is geen tonemappig toegepast, dus geen vreemde kleuren en vreemde contouren.
Al met al levert het een bijzondere foto op.

20190529 IMGP6783_HDR st-gravenvoeren kerkje 150dpi kleur by Eric van Muijen, on Flickr
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl