Auteur Topic: Black Rapid clones...???  (gelezen 2302 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #28 Gepost op: 7 juli 2014, 21:32:38 »
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de ervaring van TS Ripex!

Ik heb m'n kloon nu een paar keer gedragen, gisteren nog een ronde gelopen door het bos op mijn vakantieadres, voornamelijk met de 55-300 eraan en hij bevalt mij erg goed. Zit goed, blijft goed zitten en de camera is direct paraat.
NB De nare lucht is verdwenen (of ik moet eraan gewend zijn geraakt natuurlijk.... :D)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #28 Gepost op: 7 juli 2014, 21:32:38 »

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #27 Gepost op: 7 juli 2014, 21:32:38 »
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de ervaring van TS Ripex!

Ik heb m'n kloon nu een paar keer gedragen, gisteren nog een ronde gelopen door het bos op mijn vakantieadres, voornamelijk met de 55-300 eraan en hij bevalt mij erg goed. Zit goed, blijft goed zitten en de camera is direct paraat.
NB De nare lucht is verdwenen (of ik moet eraan gewend zijn geraakt natuurlijk.... :D)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

JohnnieS

  • Gast
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #26 Gepost op: 7 juli 2014, 20:38:27 »
Bedankt JohnnieS voor het delen van je ervaring met de Quick Strap, het lijkt zeker een prima en voordelig alternatief voor de Black Rapid.  ;C
Hoe heb je de strap trouwens gewassen, toch zeker minstens op een kookwasprogramma? ;) En nog belangrijker hoe overleefde de strap de wasmachine, en is de geur nu verandert, ruikt die nu naar wilde limoenen?
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de ervaring van TS Ripex!

Vr.groet, Carel

Hij is gewoon in de wasmachien ingegaan en inderdaad met het Kookwasprogramma  :D :D
Helaas is die reuk, soort rubberen binnenband lucht er niet mee weggegaan ;C  en de Quick Strap heeft het overleefd.
Sowat voor dat prijsje kun je hem niet laten liggen :lolk:

JohnnieS

  • Gast
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #25 Gepost op: 7 juli 2014, 20:38:27 »
Bedankt JohnnieS voor het delen van je ervaring met de Quick Strap, het lijkt zeker een prima en voordelig alternatief voor de Black Rapid.  ;C
Hoe heb je de strap trouwens gewassen, toch zeker minstens op een kookwasprogramma? ;) En nog belangrijker hoe overleefde de strap de wasmachine, en is de geur nu verandert, ruikt die nu naar wilde limoenen?
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de ervaring van TS Ripex!

Vr.groet, Carel

Hij is gewoon in de wasmachien ingegaan en inderdaad met het Kookwasprogramma  :D :D
Helaas is die reuk, soort rubberen binnenband lucht er niet mee weggegaan ;C  en de Quick Strap heeft het overleefd.
Sowat voor dat prijsje kun je hem niet laten liggen :lolk:

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #24 Gepost op: 7 juli 2014, 19:02:17 »
Bedankt JohnnieS voor het delen van je ervaring met de Quick Strap, het lijkt zeker een prima en voordelig alternatief voor de Black Rapid.  ;C
Hoe heb je de strap trouwens gewassen, toch zeker minstens op een kookwasprogramma?  ;) En nog belangrijker hoe overleefde de strap de wasmachine, en is de geur nu verandert, ruikt die nu naar wilde limoenen?
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de ervaring van TS Ripex!

Vr.groet, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #23 Gepost op: 7 juli 2014, 19:02:17 »
Bedankt JohnnieS voor het delen van je ervaring met de Quick Strap, het lijkt zeker een prima en voordelig alternatief voor de Black Rapid.  ;C
Hoe heb je de strap trouwens gewassen, toch zeker minstens op een kookwasprogramma?  ;) En nog belangrijker hoe overleefde de strap de wasmachine, en is de geur nu verandert, ruikt die nu naar wilde limoenen?
Ik ben trouwens ook benieuwd naar de ervaring van TS Ripex!

Vr.groet, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

JohnnieS

  • Gast
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #22 Gepost op: 5 juli 2014, 13:57:53 »
Allemaal mooi en wellicht zelfs waar Mharda. Maar de originele Black Rapid kost zo'n 55 euro, en die imitatie bij dx.com maar 8 euro.
Toch geen gering prijsverschil! Dan mag de imitatieband m.i. best ietsje minder praktisch zijn, maar nog altijd een grote verbetering t.o.v. de schouderband.


Na aanleiding van dit Topic had ik ook een besteld, een (Quick strap)hij is binnen en inderdaad stinkt het naar een autoband :D :D dus meteen maar in de wasmachine gestopt.
Ik had de Black Rapid al in huis en wilde voor mijn EGA ook nog een erbij dus viel mijn keus op deze Goedkope versie.
In de praktijk is er geen verschil in draag komfoor,heb geen last van verschuivingen ,blijft mooi op zijn plaats.
Ik heb hem een dag om gehad met de DA*300 is zeer zeker de moeite waard tegenover een gewone draagriem.
De band is goed verstelbaar,en het bevestigings- plaatje is stevig genoeg, en het instellen gaat ook prima, korter of langer maken.
Tja ,het enige verschil met de Black-Rapid is dat de bandjes ietjes dunner zijn,maar dat maakt niks uit. heb er voor een test 25 kilo aangehangen,  en hij houd het .
Dus conclusie,de Quick Strap is voor die paar Cent zeker de moeite waard :good:


Update , Ja ik kan deze Quick Strap zeker aanraden, vandaag weer een testrondje gedraaid in het Park.
Voldoet net zo goed als de duurdere Black-Rapid


« Laatst bewerkt op: 6 juli 2014, 19:41:56 door JohnnieS »

JohnnieS

  • Gast
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #21 Gepost op: 5 juli 2014, 13:57:53 »
Allemaal mooi en wellicht zelfs waar Mharda. Maar de originele Black Rapid kost zo'n 55 euro, en die imitatie bij dx.com maar 8 euro.
Toch geen gering prijsverschil! Dan mag de imitatieband m.i. best ietsje minder praktisch zijn, maar nog altijd een grote verbetering t.o.v. de schouderband.


Na aanleiding van dit Topic had ik ook een besteld, een (Quick strap)hij is binnen en inderdaad stinkt het naar een autoband :D :D dus meteen maar in de wasmachine gestopt.
Ik had de Black Rapid al in huis en wilde voor mijn EGA ook nog een erbij dus viel mijn keus op deze Goedkope versie.
In de praktijk is er geen verschil in draag komfoor,heb geen last van verschuivingen ,blijft mooi op zijn plaats.
Ik heb hem een dag om gehad met de DA*300 is zeer zeker de moeite waard tegenover een gewone draagriem.
De band is goed verstelbaar,en het bevestigings- plaatje is stevig genoeg, en het instellen gaat ook prima, korter of langer maken.
Tja ,het enige verschil met de Black-Rapid is dat de bandjes ietjes dunner zijn,maar dat maakt niks uit. heb er voor een test 25 kilo aangehangen,  en hij houd het .
Dus conclusie,de Quick Strap is voor die paar Cent zeker de moeite waard :good:


Update , Ja ik kan deze Quick Strap zeker aanraden, vandaag weer een testrondje gedraaid in het Park.
Voldoet net zo goed als de duurdere Black-Rapid


« Laatst bewerkt op: 6 juli 2014, 19:41:56 door JohnnieS »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2014, 05:45:52 »
Allemaal mooi en wellicht zelfs waar Mharda. Maar de originele Black Rapid kost zo'n 55 euro, en die imitatie bij dx.com maar 8 euro.
Toch geen gering prijsverschil! Dan mag de imitatieband m.i. best ietsje minder praktisch zijn, maar nog altijd een grote verbetering t.o.v. de schouderband.

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2014, 05:45:52 »
Allemaal mooi en wellicht zelfs waar Mharda. Maar de originele Black Rapid kost zo'n 55 euro, en die imitatie bij dx.com maar 8 euro.
Toch geen gering prijsverschil! Dan mag de imitatieband m.i. best ietsje minder praktisch zijn, maar nog altijd een grote verbetering t.o.v. de schouderband.

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2014, 14:55:17 »
Zelf weten... Maar ik heb ook neopreen riemen e.d. en dat werkt prima in ALS je een goed ondergrond hebt EN heel rustig doet.. Twee dingen die bij mij in 99% van de gevallen niet opgaan. Kortom, you have been warned! <grin>
 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #17 Gepost op: 12 juni 2014, 14:55:17 »
Zelf weten... Maar ik heb ook neopreen riemen e.d. en dat werkt prima in ALS je een goed ondergrond hebt EN heel rustig doet.. Twee dingen die bij mij in 99% van de gevallen niet opgaan. Kortom, you have been warned! <grin>
 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #16 Gepost op: 12 juni 2014, 14:38:47 »
Bedankt voor de tip.
Echter, het materiaal dat gebruikt is voor de kloon die ik op het oog heb, is neopreen. En neopreen is een materiaal dat mij weinig lijkt te slippen.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #15 Gepost op: 12 juni 2014, 14:38:47 »
Bedankt voor de tip.
Echter, het materiaal dat gebruikt is voor de kloon die ik op het oog heb, is neopreen. En neopreen is een materiaal dat mij weinig lijkt te slippen.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #14 Gepost op: 12 juni 2014, 14:20:21 »
Ondanks anti-slip blah-blah slippen die riemen natuurlijk wel! Daarom heeft Black Rapid ook zo'n riempje om de band vast te zetten. Let erop dat dat bij een clone ook mogelijk is, dat is nl wel het verschil tussen je tien jaar ergeren en tien jaar genieten...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2014, 14:20:21 »
Ondanks anti-slip blah-blah slippen die riemen natuurlijk wel! Daarom heeft Black Rapid ook zo'n riempje om de band vast te zetten. Let erop dat dat bij een clone ook mogelijk is, dat is nl wel het verschil tussen je tien jaar ergeren en tien jaar genieten...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2014, 13:18:34 »
Ik ken jouw nekband niet maar heb een Tas van Caden en die zit erg goed in elkaar! Caden maakt veel spul voor andere merken dus het kan maar zo dat je het verschil niet zal merken met een orgineel waar je 80% voor een naam betaald.

Dit is de schouderband waarover ik praat: http://www.dx.com/p/caden-neoprene-fabric-neck-shoulder-sling-strap-w-quick-release-plate-for-dslr-camera-162556#.U5mL6vl_v2o

Edit: nekband veranderd in schouderband
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2014, 14:36:16 door RiPex »
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2014, 13:18:34 »
Ik ken jouw nekband niet maar heb een Tas van Caden en die zit erg goed in elkaar! Caden maakt veel spul voor andere merken dus het kan maar zo dat je het verschil niet zal merken met een orgineel waar je 80% voor een naam betaald.

Dit is de schouderband waarover ik praat: http://www.dx.com/p/caden-neoprene-fabric-neck-shoulder-sling-strap-w-quick-release-plate-for-dslr-camera-162556#.U5mL6vl_v2o

Edit: nekband veranderd in schouderband
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2014, 14:36:16 door RiPex »
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2014, 13:06:28 »
Ik heb me zojuist eens zitten verdiepen in de 'shoulder straps'. De klonen van de Black Rapid, zoals die van Caden, voldoen naar mijn mening erg goed. Deze zijn ook uiterst betaalbaar. Voor tussen de USD 10 en USD 15 is zo'n strap inclusief verzendkosten van overzee via ebay of dx.com te halen. Maar het liefst zou ik hem nu willen hebben........ :schaam:
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2014, 13:06:28 »
Ik heb me zojuist eens zitten verdiepen in de 'shoulder straps'. De klonen van de Black Rapid, zoals die van Caden, voldoen naar mijn mening erg goed. Deze zijn ook uiterst betaalbaar. Voor tussen de USD 10 en USD 15 is zo'n strap inclusief verzendkosten van overzee via ebay of dx.com te halen. Maar het liefst zou ik hem nu willen hebben........ :schaam:
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2014, 10:44:20 »
Ik ken jouw nekband niet maar heb een Tas van Caden en die zit erg goed in elkaar! Caden maakt veel spul voor andere merken dus het kan maar zo dat je het verschil niet zal merken met een orgineel waar je 80% voor een naam betaald.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2014, 10:44:20 »
Ik ken jouw nekband niet maar heb een Tas van Caden en die zit erg goed in elkaar! Caden maakt veel spul voor andere merken dus het kan maar zo dat je het verschil niet zal merken met een orgineel waar je 80% voor een naam betaald.

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2014, 08:25:12 »
Ok, dank voor je reactie.

Kun je ook aangeven welke je hebt? En of je een vergelijkend warenonderzoek bent gestart voor je aankoop?
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2014, 08:25:12 »
Ok, dank voor je reactie.

Kun je ook aangeven welke je hebt? En of je een vergelijkend warenonderzoek bent gestart voor je aankoop?
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Jaccopladet

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 556
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2014, 05:52:52 »
Ik heb er 1 en bevalt zeer goed.
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/

Offline Jaccopladet

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 556
  • Geslacht: Man
Re: Black Rapid clones...???
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2014, 05:52:52 »
Ik heb er 1 en bevalt zeer goed.
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/