Auteur Topic: Portable reflectiescherm  (gelezen 1834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serpiente

  • Gast
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2014, 10:57:48 »
Ik ben toch voor de Falcon Eyes 5 in 1 gegaan. :) Ik krijg het straks binnen. Hopelijk dit weekend weer wat kikkers en hagedissen fotograferen. :)
Bedankt!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2014, 10:57:48 »

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2014, 07:48:39 »

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Serpiente

  • Gast
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2014, 17:46:25 »
Ik heb zelf de Godox 60cm 5 in 1. Is een prima reflector, niks mis mee. Vouwt ook lekker makkelijk op.

Maar ik heb ook een falcon eyes 30cm 5 in 1 de ik voor namelijk gebruik bij macro fotografie. Ik denk dat je aan 30cm genoeg zou hebben voor reptielen. Is nog kleiner en past makkelijk in een tas (heb ze vaak in de laptop vak zitten, omdat ik er bijna nooit een laptop bij me heb). En heb nog geen last gehad dat hij wegrolt, is meestal wel ergens klem te zetten. En als je de scherm vooral tegen je tas zet, heb je vaak genoeg dingen bij je waarmee je hem even tegen je tas kunt klemmen.

Maar er is nog een andere optie. Ik heb een refelctor voor mijn flitser die je met klittenband vastzet. Heeft een witte en zilveren kant (is het enige nadeel, dat je alleen die 2 hebt). En met klittenband kan je hem dus overal aan vastzetten.
Goede tip. Ik hoef geen T-rex te fotograferen. 30cm lijkt mij ook wel groot genoeg. Ik ga er even verder naar kijken. Scheelt ook een hoop geld. :)

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2014, 07:45:53 »
Ik heb zelf de Godox 60cm 5 in 1. Is een prima reflector, niks mis mee. Vouwt ook lekker makkelijk op.

Maar ik heb ook een falcon eyes 30cm 5 in 1 de ik voor namelijk gebruik bij macro fotografie. Ik denk dat je aan 30cm genoeg zou hebben voor reptielen. Is nog kleiner en past makkelijk in een tas (heb ze vaak in de laptop vak zitten, omdat ik er bijna nooit een laptop bij me heb). En heb nog geen last gehad dat hij wegrolt, is meestal wel ergens klem te zetten. En als je de scherm vooral tegen je tas zet, heb je vaak genoeg dingen bij je waarmee je hem even tegen je tas kunt klemmen.

Maar er is nog een andere optie. Ik heb een refelctor voor mijn flitser die je met klittenband vastzet. Heeft een witte en zilveren kant (is het enige nadeel, dat je alleen die 2 hebt). En met klittenband kan je hem dus overal aan vastzetten.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2014, 07:41:46 »
Ik heb sinds gisteren deze: www.fotoshopaalten.com/nl/reflectiescherm-56cm-5-in-1.html. Ziet er wel goed uit.

Opvouwen lukt na een keertje of 5 wel en je kunt er m.i. zonder veel moeite voor zorgen dat het niet wegrolt.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2014, 05:22:29 »
Ik denk dat je moet kiezen:
- of je gaat voor goedkoop: dx.com heeft een complete set van reflectieschermen voor lage prijs
- of je kijkt bijvoorbeeld naar de Lastolite Trigrip serie: erg handig als je alleen bent! In alle soorten en maten van diffusor tot reflector en vouwt erg klein op (ik heb er altijd één in mijn tas...

 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2014, 20:49:35 »
Ik heb niet echt met een reden een ronde versie gekocht. Was meer een kwestie budget. Wilde er niet veel voor betalen aangezien ik hem niet
heel veel gebruik maar nodig had voor een opdrachtje.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Serpiente

  • Gast
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2014, 19:54:18 »
ook de "rechthoek" vouwt zich rond op .. dus dat maakt niet uit.

prima tip
http://youtu.be/veUJNlFRT5E
Dat is wat ik wilde weten. :) In dat geval heb ik liever geen ronde :) Ik moet het ook eventueel zonder assistentie kunnen gebruiken. :)
Bedankt! ;D

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2014, 19:37:00 »
ook de "rechthoek" vouwt zich rond op .. dus dat maakt niet uit.

prima tip
http://youtu.be/veUJNlFRT5E

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Serpiente

  • Gast
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2014, 19:24:22 »
ik heb de ronde in de studio liggen .. als je hem een keer vast wilt houden ben je dit weekend van harte welkom ;)
Bedankt voor het aanbod. Ik ben alleen een beetje druk bezet de komende weekenden en ik wil hem toch wel snel aanschaffen. :)

Ik heb een ronde 2 in 1 (goud en zilver). Werkt erg fijn.

LET WEL OP! Ze zijn erg strak ingepakt en de spanning op de ring is erg hoog. Bij het eruit halen klapt hij dus uit. Ik kreeg hem dus vol in mijn gezicht  :D
Bedankt voor het advies haha

Hebben jullie rond vanwege de compactheid wanneer hij is opgevouwen?

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2014, 18:51:28 »
Ik heb de 5 in 1 (80 cm) uit Hong Kong voor de helft van die prijs en hij bevalt prima.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2014, 18:08:40 »
Ik heb een ronde 2 in 1 (goud en zilver). Werkt erg fijn.

LET WEL OP! Ze zijn erg strak ingepakt en de spanning op de ring is erg hoog. Bij het eruit halen klapt hij dus uit. Ik kreeg hem dus vol in mijn gezicht  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Portable reflectiescherm
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2014, 17:55:01 »
ik heb de ronde in de studio liggen .. als je hem een keer vast wilt houden ben je dit weekend van harte welkom ;)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Serpiente

  • Gast
Portable reflectiescherm
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2014, 17:52:01 »
Ik wil een reflectiescherm in mijn tas voor opnamen van sommige reptielen en amfibieën. Ik wil voornamelijk wit (voor reflectie) en doorlatend om de zon te temperen. Ik heb de volgende eisen:

- Het moet goed opvouwbaar zijn
- wit + transculent (doorlaatbaar)

Ik twijfel nog over de vorm. Rond lijkt me compacter, maar als ik hem als reflector tegen mijn tas aan wil zetten rolt hij dan niet weg?
Ik heb zelf deze in mijn hoofd:
http://www.cameranu.nl/nl/studio-accessoires/reflectieschermen/godox-60cm/godox-5-in-1-black-silver-soft-gold-white-translucent-60cm/h3644_27694_236464

Maar als rechthoekig makkelijker is dan deze:
http://www.cameranu.nl/nl/studio-accessoires/reflectieschermen/godox-60x90cm/godox-a-grade-5-in-1-black-silver-soft-gold-white-translucent-60x90cm/h3644_27834_237514

Hoe denken jullie erover? Ervaring?