Auteur Topic: 1e portret-shoot  (gelezen 1075 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Monique

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Vrouw
    • Sakura-Lelystad
Re:1e portret-shoot
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2010, 15:14:57 »
Beetje late reactie van mijn kant, sorry!

Dank jullie wel voor jullie kritische blikken! En dank voor de complimenten!
Ik zie nu inderdaad dat het wit van de eerste foto wat weinig dortekening heeft links onder (m.a.w. gewoon uitgebeten dus  ???)
Ik ben zelf het meest tevreden over foto 3... Ik vind zelf de uitsnede spannend, en de nadruk komt m.i. mooi op de ogen te liggen...
Nummer 2 is inderdaad traditioneel... Zij vertelde dat haar vriend graag het hele hoofd op een foto heeft... Heb ik geprobeerd daarna wat rekening mee te houden.  :)

Ik zal nog een topicje openen met nog een paar foto's van deze shoot. Ben benieuwd naar jullie kijk daarop!
Dan plaats ik ze wel los, want het verschil in huidtinten is idd wel groot zó, naast elkaar geplaatst!

Monique

Pentax K-7, K-5II, DA 12-24mm, FA 43mm, DA* 50-135 en de oudjes:  Pentax-A 50mm F1.7, de 100-300mm F4.7-5.6, 2x handmatige flitsers, Metz 48 AF, Cactus V4 en een studio-setje.
www.pentaxphotogallery.com/moniquesplint

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:1e portret-shoot
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2010, 15:14:57 »

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:1e portret-shoot
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2010, 15:00:26 »
Drie mooie portretten
de portretkunst zit een beetje in bloed, prachtige voorbeelden in de pentaxgallery
Mijn voorkeur gaat uit naar nr 3, vooral door de plaatsing in het kader
2 is wat traditioneel (zo kun je nooit een buil vallen)
1 heeft helaas wat harde lichten, Als je in Raw gefotografeerd hebt, valt het mogelijk eenvoudig wat bij te werken.
De scherpte is helaas wat moeilijk te beoordelen
Al met al prima werk, mijn complimenten.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

elkim

  • Gast
Re:1e portret-shoot
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2010, 19:50:25 »
2 voor mij graag , maar dan op 900pixels ;)

RonHendriks

  • Gast
Re:1e portret-shoot
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2010, 15:30:05 »
Ze hebben alledrie wel iets. De tegenlicht in 1 is toch wel wat veel van het goede, terwijl het idee ervan natuurlijk wel iets moois en nieuws kan opleveren. De huidtinten zijn ook alledrie verschillend, op zich niet erg, maar wel lastig als je ze zo bij elkaar zet in een frame. Goed bezig in ieder geval.

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:1e portret-shoot
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2010, 11:00:13 »
Ik vind de tweede het beste geslaagd, het model komt daar het beste tot haar recht. De eerste  komt wat overbelicht over en de laatste wat plastisch. De tweede geeft mij de meest natuurlijke indruk

Offline Monique

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Vrouw
    • Sakura-Lelystad
1e portret-shoot
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2010, 10:16:54 »
Mijn woonkamer verbouwd en aan de slag, gelukkig een geduldig model!  :)
Dat was ook wel nodig! Ik heb twee handmatige losse flitsers gebruikt, eentje daarvan links in een softboxje en eentje achter het model om de achtergrond te verlichten. Rechts een reflectiescherm. Achtergrond collapsable (uitklapbaar scherm 1.50 x 2.00 m) ene kant lichtgrijs andere kant zwart...



Groetjes,
Monique
Pentax K-7, K-5II, DA 12-24mm, FA 43mm, DA* 50-135 en de oudjes:  Pentax-A 50mm F1.7, de 100-300mm F4.7-5.6, 2x handmatige flitsers, Metz 48 AF, Cactus V4 en een studio-setje.
www.pentaxphotogallery.com/moniquesplint