Auteur Topic: Triggertrap  (gelezen 3754 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #29 Gepost op: 30 december 2015, 20:27:12 »
Vandaag eindelijk m'n camera weer kunnen ophalen bij Klein na bijna 7 weken wachten.

Het hoofdcircuit en de AF zijn vervangen. Alles werkt nu als naar behoren. Als ik nu op 500ms pulse werk met continue dan maakt die iedere keer even veel foto's.
Op 150ms werkt het alsnog niet dus daarvoor heeft het geen zin gehad dus dan maar user standje ervoor instellen.

Het bericht van 10 november heb ik ook de oplossing voor gevonden. Je moet je camera instellen dat op Bulb mode je de ontspan knop de hele tijd moet indrukken en niet op de stand dat je hem moet indrukken om te starten en dan nog een keer om te stoppen.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Triggertrap
« Reactie #29 Gepost op: 30 december 2015, 20:27:12 »

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #28 Gepost op: 11 november 2015, 14:01:17 »
Het is iets later geworden. Maar heb de net contact gehad met Klein over de combinatie.
Ze hebben contact gelegd met Pentax en die willen de camera toch wel terug hebben om hem te kunnen nakijken omdat ze het toch niet helemaal vertrouwen.
Eer deze dagen dus maar even naar Klein brengen dan zal ik over een weekje of 6 meer weten.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #27 Gepost op: 10 november 2015, 09:21:42 »
Nog ff zitten spelen ermee. Maar klopt het dat je de functies Press and Hold, Press and Lock en Timed Release op de Bulb mode van je camera moet draaien?
Zo ja, werkt dit bij jouw naar behoren? Dus dat die opent bij aanzetten van de functie en dat die sluit bij het einde van de functie? Bij mij opent die wel maar sluit niet in de zelfde ronde.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #26 Gepost op: 9 november 2015, 18:16:53 »
Wat me ook opviel is dat in mijn telefoon (Xiaomi Mi3) herkent hij een koptelefoon en doet dan het volume omlaag, voor oor bescherming! dit kan wel op Max. door ergens de voorkeur aan te passen.

Als je dus de pulse verhoogt werkt het wel. We hebben een 'Slow Camera'  ;)

Mijn telefoon geeft wel een melding voor gehoor bescherming, maar doet er verder niks mee in volume demping.

Maar daar lijkt het dan wel op. Wordt morgen terug gebeld door Klein en dat zal dan waarschijnlijk wel uitsluitsel geven. Alleen zal dat misschien alsnog niet mijn mysterie rondom het wel werken met 150ms pulse en dan een control op je camera gebruiken. En dat de pulse "onregelmatig" is vanwege het on constante continue shooting(dit wel op 500ms). En het alleen slecht werken op de time functies met de 150ms pulse.
Dit zal ik dan maar moeten accepteren.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #25 Gepost op: 8 november 2015, 20:24:02 »
Ik heb nu even wat meer getest en met die 150ms. werk het minder, zoals je het omschrijft, de puls is dan gewoon te kort.
Wat me ook opviel is dat in mijn telefoon (Xiaomi Mi3) herkent hij een koptelefoon en doet dan het volume omlaag, voor oor bescherming! dit kan wel op Max. door ergens de voorkeur aan te passen.

Als je dus de pulse verhoogt werkt het wel. We hebben een 'Slow Camera'  ;)

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #24 Gepost op: 7 november 2015, 22:07:52 »
Heb firmware 1.21 erop staan.

Nee inderdaad voor Timelapse shooting is continue niet nodig maar voor simple cable release of self timer vindt ik continue shooting soms wel makkelijk. Dus dat zou betekenen dat ik dan zowel in de setting van de app moet wisselen en in m'n camera. Of ik zou een user stand moeten opgeven hiervoor die ik nu ergens anders voor gebruik. En het is zoals eerder aangegeven is het niet constant dan wat je wel zou verwachten met een zelfde lengte pulse.

Heb preview ook al uit gehad tijdens de 150ms pulse maar zonder succes.

Ik heb nu inderdaad een oplossing dat het werkt. Alleen klopt het voor mijn gevoel niet dat de ene functie wel werkt met de ene pulse en de andere niet. Maar dit komt denk door m'n technische achtergrond en ik dit niet kan beredeneren en dat ik daar problemen mee heb :P

Heb jij de functies al op 150ms getest of gelijk naar 500ms gezet?
« Laatst bewerkt op: 8 november 2015, 10:41:00 door 1up »
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #23 Gepost op: 7 november 2015, 12:14:35 »
Maar je gebruikt toch geen continue opname bij Time functies? dat is niet logisch.
ook je preview op de camera moet je uit zetten, dit geeft zelf op mijn simpele kabel remote wel eens problemen, je camera kan dan niet bufferen en previewen tegelijk.
Welke firmware heb je in je camera eigenlijk?

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #22 Gepost op: 7 november 2015, 12:01:17 »
Kom nu net bij klein vandaan daar snappen ze er ook niks van. Maar ze gaan naar Pentax bellen om te kijken wat hun erover zeggen.

Heb ook is de pulse naar 500ms gezet. Dit heeft een positief resultaat erop en de Time functies werken dan. Alleen moet ik hem dan op enkelbeeld zetten en niet op continue. Maar dat is een oplossing die ik eigenlijk niet wil gebruiken omdat de normale functies wel goed werken met 150 ms pulse. En daar vind ik het raar dat dit niet werkt. Dat je de ene functie wel werkend heb op 150ms en de andere weer niet.

Want de camera krijgt wel een Pulse op 150 ms met time functies alleen is er maar 1 bruikbaar dan weer een niet en dan weer wel. Want bij de niet bruikbare Pulse gaat het scherm wel even op zwart. (Bij het scherm continue aan)
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #21 Gepost op: 7 november 2015, 10:36:01 »
Ben er net even mee aan het stoeien geweest en de timelapse functie geprobeerd, die werk gewoon. ik heb de settings op; trigger pulse length=500ms
sensor delay=0.03  sensor reset delay 0.05
De Self Timer, Timed Release en Quick Release werken ook gewoon.

De camera heb ik dan gewoon in de stand die je normaal gebruikt bij timelapse, in dit geval Tav en de lens in de MF.
de Sound sensor werk niet echt naar behoren. voor zover.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #20 Gepost op: 7 november 2015, 00:40:19 »
'K heb hem net binnen, moet hem nog wel testen.
Laat het morgen weten!

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #19 Gepost op: 6 november 2015, 17:18:00 »
Denk eerlijk gezegd ook niet dat je het probleem kan aantonen met een gewone cable release omdat het pas fout gaat zodra je de Time functies gaat gebruiken.

Maar vandaag de vervangende dongle ontvangen, maar helaas zonder positief resultaat. Het zelfde gebeurt weer.

Bernhardn heb jij je set ondertussen al ontvangen en al kunnen testen wat ik ben zeer benieuwd naar jouw resultaten.

Ga misschien morgen naar Klein want daar is de camera aangeschaft. Kijken of zij iets voor mij kunnen betekenen.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #18 Gepost op: 2 november 2015, 18:42:27 »
De mijne wordt dinsdag verwacht, ik heb nu een gewone remote met kabel van een 10,- die werkt wel gewoon.

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #17 Gepost op: 2 november 2015, 16:04:35 »
Ondertussen weer contact met Triggertrap gehad.

Ze snappen er daar ook helemaal niks meer van, krijg een nieuwe dongle op gestuurd om te kijken of er daar misschien een fout inzit die alleen bij een Pentax zichtbaar wordt en niet bij de Canon.

Maar zowel mijn als hun vermoeden is dat het probleem aan m'n Pentax ligt en niet aan de Triggertrap.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #16 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:15:42 »
Heb de app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd. Maar ook de K3 firmware al opnieuw geïnstalleerd.

Edit; De net de camera aan een IOS apparaat gehangen. Helaas heeft dat geen resultaat.
Maar om het verhaal nog bijzonderder te maken is dat wat wel helpt is door aan de controls van de camera te zitten. Dus bijvoorbeeld de ontspanknop half in te drukken. Dan werkt het geheel wel goed.

En het verschilt bij de self timer ook nog eens welke tijd je instelt. Bij 3 seconden heeft die minder misser dan bij 5 seconden.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2015, 17:31:11 door 1up »
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #15 Gepost op: 30 oktober 2015, 09:06:41 »
Heb onderstaande set besteld en daar zat de dongle bij waarop TT-D3.

http://www.cameranu.nl/nl/p294584/triggertrap-mobile-canon-e3-cable

Update(29-10-2015 19:00)
Heb ondertussen al meerdere malen contact met Triggertrap gehad en ook verschillende testen en mogelijke oplossingen van hun uit geprobeerd maar tot nu toe nog zonder resultaat.
Bij Triggertrap zijn ze ook redelijk verbaasd dat het nog niet werkt zoals het moet en het gene wat het meest rare is dat de Triggertrap wel volledig werkt op de Canon 400D. Waardoor we met grote zekerheid kunnen uitsluiten dat de Triggertrap hardware kapot is en werkt zoals het moet. En het dus of ergens met de android applicatie en telefoon fout gaat of het in m'n camera zit. Dit is iets wat ik helaas niet kan testen omdat ik geen andere cable release heb.
De optie die ik nu nog ga testen is of het wel werkt als de controle komt van een IOS apparaat.

En aan bernhardn de vraag of je jouw bevindingen delen met mij over hoe het bij jouw gaat.
Ik vond het een apparte product code met die TT-D3 maargoed als ik hem binnen heb zal ik het posten.

Je kan altijd nog de app weggooien en hem er opnieuw opzetten (je kan ook een appcleaner gebruiken die ook de restjes weghaald)

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2015, 09:44:04 »
Heb onderstaande set besteld en daar zat de dongle bij waarop TT-D3.

http://www.cameranu.nl/nl/p294584/triggertrap-mobile-canon-e3-cable

Update(29-10-2015 19:00)
Heb ondertussen al meerdere malen contact met Triggertrap gehad en ook verschillende testen en mogelijke oplossingen van hun uit geprobeerd maar tot nu toe nog zonder resultaat.
Bij Triggertrap zijn ze ook redelijk verbaasd dat het nog niet werkt zoals het moet en het gene wat het meest rare is dat de Triggertrap wel volledig werkt op de Canon 400D. Waardoor we met grote zekerheid kunnen uitsluiten dat de Triggertrap hardware kapot is en werkt zoals het moet. En het dus of ergens met de android applicatie en telefoon fout gaat of het in m'n camera zit. Dit is iets wat ik helaas niet kan testen omdat ik geen andere cable release heb.
De optie die ik nu nog ga testen is of het wel werkt als de controle komt van een IOS apparaat.

En aan bernhardn de vraag of je jouw bevindingen delen met mij over hoe het bij jouw gaat.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2015, 19:14:29 door 1up »
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2015, 09:35:22 »
oke maar ik vind nergens de TT-D3 is dat de losse dongle dan?

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2015, 08:37:33 »


Volgens de selectie in mijn app is het de E3 kabel
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2015, 23:35:24 »
Overheen gekeken denk ik, maar volgens mij heb je de MD3-E3 nodig, tenminste die heb ik besteld ook volgens de cofigurator!

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2015, 18:52:19 »
Heb je wel het geode kabeltje?

Heb het E3 kabeltje erbij. Had het hierboven ook al een keer genoemd.

Maar heb ondertussen ook al een bericht richting triggertrap gestuurd om te kijken of zij mij verder kunnen helpen.

Ben benieuwd wat die bij jouw doet.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Triggertrap
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2015, 13:16:44 »
Heb je wel het geode kabeltje?

Ik heb er net ook een bested, ben wel benieuwd!

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2015, 11:58:19 »
Een Pentax K3
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

JohnnieS

  • Gast
Re: Triggertrap
« Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2015, 19:00:19 »
Welke Camera heb jij zelf in bezit?? ::)

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #6 Gepost op: 27 oktober 2015, 18:21:58 »
Vandaag eens aan de Canon 400D gehangen van mijn vader. Maar daar werken alle functies gewoon naar behoren.

Maar welke settings gebruiken jullie?
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2015, 21:06:07 »
Nope en de "normale" functies zoals de simpel cable release werkt wel gewoon.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm