Auteur Topic: Camera trend  (gelezen 1461 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnnieS

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #40 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:20:40 »
De markt met camera's waarmee je wel kunt bellen gaat overigens ook niet meer zo voortvarend.
Het lijkt wel of mensen eindelijk zover zijn, dat ze niet ieder half jaar een nieuwe smartphone meer hoeven omdat er een nieuw oplopend nummertje op staat.


Hier sla je de spijker op zijn kop Edzo,doen we dat niet al met een nieuwe Camera ?
iedere keer weer dat oplopende nummertje  :D :D omdat die beter en sneller zou zijn?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Camera trend
« Reactie #40 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:20:40 »

JohnnieS

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #39 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:20:40 »
De markt met camera's waarmee je wel kunt bellen gaat overigens ook niet meer zo voortvarend.
Het lijkt wel of mensen eindelijk zover zijn, dat ze niet ieder half jaar een nieuwe smartphone meer hoeven omdat er een nieuw oplopend nummertje op staat.


Hier sla je de spijker op zijn kop Edzo,doen we dat niet al met een nieuwe Camera ?
iedere keer weer dat oplopende nummertje  :D :D omdat die beter en sneller zou zijn?

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Camera trend
« Reactie #38 Gepost op: 27 augustus 2014, 07:10:07 »
Als ze goed worden, waarom zou je voor vakantiekiekjes nog een ander apparaat meenemen?

+veel!!!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Camera trend
« Reactie #37 Gepost op: 27 augustus 2014, 07:10:07 »
Als ze goed worden, waarom zou je voor vakantiekiekjes nog een ander apparaat meenemen?

+veel!!!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

JohnnieS

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #36 Gepost op: 27 augustus 2014, 00:39:19 »
je ziet zat mensen die voldoening nemen met hun iPhone kiekjes.



Tja, waarom ook niet,ik betrap mezelf ook vaker dat ik alleen de Iphone meeneem  ::)
Effe een snelle Kiek, en klaar is kees,geen gerommel met instellingen. en ze zien er ook nog prima uit :D

JohnnieS

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #35 Gepost op: 27 augustus 2014, 00:39:19 »
je ziet zat mensen die voldoening nemen met hun iPhone kiekjes.



Tja, waarom ook niet,ik betrap mezelf ook vaker dat ik alleen de Iphone meeneem  ::)
Effe een snelle Kiek, en klaar is kees,geen gerommel met instellingen. en ze zien er ook nog prima uit :D

RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #34 Gepost op: 26 augustus 2014, 23:34:26 »
je ziet zat mensen die voldoening nemen met hun iPhone kiekjes.

Precies waarom de andere camera markt het verdomde moeilijk heeft en ook in de komende jaren genoeg problemen gaat krijgen.

RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #33 Gepost op: 26 augustus 2014, 23:34:26 »
je ziet zat mensen die voldoening nemen met hun iPhone kiekjes.

Precies waarom de andere camera markt het verdomde moeilijk heeft en ook in de komende jaren genoeg problemen gaat krijgen.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Camera trend
« Reactie #32 Gepost op: 26 augustus 2014, 22:09:39 »
je ziet zat mensen die voldoening nemen met hun iPhone kiekjes.


Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Camera trend
« Reactie #31 Gepost op: 26 augustus 2014, 22:09:39 »
je ziet zat mensen die voldoening nemen met hun iPhone kiekjes.


RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #30 Gepost op: 26 augustus 2014, 22:06:04 »
Ja en nee, veel telefoons kunnen dit niet er zijn maar een handje vol die het wel kunnen en dat is de nieuwe Nokia met dacht ik 21Mp en de Xiaomi Mi3 die in Raw 13mp. kan schieten.

Als ze goed worden, waarom zou je voor vakantiekiekjes nog een ander apparaat meenemen?

RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #29 Gepost op: 26 augustus 2014, 22:06:04 »
Ja en nee, veel telefoons kunnen dit niet er zijn maar een handje vol die het wel kunnen en dat is de nieuwe Nokia met dacht ik 21Mp en de Xiaomi Mi3 die in Raw 13mp. kan schieten.

Als ze goed worden, waarom zou je voor vakantiekiekjes nog een ander apparaat meenemen?

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Camera trend
« Reactie #28 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:55:24 »
Ja en nee, veel telefoons kunnen dit niet er zijn maar een handje vol die het wel kunnen en dat is de nieuwe Nokia met dacht ik 21Mp en de Xiaomi Mi3 die in Raw 13mp. kan schieten.

voorbeeld onbewerkt,

Xiaomi Mi3


Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Camera trend
« Reactie #27 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:55:24 »
Ja en nee, veel telefoons kunnen dit niet er zijn maar een handje vol die het wel kunnen en dat is de nieuwe Nokia met dacht ik 21Mp en de Xiaomi Mi3 die in Raw 13mp. kan schieten.

voorbeeld onbewerkt,

Xiaomi Mi3


Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Camera trend
« Reactie #26 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:42:04 »
Ik heb niet eens een smartphone  :D Pomp al dat geld van abonnementen enz direct in de SLR  ;D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Camera trend
« Reactie #25 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:42:04 »
Ik heb niet eens een smartphone  :D Pomp al dat geld van abonnementen enz direct in de SLR  ;D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Camera trend
« Reactie #24 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:27:17 »
Maak echt nooit foto's met mij mobiel, daar heb ik de K5 II voor :)
Volgens mij kan een mobiele telefoon, met een klein plastic lensje, nooit een goede spiegel reflex met goed lens vervangen, hoeveel megapixel ze er ook in stoppen

Offline whosvegas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 221
Re: Camera trend
« Reactie #23 Gepost op: 26 augustus 2014, 21:27:17 »
Maak echt nooit foto's met mij mobiel, daar heb ik de K5 II voor :)
Volgens mij kan een mobiele telefoon, met een klein plastic lensje, nooit een goede spiegel reflex met goed lens vervangen, hoeveel megapixel ze er ook in stoppen

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Camera trend
« Reactie #22 Gepost op: 30 juli 2014, 20:39:16 »
Maar wat bedoel je met bedreiging, als een telefoon beter is dan spiegelreflex wat dan ?
Nee, dan is het logisch dat de kaarten anders liggen, maar voorlopig is dat nog niet zo dus zie ik dit soort ontwikkelingen niet als van invloed zijnde op een marktaandeel als je daarvan zo zou kunnen spreken. Bedreiging is misschien niet het goede woord, uiteraard begrijp ik dat nieuwe ontwikkeling ook voor verschuivingen in aanbod en marktaandeel kunnen zorgen. Dat had ik misschien beter op die manier kunnen verwoorden.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Camera trend
« Reactie #21 Gepost op: 30 juli 2014, 20:39:16 »
Maar wat bedoel je met bedreiging, als een telefoon beter is dan spiegelreflex wat dan ?
Nee, dan is het logisch dat de kaarten anders liggen, maar voorlopig is dat nog niet zo dus zie ik dit soort ontwikkelingen niet als van invloed zijnde op een marktaandeel als je daarvan zo zou kunnen spreken. Bedreiging is misschien niet het goede woord, uiteraard begrijp ik dat nieuwe ontwikkeling ook voor verschuivingen in aanbod en marktaandeel kunnen zorgen. Dat had ik misschien beter op die manier kunnen verwoorden.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #20 Gepost op: 30 juli 2014, 16:20:57 »
De markt met camera's waarmee je wel kunt bellen gaat overigens ook niet meer zo voortvarend.
Het lijkt wel of mensen eindelijk zover zijn, dat ze niet ieder half jaar een nieuwe smartphone meer hoeven omdat er een nieuw oplopend nummertje op staat.

Ja ook dat was te verwachten. Verzekeringen zijn wat strenger aan het worden, dus even een melding en cashen is moeilijker en marktplaats staat vol met smartphones inmiddels.

RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2014, 16:20:57 »
De markt met camera's waarmee je wel kunt bellen gaat overigens ook niet meer zo voortvarend.
Het lijkt wel of mensen eindelijk zover zijn, dat ze niet ieder half jaar een nieuwe smartphone meer hoeven omdat er een nieuw oplopend nummertje op staat.

Ja ook dat was te verwachten. Verzekeringen zijn wat strenger aan het worden, dus even een melding en cashen is moeilijker en marktplaats staat vol met smartphones inmiddels.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Camera trend
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2014, 16:10:12 »
Voorlopig krimpt de markt voor camera's (waar je niet mee kunt bellen) nog steeds heel hard.

De markt met camera's waarmee je wel kunt bellen gaat overigens ook niet meer zo voortvarend.
Het lijkt wel of mensen eindelijk zover zijn, dat ze niet ieder half jaar een nieuwe smartphone meer hoeven omdat er een nieuw oplopend nummertje op staat.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Camera trend
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2014, 16:10:12 »
Voorlopig krimpt de markt voor camera's (waar je niet mee kunt bellen) nog steeds heel hard.

De markt met camera's waarmee je wel kunt bellen gaat overigens ook niet meer zo voortvarend.
Het lijkt wel of mensen eindelijk zover zijn, dat ze niet ieder half jaar een nieuwe smartphone meer hoeven omdat er een nieuw oplopend nummertje op staat.

RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #16 Gepost op: 30 juli 2014, 16:05:13 »
Voorlopig krimpt de markt voor camera's (waar je niet mee kunt bellen) nog steeds heel hard.

RonHendriks

  • Gast
Re: Camera trend
« Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2014, 16:05:13 »
Voorlopig krimpt de markt voor camera's (waar je niet mee kunt bellen) nog steeds heel hard.