Auteur Topic: Operatie luchtsteun  (gelezen 867 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Operatie luchtsteun
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2016, 19:53:41 »
Mooie serie. Dat die brikken van 75 jaar oud nog de lucht in willen! Maar zal vast mooi zijn om mee te maken ... :)
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Operatie luchtsteun
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2016, 19:53:41 »

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re: Operatie luchtsteun
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2016, 09:25:53 »
Zeker goede oogst!( bij spitfire misschien die windmolen wegpoetsen)...Fraai!
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Operatie luchtsteun
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2016, 18:03:57 »
Mooie gevarieerde serie geworden. Die Mig heb je er ook mooi op gekregen. Wel een verrassende uitsnede, maar hij werkt wat mij betreft wel erg goed.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Operatie luchtsteun
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2016, 17:20:42 »
Hele fraaie serie Lennart!

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Operatie luchtsteun
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2016, 16:48:04 »
Mooie serie. Bij de Spitfire een verrassende koppeling met de windmolen... ;)

Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Operatie luchtsteun
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2016, 16:35:16 »
Zoals jullie denk ik wel verwacht hadden was ik ook op de luchtmachtdagen aanwezig. Ik ben op vrijdag heen gegaan. Om kwart voor 6 richting station gegaan en om 7 uur was ik aanwezig in Leeuwarden. De eerste bus bleek pas om kwart voor 8 te gaan (zou 7 uur zijn) maar ik was wel één van de eersten. Na de uitgebreide tassencontrole vertrok de bus. Die reed "natuurlijk" naar de verkeerde ingang wat de beveiliging niet zo leuk vond...... Mochten uiteindelijk uitstappen en daar bij de rij voegen. Aangezien ik al gecontroleerd was en stickers op de tassen had mocht ik door en liep dus als eerste de basis op! Heb het toen op een lopen gezet en kwam op een vrijwel leeg veld aan! Dus meteen de plek opgezocht waar ik heen wilde en ben gaan zitten. Helemaal vooraan tegen het hek! Dit vlak naast de perstribune

Ondertussen werd het natuurlijk erg druk maar ik kon lekker blijven zitten op mijn krukje. De vliegshow was prachtig met veel verschillende vliegtuigen. Beide F35's gingen vliegen wat een mooi moment was. Mijn hart ligt echter bij de oudere vliegtuigen ;-) Toen rond 5 uur de vliegshow voorbij was rende iedereen ongeveer richting de uitgang maar ik heb nog even rond gelopen. Aangekomen bij de Catalina en de Dakota (twee van mijn lievelingsvliegtuigen) zag ik dat ze beide klaar gemaakt werden voor de vlucht..... Rustig staan wachten en na een tijdje gingen ze er inderdaad prachtig vandoor. Toen nog even langs de rest van de stilstaande vliegtuigen gelopen om er uiteindelijk vlak voordat de poorten dicht gingen weer uit te gaan. Kon daar in een lege bus stappen.... Hele andere ervaring dan de meeste anderen XD

Qua foto's ben ik zelf erg tevreden. Heb vooral veel gewerkt met lange sluitertijden. Moest wel OVERAL sensorvlekken wegpoetsen aangezien een vrouw me duwde toen ik mijn lens verving.....

Vrijwel alle foto's zijn gemaakt in sluitertijdvoorkeur op 1/100ste. Continue mode en auto focus C. Dit met de K30 en Sigma 150-500mm


1.

B25 Mitchell..... één van de eerste foto's die ik maakte.... Voor mij was de dag het toen al waard

2.

F35 Lightning II. Prachtig om te zien maar niet mijn type kist

3.

Mig 29

4.

Spitfire. Wat een heerlijke kist  ???

5.

F16 van de Belgische solodemo

6.

Dakota



18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's