Auteur Topic: Atalanta  (gelezen 442 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Atalanta
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2016, 21:22:04 »
@ Zoran, klopt helemaal normaal crop ik in dit geval, maar wilde laten zien hoe het er uit ziet met een goedkope close-up lens.
@ Peter, scherptediepte is best groot bij MFT, soms een voordeel soms een nadeel. Ik had nog wat ruimte met mijn diafragma.

Bedankt voor de opmerkingen, altijd welkom.

Vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Atalanta
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2016, 21:22:04 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Atalanta
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2016, 21:04:46 »
Doordat de scherptediepte behoorlijk groot is, leidt de onrustige achtergrond behoorlijk af. Een groter diafragma zat er waarschijnlijk niet in en de vlinder met de lucht op de achtergrond waarschijnlijk ook niet. Het scherptepunt ligt trouwens wel mooi op de kop van de Atalanta.

Groet,  Peter

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Atalanta
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2016, 18:44:52 »
Op dit beeld gaat je vlinder verloren in het groen.
Ik heb de foto eens gecropt (vooral groen weg gesneden) op 3/4-formaat waarbij de vlinder er meer uit springt.
Het wordt dan best een aardige foto.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Atalanta
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2016, 21:59:11 »
Ik begin de Olympus langzaam onder controle te krijgen. Systeemcamera´s werken iets anders dan Dlsr´s.
Een groot voordeel is meteen een nadeel  ::) de camera is licht en dat is wennen bij het indrukken van de ontspanknop.
Ook maak ik meer foto´s met het kantelbare achterscherm dan ik verwacht had en dat vergt toch een andere techniek in het vast en stilhouden van de camera.
Maar ik ben er heel erg blij mee.

Ik heb nu geen macro lens en die komt er voorlopig ook niet. Dus maar een andere manier zoeken om vlinders en libellen op de foto te zetten.
Deze heb ik gemaakt met de kitlens 40-150 mm (vergelijkbaar FF 80-300 mm) met een Hoya 4+ close-up filter.
RAW is geheel onbewerkt met Faststone naar JPG omgezet , alleen verkleind voor plaatsing voor het forum.

Met vriendelijke groet,
Albert

Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters