Auteur Topic: Fotofietstas  (gelezen 1662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LordBuksII

  • Gast
Re: Fotofietstas
« Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2015, 13:30:40 »
Nogmaals bedankt voor alle reacties.
Afgelopen week is er een vertegenwoordiger langs geweest die o.a. Rollei verkopen. Zijn hebben de FB-S tas. Die ook gebruikt kan worden als fietstas.
Helaas had hij er dan weer geen direct voorbeeld van. Dus als andere mensen nog wat zoeken; misschien is het een optie.

Zelf ben ik nog even aan het vogelen geweest. Een tijdje geleden een 2e hands videocamera verkregen met daarbij een Vanguard tas. Kan alleen nergens een typenummer vinden. Deze zeer ruime schoudertas heeft aan de onderkant een statiefbevestiging, maar is ruim genoeg om hem om mijn bagagedrager te binden. De tas zit dan ook echt muur en muur vast. Toegegeven, hij is groot en zit dus achterop, maar dat geeft me de mogelijkheid alles mee te nemen wat ik wil. Stevig en met regenhoes.

Nogmaals bedankt voor alle hulp. Ik ga het topic verder sluiten.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Fotofietstas
« Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2015, 13:30:40 »

Offline August

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 151
  • Geslacht: Man
  • Manipulating fotons
Re: Fotofietstas
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2015, 14:03:35 »
Ik zou zelf gewoon een goede fietstas nemen (mijn vrouw heeft nu een mooie set van het Poolse Crosso, maar Vaude, Ortlieb e.d. kan natuurlijk ook) en daar je bestaande fototas in doen. Dat heeft het voordeel dat je je de fietstas(sen) ook nog voor meer/andere zaken kunt gebruiken.
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Offline koidokter

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 284
  • Geslacht: Man
Re: Fotofietstas
« Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2015, 14:55:24 »
Ik heb zelf een gewone fietstas , wel een die op de bodem en zijkanten verstevigd is.
Ik heb daar een fleecedeken in liggen waarop mijn k5ii plus 300mm lens gewoon opgelegd word, gaat prima .

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Fotofietstas
« Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2015, 11:34:49 »
weet niet of je er al 1 hebt gekocht, maar die mantona is ook hier te verkrijgen zag ik

http://www.fotopro24.nl/fototassen/mantona-premium-biker-fototas.html

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Fotofietstas
« Reactie #7 Gepost op: 7 februari 2015, 22:04:18 »
Bij mij gaat op fiets vakantie de camera in een ortlieb stuur tas en ik heb zo'n insert van gepolsterd materiaal die er inpast, ga ik dan zonder fiets ergens wandelen dan doe ik die insert in mijn dag rugzakje  8)

http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang=nl&produkt=ultimate6_plus&biketoy=handle
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

LordBuksII

  • Gast
Re: Fotofietstas
« Reactie #6 Gepost op: 7 februari 2015, 21:35:11 »
Die konig is wel wat 'buiten mijn budget'. De Montana Premium Biker spreekt me wel aan. De prijs ook.
Goede tip! Tnx!

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Fotofietstas
« Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2015, 21:27:47 »
kwalitatief is konig wel een stuk beter als mantona.
mantona heeft wel een goede prijs/kwaliteit verhouding in veel duitse tests. maar puur kwalitatief gezien is konig beter (wat ik heb gezien en gevoeld op de photokina)

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Fotofietstas
« Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2015, 21:18:15 »
Die van Mantona zien er aardig uit, die van het andere merk lijken op van die tassen voor een krantenwijkje...

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Fotofietstas
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2015, 21:08:46 »
ja die zijn er zeker. Tijdens de photokina een aantal gezien. En allemaal komen ze uit Duitsland

http://www.koenig-photobags.de/fotografie-und-radfahren/
http://www.mantona.de/produkte/kamerataschen/

zeker de tassen van konig zagen er erg goed uit


Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Fotofietstas
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2015, 20:28:19 »
Zelf ook tijden gezocht dus hoop dat iemand van jullie wat weet. Zelf heb ik nu een fietstas (zo'n harde) een beetje omgebouwd hiervoor.
Zet er meestal een koker van Sigma in met een snuittas ernaast. In de koker past dan minimaal 2 kleinere lenzen en onder de snuittas wat losse spulletjes


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

LordBuksII

  • Gast
Fotofietstas
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2015, 19:33:09 »
Er zijn fototassen, voor op de rug, schouders, heuptassen, koffers, echt van alles. Maar is iemand ook bekend met fietstassen speciaal voor de camera?
Of zijn hier mooie oplossingen voor? Om de fototas en een fietstas te doen lijkt me zo omslachtig.
Tips zijn welkom!