Auteur Topic: Dutch Heaven O&G Dag  (gelezen 1628 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:49:27 »
zooowh, model 2/3 had ik graag eens voor mijn lens gehad. Wat een fotogenieke dame zeg!

greetz,
Erik
Dat kan regeld worden.  ;)

Ik zou zeggen meld je aan bij Dutch Heaven, dan kan je in contact komen met visagisten en modellen en op basis van tfp iets afspreken.

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:49:27 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:44:32 »
zooowh, model 2/3 had ik graag eens voor mijn lens gehad. Wat een fotogenieke dame zeg!

greetz,
Erik

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:20:38 »
Staat wel stoer ja, zeker die grote toeter. Maar zoals met veel "grote toeters", je moet er wel goed mee kunnen werken hè  :) :)

RonHendriks

  • Gast
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:04:14 »
Ja dat zegd verder helemaal niks. Het is wel jammer, maar je ziet het wel bij veel van die workshops dat er toch behoorlijk wat tijd wordt besteed aan de basis dingen als camerainstellingen. Zo blijft er vaak maar weinig tijd over voor echt iets doen op iets nieuws leren.

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2010, 19:26:46 »
Ik was te laat, we waren daar ook met z'n drieën naar toe en wilden dan ook met z'n drieën dezelfde workshop (of tijd ) volgen.
Op de dag zelf echter waren er nog plaatsen vrij voor een workshop studiofotografie, dus die hebben we gevolgd.
( dat is ook waar de laatste foto van is. )

Helaas ben ik niet veel wijzer geworden, want dit was een beginnerklas en behandelde alleen wat heb je nodig, wat doet het etc...
Ik heb al een goedkoop setje en ben al aan het spelen geweest, ik had meer gehoopt op de belichting, opstelling en hulpmiddelen.

Wel een grappig detail:
Ik was met één van de andere twee van mijn groepje zaterdag naar 100% tuning in Ahoy en zag een "proffessionele" fotograaf druk in de weer.
Deze meneer kwamen we zondag ook weer tegen bij Dutch heaven en viel door de mand met beginner vragen tijdens de workshop.
( De gever van de workshop ging mijn inziens teveel in op de camera, histogram, diafragma, etc - en juist daar gingen de vragen over van de "proffessionel". )

Zo zie je maar, een dure camera maakt nog geen fotograaf....  ;)
( hij had een full frame Sony incl grip met uitgebreide externe flitser en een joekel van een toeter. )

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

RonHendriks

  • Gast
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2010, 18:47:30 »
Er waren tal van workshops en portfolio besprekingen met en door bekende mensen voor zowel fotografen als modellen.
had je nog ingeschreven voor zo'n workshop? Ik zag dat die aardig bezet waren.

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2010, 17:13:54 »
Ze noemen het ook een ontmoet en groet dag, dit is omdat het meer opgezet is om relaties te maken en verbeteren.
Er waren tal van workshops en portfolio besprekingen met en door bekende mensen voor zowel fotografen als modellen.
Dit is dus een hele mooie dag om visitkaartjes te scoren en afspraken te maken.

Dat er geen goede foto's bij staan zal dus meer aan mij leggen, ook ben ik als beginner nog geen afspraken gaan maken.
Ik moet een hoge drempel over, maar het gaat wel steeds makkelijker.
Harry heb ik daar niet gezien, wel 1 andere pentax gebruiker en heb hem op het forum gewezen, dus wie weet zien we hem weldra.

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

RonHendriks

  • Gast
Re:Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2010, 16:37:15 »
Ik zie dat je voor het oog een prettige dag hebt gehad, maar fotografisch is het wel typisch beurzenwerk. Hoe loopt zo'n dag, komen er nog vervolgafspraken? Wat is de verhouding fotografen op modellen? Nog meer Pentax-gebruikers (Mharda)?

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Dutch Heaven O&G Dag
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2010, 13:14:52 »
Deze zijn gemaakt tijdens de ontmoet en groet dag van Dutch Heaven.
Erg lastig zo met al die andere fotografen, staan voor je flitser, flitsen tegelijk met jou - overbelicht...
Maar wel hele goede oefening.  :D

foto 1. catwalk


Foto 2. buiten


Foto 3. bodypaint zelfde model


Foto 4. duo buiten


Foto 5. full bodypaint met studio flitser ( waar iedereen tegelijk gebruik van maakte - dmv de externe flits op de camera )


Erg leuke ervaring rijker, maar ook flink afzien.
Eerste keer dat ik eindelijk een hele dag aangewezen was op mijn externe flitser.

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.