Auteur Topic: Keuze voor Elinchrom  (gelezen 1173 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Keuze voor Elinchrom
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2009, 14:32:02 »
Je hebt lef.....
Maar ik vind de foto's op de site nog verre van professioneel; Als ik de serie van het restaurant bekijk, zie ik veel verschillen in lichtsterkte en contrast. ze zijn niet evenwichtig. dat geldt ook voor de hunting club (valk is niet gestoken scherp, rode muur geeft een kleurzweem, enz.)
Op het moment dat je het professionele pad op gaat, mag een foto niet meer gewoon goed zijn.... nee, hij moet perfect zijn. Dat laatste is een hele grote stap.
Maar in zo'n proces moet je groeien...., veel ervaring opdoen.
Je prijzen zijn er ook naar, die zijn gewoon laag te noemen.
Op de site staan referenties, maar die zijn niet geschreven door de klant.... Let hier op... noem het anders voorbeeldprojecten.
Ik wens je veel succes met dit bedrijfje
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Keuze voor Elinchrom
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2009, 14:32:02 »

lamer1980

  • Gast
Keuze voor Elinchrom
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2009, 10:33:00 »
Hoi allemaal,

Mharda verzocht mij om wat over mijn flitserkeuze te vertellen, dus bij dezen  ;)
Mijn zwager (www.flickr.com/photobyfreek) en ik zijn per begin november officieel van start gegaan met een fotografiebureau (kijk eens op www.solidimages.nl.)
Daarvoor hebben we besloten dat we een mobiele studio moesten creeëren. Toen zijn we op zoek gegaan naar kwalitatief goed spul, voor een redelijke prijs en waardoor we toch mobiel konden blijven.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij:
* Elinchrom 2x 400w/s flitskoppen (www.fotoflits.nl)
* Elinchrom Skyport wireless ontspanner (www.fotoflits.nl)
* KEAP achtergrond support systeem (www.kamera-express.nl)
* KEAP achtergrond doek (middengrijs) (www.kamera-express.nl)
* FalconEyes reflectiescherm 5-in-1 (incl. houder en lampstatief) (www.flash24.nl)

Met deze items kunnen we nu op locatie een studio inrichten, en zonder hulp van anderen een fotoshoot uitvoeren.
De eerste tests met alle apparatuur verlopen heel goed, en we zijn zeer tevreden over de kwaliteit van alle onderdelen!

Op 20 december hebben we een opdracht bij een Marskramer vestiging, waar we foto's gaan maken van kinderen in Kerstsfeer.
Ter promotie had ik een foto van mijn eigen jongen gemaakt (voordat de sets binnenwaren, dat dan weer wel...)