Auteur Topic: Triggers  (gelezen 641 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter Marinus

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
Re: Triggers
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2013, 12:53:36 »
Mijn (simpele) triggers werken prima,
ik moet wel ooit ook de kleine 15 Volt (Varta V23GA) batterijtjes in de zenders vervangen als de bereik-afstand achteruit gaat.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Triggers
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2013, 12:53:36 »

RonHendriks

  • Gast
Re: Triggers
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2013, 15:05:51 »
Ik gebruik de volgende set al bijna 2 jaar:

Godox wireless remote

Zowel met studio flitsset als los met mijn Metz. Het enige probleem dat ik een keer had was een lege batterij die ik moest vervangen. Nooit problemen mee en ik denk inmiddels toch wel 5000 flitsjes mee gemaakt.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Triggers
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2013, 13:47:24 »
Het was van de week weer dolle pret, maar niet heus... Bij een vriend thuis zijn studioset met triggers uitgeprobeerd (ben merk even kwijt), alles werkt. Staan we met greenscreenfotografie, triggers werken niet... ARGHHH!

Daarom vandaag samen met een PENTAX collega maar weer eens aan het testen geslagen met mijn eigen triggers...

Aputure Trigmaster Plus (Canon versie): onbetrouwbaar: werkt soms wel, soms niet

YONGNUO RF-602TX: lijkt betrouwbaar, de hele ochtend geen misfire kunnen forceren!

StudioKing: zowel bij Jaap (K7) als bij mij (K5 IIs) werkte de triggers met METZ en LUMOPRO flitsers. Ik ben wel benieuwd of ze ook een 'duurtest' (400-800 flashes) overleven en wat dan de misfire rate is

Eerst wilde ik de Trigmasters te koop zetten, maar zag dat er nu ook een versie Plus II te koop is die PENTAX compatible op de website heeft! Ik heb er dus twee bijgekocht om als trigger op de camera te gebruiken. Omdat Trigmasters onderling compatibel zijn en je elke unit zowel als RX als TX kan gebruiken heb ik dan een set van zes...

Mochten mensen ervaring hebben met deze of andere triggers, ik ben zeer nieuwsgierig...
 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink