Auteur Topic: Nederland Zingt Mee Almere  (gelezen 1636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2009, 13:39:51 »
Kijk zo leer je nog eens wat.... ook ik kende deze optie niet.
Of ik 'm ga gebruiken... ik denk 't niet, misschien alleen om eens te weten waar 't zit.
Ik vind 't toch wel van lef getuigen om daar eens mee te komen en het experiment is m.i zeker niet slecht. Maar ik zou dan wel alleen het gezicht willen zien.. Dus gecropt, de benen en hoofden van de vertikale foto vallen dan weg, wat overblijft is een gezicht (wat helemaal opgaat in haar zang) wat doorsneden wordt.
de concentratie ligt dan geheel op het gezicht, met een apart effect....Nu wed de foto teveel op twee paarden en is daarom van beiden niks.

Hoe je draait of keer deze foto heeft toch z'n waarde, omdat 't ons kennerlijk allemaal wat leert.. waarbij ik in het midden laat of we dit een belangrijke optie vinden in onze Pentax.

Ik denk overigens dat deze foto beter onder het item digitale doka en fotobewerkingen thuis hoort.
Cire
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2009, 13:46:08 door Ericvanm »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2009, 13:39:51 »

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2009, 11:49:46 »
Wat ik niet begrijp is dat deze optie op digitale camera's aanwezig is. Met alle nabewerkings mogelijkheden op de PC is dit volslagen overbodig. Ook heb je op deze manier geen controle over het eindresultaat (zowel qua compositie als belichting etc.).

Wat mij betreft weg met die optie. Voor alle duidelijkheid:Dit commentaar is niet bedoeld voor de foto zelf. Daarin ga ik volledig mee met het commentaar van Sandra.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Sandra

  • Gast
Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2009, 10:45:11 »
Ah nou begrijp ik het beter, ik dacht een eigen bewerking in Photoshop.
Ik wist ook helemaal niet van het bestaan van deze functie ... weer wat geleerd :)

Offline maria6tg

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 150
  • I love K10
    • www.marseyes.eu
Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2009, 08:33:59 »
Het is toch leuk om echt alle dingen van de camera onder de knie te krijgen. Photoshop en paintshop gebruik ik al heel veel. Maar met de camera iets aparts maken vind ik echt "kicken". Meestal heb ik een idee in me hoofd zoals ik het wil en als dat dan lukt is dat super.  :)
Zal ik eens voor de lol een opname 8 keer dubbel maken? Nog nooit gedaan dus leuk om te proberen.

Het ging ook om het sfeertje. Het was herrie dus herriefoto. Zij danst echt zweverig  :).
Commentaar altijd welkom !

Groeten Marian
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2009, 08:34:25 door marfot »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2009, 05:56:35 »
Heel creatief! Laat dit nou een functie zijn die ik nog nooit heb gebruikt.... weer wat geleerd :)

Het resultaat is verrassend, maar de foto is inderdaad, zoals Sandra al zegt, erg druk. Wel straalt hij behoorlijk wat vrolijkheid uit...

Vraagje: het verrassingseffect is leuk, maar waarom niet gewoon twee foto's schieten en in de nabewerking over elkaar? Dan heb je wel veel meer mogelijkheden...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline maria6tg

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 150
  • I love K10
    • www.marseyes.eu
Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2009, 05:16:25 »
Hoi hoi,

Nee hoor er is niks ergs aan commentaar.  :)
Dit is geen bewerking van twee foto's. Dit is een dubbelopname. Dus 1 foto. Dat kan in menu en dan naar onderen scrollen. Je kan zelfs tot 8 opnames in elkaar.Het effect is dan dat de foto's transparant worden en de kleuren en onderwerpen door elkaar heen lopen. Het oranje vind ik zelf heel leuk omdat het koningennenacht was en er koren waren met allemaal oranje hesjes aan die daar stonden te zingen. Wanneer ik alleen haar hoofd had gewild had ik 1 foto gemaakt. Dat vind ik zo gewoon. :) Vind experimenteren heel erg leuk. Het spannende is ook dat na de eerste foto je scherm zwart blijft tot je de tweede opname gemaakt hebt.

Ben nog steeds benieuwd wat het resultaat is van 8 dubbelopnames.

Ga ik zeker proberen.

Groetjes van Marian

Sandra

  • Gast
Re: Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2009, 19:24:42 »
Hoi Marian, ik weet niet zo goed wat ik er van vindt ...
Het is zeker geen onverdienstelijke foto, de bewerking; het overlopen van horizontaal in verticaal is op zich vrij uniek bedacht. Maar het resultaat vind ik toch niet zo geslaagd .... te chaotisch. Ik zou haar gezicht op de horizontale foto meer op de voorgrond willen zien. En de verticale foto meer op de achtergrond, net zichtbaar. Ook de oranje effecten er doorheen, komen wat storend op me over ...

Hoop dat je het niet erg vindt mijn commentaar. Dat is het gevaar op een forum ;)
Wel houd ik van creatieve bewerkingen, dus ik hoop meer van je te zien ..
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2009, 19:27:50 door Sandra »

Offline maria6tg

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 150
  • I love K10
    • www.marseyes.eu
Nederland Zingt Mee Almere
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2009, 15:03:55 »

Dansen is haar passie. Mag deze foto van haar hier neerzetten.
Dubbelopname dat is duidelijk :). Stond heel dicht bij haar. De eerste opname 3 stappen onderbelicht. De tweede f.9,5 . Sl 1/90. Iso 400. Expres horizontaal en verticaal genomen. Muziek golft om haar heen.

Marian