Auteur Topic: Fotografische voornemens 2015  (gelezen 4475 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #42 Gepost op: 15 januari 2016, 23:08:04 »
Dan heb je aardig wat hellinkjes voor de boeg, vooral de opeenvolging laat zich voelen.
En dan te bedenken dat de toppers in de finale de Cauberg nemen met 53x15.

Tja, maar gezien mijn leeftijd (56, dan bijna 57) kom ik niet echt meer met "de toppers" mee  :(.
Daarom rij ik ook op de zaterdag en niet op de zondag  8) :D
En dan te bedenken dat de Cauberg nog één van de lichtere hellingen is in het parcours heb ik me laten vertellen  ???
Maar goed, die ligt dan ook net vóór de finish.
Daarom nog even wat oefenen komende tijd, het is 20 jaar en 20 kilo geleden dat ik voor het laatst hellingen gefietst heb.
Overigens is er van die 20 kilo afgelopen halfjaar weer ruim 10 kilo op het asfalt blijven liggen, dus dat scheelt.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #42 Gepost op: 15 januari 2016, 23:08:04 »

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #41 Gepost op: 15 januari 2016, 23:03:20 »
Mijn voornemens:
- Lekker door blijven fietsen. Op 16 april staat de 150 km van de toer versie van de Amstel Gold Race op het programma.
Dan heb je aardig wat hellinkjes voor de boeg, vooral de opeenvolging laat zich voelen.
En dan te bedenken dat de toppers in de finale de Cauberg nemen met 53x15.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #40 Gepost op: 15 januari 2016, 22:47:45 »
Mijn voornemens:
- Lekker door blijven fietsen. Op 16 april staat de 150 km van de toer versie van de Amstel Gold Race op het programma.Dus er moeten komende maanden nog wat kilometers gemaakt worden.
- Een mentoraat op onze fotoclub. Eens zien wat dit voor mijn fotografie gaat brengen.
- Tussen het fietsen door nog wat foto's maken. Evenementen, landschapsfotografie en mijn project (oorlogsbegraafplaatsen).

Offline poziloc

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #39 Gepost op: 13 januari 2016, 23:27:27 »
Dit jaar meer vuurwerk gaan fotograferen.
Daar is het afgelopen jaar amper tot niks van gekomen.
Mede omdat mijn hoofd er totaal niet naar stond....heb de KS-2 maar 3x gebruikt afgelopen jaar  :o
Dit had te maken met de ziekte van mijn vrouw...die 2 weken geleden gelukkig genezen is verklaard.

In Maart ga ik 12 dagen naar Valencia om het feest Fallas te vieren en te fotograferen. en geloof mij ,  er is daar heel veel te schieten aan plaatjes.
Van poppen , gebouwen,optochten en uiteraard vuurwerk.
Mijn 10-20 lens gaat daar veel gebruikt worden om dit soort bouwwerken in zijn geheel er op te krijgen.



De stad staat helemaal vol met dit soort bouwwerken, die 19 Maart allemaal de brand ingaan.


RonHendriks

  • Gast
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2016, 00:44:02 »
Hoe zit het jullie voornemens van 2015?

Ik heb bijna alles verkocht. Enkel nog mijn K-01 met een lens in huis. Een prachtig groot dik fotoboek gemaakt in 2015 (30x30cm en 200blz) met een overzicht van mijn sportfoto's. Toen ik het boek in handen had wist ik zeker dat ik geen tweede boek nodig had. Mijn vakantiefoto's van mei in zuid Engeland moet ik nog bekijken, want nog op mijn sd-kaart in de camera. Er zit in ieder geval een prachtige timelapse bij. Dit jaar ga ik naar New York. Momenteel geen plan om budget vrij te maken voor fotospullen in 2016.

RonHendriks

  • Gast
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #37 Gepost op: 10 januari 2016, 00:25:23 »


jou schuld ....   :evil:

Tsja een lastige. Als ik bij Ricoh Imaging aan de touwtjes zou trekken.........

Dan ging de K-1 onmiddellijk in de koelkast om de focus op een ander meer winstgevender project te leggen!

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #36 Gepost op: 9 januari 2016, 21:45:23 »
De FF verwacht ik eerlijk gezegd dit jaar niet meer, dus dat scheelt alweer.



jou schuld ....   :evil:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3522
  • Geslacht: Man
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2016, 21:13:02 »
Nu we alweer aan een nieuw jaar begonnen zijn vroeg ik me af wat er eigenlijk van mijn fotografische voornemens van 2015 terecht is gekomen.

Mijn fotografische voornemens voor 2015 zijn:

- me verder bekwamen in vogelfotografie
- gaan spelen met nachtfotografie
- verder sparen en daarna spullen aan schaffen voor macrofotografie
- me meer verdiepen in de mogelijkheden van beeldverwerkingsprogramma

- Vogelfotografie: Wel wat mee bezig geweest maar minder dan ik me had voorgenomen
- Nachtfotografie: tot een paar maal toe met de maan in de weer geweest en daar veel van geleerd
- Sparen/aanschaffen spullen voor macrofotografie: Zeer goed gelukt. Ik heb een mooie macrolens, extension tubes, hoekzoeker en slider aangeschaft. Er gaat (alweer) een hele wereld voor mij open.
- Meer verdiepen in de mogelijkheden van beeldverwerkingsprogramma's: Net als bij vogelfotografie: wel mee bezig geweest, maar minder dan voorgenomen.

Hoe zit het jullie voornemens van 2015?

Groet,  Peter

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #34 Gepost op: 4 januari 2015, 12:20:19 »
:cheer: En daar kan geen LBA tegenop! Of..... ???

Succes met de tentoonstelling, en wellicht om weer eens met een groepje te gaan urbexen? Ook een goed voornemen en zo zijn we weer on-topic.

Plaats, datum?  :lolk: :angel:

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #33 Gepost op: 4 januari 2015, 09:45:08 »
Mijn fotografische voornemens voor 2015 zijn.....
- weer meer fotograferen (laatste kwartaal van 2014 was daar wat de klad in gekomen, maar wel vanwege een hele leuke reden: l'amour... :) );

 :cheer: En daar kan geen LBA tegenop! Of..... ???

Succes met de tentoonstelling, en wellicht om weer eens met een groepje te gaan urbexen? Ook een goed voornemen en zo zijn we weer on-topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #32 Gepost op: 4 januari 2015, 07:12:27 »
Mijn fotografische voornemens voor 2015 zijn.....
- weer meer fotograferen (laatste kwartaal van 2014 was daar wat de klad in gekomen, maar wel vanwege een hele leuke reden: l'amour... :) );
En ik heb een expositie in Antwerpen vanaf vrijdag 13 februari..... ;C ;C
Daar moet ik nog foto's voor afdrukken.....etc...Reden onder het eerste gedachte streepje is mede debet dat ik daar nog wat in achter loop.... :angel:

Erik, super! L'amour is altijd +veel (en het belangrijkste), maar zo'n tentoonstelling is ook niet mis. Afdrukken, plakken en lijsten is echter wel een dure grap :( Maar de ego boost is onbetaalbaar <grin> en wellicht kan je wat verkopen...

Nogmaals gefeliciteerd!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

  • Gast
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #31 Gepost op: 3 januari 2015, 22:38:58 »
Mijn fotografische voornemens voor 2015 zijn.....
- weer meer fotograferen (laatste kwartaal van 2014 was daar wat de klad in gekomen, maar wel vanwege een hele leuke reden: l'amour... :) );
- urbex-lokaties ontdekken en vastleggen;
- meer aan straatfotografie doen;
- (weer) meer avond/nacht/blauwe-uurtje-foto's maken;
- meer op het gebruik van primes gaan toeleggen ------> ik heb nu een 17mm; 35mm; 50mm en 180mm. Daar mogen nog wel een 24; 85 en 135 tussen  8)


En ik heb een expositie in Antwerpen vanaf vrijdag 13 februari..... ;C ;C
Daar moet ik nog foto's voor afdrukken.....etc...Reden onder het eerste gedachte streepje is mede debet dat ik daar nog wat in achter loop.... :angel:


eviz_uitnodiging_front by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr


eviz_uitnodiging_back by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr

Iedereen van dit forum is van harte uitgenodigd voor de opening...ik maak daar overigens nog wel een apart topic over aan.

Dat is een mooie ambitie. Hoeveel foto's ga je er exposeren? Vraag anders Henk voor wat advies, want die weet er meer van dan ik ;)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10691
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #30 Gepost op: 3 januari 2015, 22:21:50 »
Hé Erik, leuk "l'amour"   ;)
Geniet er van!

En een expositie! Top!  :toppie:


Ik heb me zojuist aangemeld voor een workshop "Land & Light: oorlogsfotografie en zwart-wit bewerking" bij Bart Heirweg.
http://www.bartheirweg.com/nl/workshops/land-light-workshop-oorlogsfotografie-en-zwart-wit-bewerking
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2015, 22:45:33 door Edzo »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8278
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #29 Gepost op: 3 januari 2015, 21:46:18 »
Mijn fotografische voornemens voor 2015 zijn.....
- weer meer fotograferen (laatste kwartaal van 2014 was daar wat de klad in gekomen, maar wel vanwege een hele leuke reden: l'amour... :) );
- urbex-lokaties ontdekken en vastleggen;
- meer aan straatfotografie doen;
- (weer) meer avond/nacht/blauwe-uurtje-foto's maken;
- meer op het gebruik van primes gaan toeleggen ------> ik heb nu een 17mm; 35mm; 50mm en 180mm. Daar mogen nog wel een 24; 85 en 135 tussen  8)


En ik heb een expositie in Antwerpen vanaf vrijdag 13 februari..... ;C ;C
Daar moet ik nog foto's voor afdrukken.....etc...Reden onder het eerste gedachte streepje is mede debet dat ik daar nog wat in achter loop.... :angel:


eviz_uitnodiging_front by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr


eviz_uitnodiging_back by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr

Iedereen van dit forum is van harte uitgenodigd voor de opening...ik maak daar overigens nog wel een apart topic over aan.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #28 Gepost op: 2 januari 2015, 10:51:37 »
Hoezo "beter weten"? Er is geen "weten", hooguit vermoeden. FF zit toch echt in de pijplijn bij Pentax, weet alleen niet wanneer die eruit komt...  ::)

Back on-topic:

>meer energie en levenslust dan afgelopen jaar
>>dan meer ruimte in mijn hoofd voor creativiteit
>>>meer fotograferen!

Verder geen materiele fotografische wensen. Alhoewel, ik zou graag meer ruimte voor studiowerk willen/moeten hebben!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #27 Gepost op: 2 januari 2015, 10:36:45 »
Ach, ik zit liever in het positieve kamp  8)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #26 Gepost op: 2 januari 2015, 09:49:56 »

Dat is toch wel een stoere uitspraak op 1 januari  :evil:

Je kunt natuurlijk altijd blijven hopen, maar op een gegeven moment is het hopen tegen beter weten in....  :evil:

RonHendriks

  • Gast
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #25 Gepost op: 1 januari 2015, 23:23:13 »

Dat is toch wel een stoere uitspraak op 1 januari  :evil:

Ach dan hebben we dat maar gehad.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #24 Gepost op: 1 januari 2015, 23:10:54 »
Altijd een ingewikkelde........

Ik weet zo ver van te voren nooit wat er gaat gebeuren, dus hoef ik ook niet zover vooruit te plannen. Er komt als het goed is binnenkort een FA31mm binnen waar ik weer vanaf wil, maar nog niet weet wat er voor terug te nemen. Daar mag ik eens over nadenken. De FF verwacht ik eerlijk gezegd dit jaar niet meer, dus dat scheelt alweer. Met sportfotografie ga ik wel wat dingen veranderen, maar weet nog niet zo goed hoe en wat. Ik ben wel klaar met geknip zonder inkomsten op dat gebied. Ik wil wel weer wat nieuws ondernemen op fotogebied, maar nog niet helemaal helder hoe en wat.


Dat is toch wel een stoere uitspraak op 1 januari  :evil:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #23 Gepost op: 1 januari 2015, 21:45:35 »
Tja mijn (ook fotografische) voornemens dit jaar

* Een hop netjes op de foto krijgen, vliegen er dadelijk weer genoeg rond en ook veel gezien maar nooit fatsoenlijk op de foto.
* (nog) Betere macrofoto´s maken, er is een ringflitser verhuisd van marktplaats naar mijn ouders, nu nog ophalen in NL, Kees bedankt voor de tip.
* Als het budget het toe gaat laten iets in 500 mm bereik.
* Vaker bezoeken en trouw lid blijven van dit fijne forum.
* Nog meer fotoplezier en nog meer zelf genieten van mijn en andermans foto´s
* Minder ziekenhuis bezoek.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

RonHendriks

  • Gast
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #22 Gepost op: 1 januari 2015, 17:55:09 »
Altijd een ingewikkelde........

Ik weet zo ver van te voren nooit wat er gaat gebeuren, dus hoef ik ook niet zover vooruit te plannen. Er komt als het goed is binnenkort een FA31mm binnen waar ik weer vanaf wil, maar nog niet weet wat er voor terug te nemen. Daar mag ik eens over nadenken. De FF verwacht ik eerlijk gezegd dit jaar niet meer, dus dat scheelt alweer. Met sportfotografie ga ik wel wat dingen veranderen, maar weet nog niet zo goed hoe en wat. Ik ben wel klaar met geknip zonder inkomsten op dat gebied. Ik wil wel weer wat nieuws ondernemen op fotogebied, maar nog niet helemaal helder hoe en wat.

Offline Cliff-SP3

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 103
  • Geslacht: Man
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #21 Gepost op: 1 januari 2015, 13:25:25 »
Mijn manuele tele objectieven voornamelijk M42 en K-bajonet wat vaker op de K-x schroeven en gebruiken. Daarnaast en dat is geen fotografisch voornemen een werkgever vinden die bereid is een ervaren werkzoekende 50 plusser aan te nemen. En wat het belangrijkste is gezond samen met de vrouw 2015 doorkomen.
Grt. Cliff.
digitaal Pentax K-x, analoog MX, Super A, SP 1000 en Super Takumar en SMC Pentax en andere Pentax-K en M42 objectieven voor deze camera's

http://www.flickr.com/photos/dnf_spedition

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #20 Gepost op: 1 januari 2015, 10:37:23 »
Meer fotograferen (neem ik me altijd voor) en wellicht een lichtsterke 17-50......

En op al de andere gebieden: héél veel! Vooral genieten.

Stout

  • Gast
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #19 Gepost op: 1 januari 2015, 09:25:07 »
Tja......

- Eens een jaar zonder een ziekenhuis binnen te komen (is ons de afgelopen 3 jaar niet gelukt  :().
- Een gewoon "lekker saai jaar". Geen hoogtepunten, maar zeker ook geen dieptepunten......al teveel gehad afgelopen jaren....zo ook afgelopen week/heden avond...  :(
- Wat meer energie te hebben om te kunnen/mogen fotograferen.

Meer heb ik niet te wensen eigenlijk, buiten dus een goede gezondheid voor ons beide.

Ik hoop van harte dat ze uitkomen! Vooral de goede gezondheid, dat is toch het aller, aller belangrijkste.
Ook voor mij is dat de allerbelangrijkste wens, maar dit topic ging toch over fotovoornemens.  ???

Stout

  • Gast
Re: Fotografische voornemens 2015
« Reactie #18 Gepost op: 1 januari 2015, 09:21:51 »
Hier een tip voor je.
Geef je vrouw een mooie vakantie naar Zuid - Afrika, dan mag jij zekers een nieuwe body kopen.

Mijn vrouw gaat al met mijn dochter naar Japan, wegens gezondheidsredenen vlieg ik niet (meer).
Dus daar kan het niet aan liggen.