Auteur Topic: Nieuwe outsider  (gelezen 689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Nieuwe outsider
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2017, 22:46:43 »
Hallo, welkom op het forum.

Henk

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nieuwe outsider
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2017, 22:46:43 »

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Nieuwe outsider
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2017, 22:31:51 »
Ook welkom :-)

De Z1 is een analoge AF camera de huidige tegen hanger is de Pentax K1.
Hier op werken je lenzen het zelfde als op de Z1 ook komt er op de sensor even veel als op de film.
Alternatief is een APS-C sensor Pentax (alle ander modellen) hier wordt alleen het centrale deel van je lens gebruikt en lijken de lenzen 1.5 keer zo lang :-) , dat heet dan de crop factor. Ook op deze camera's kun je je lenzen zonder beperking zetten :-)

Gert Jan 
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe outsider
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2017, 20:39:51 »
Welkom op het forum Safier. Een van de mooie dingen van het merk Pentax is juist dat je oude lenzen gewoon op de nieuwste camera's kunt gebruiken. Zelfs de oude M42 lenzen kunnen m.b.v. een adapter op de nieuwe camera's geplaatst worden. Houdt echter wel in de gaten de digitale camera's geen focusscreen meer met een splitscreen hebben. Er zijn tegenwoordig andere tools die je voor het scherpstellen kunt gebruiken (al is het ook nog mogelijk om een focusscreen met splitscreen te plaatsen). Op het forum zijn hier verschillende posts aan gewijdt en mocht je er toch niet helemaal uitkomen: gewoon vragen.

Groet,  Peter

Offline de Haan

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Nieuwe outsider
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2017, 19:30:49 »
Welkom

newmikey2

  • Gast
Re: Nieuwe outsider
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2017, 17:24:38 »
:angel:  Wel leuk al die kopjes! Ik ben nieuw hier maar loop al 70 lentes rond en sleep zo nu en dan een Pentax Z1 mee om leuke familie kiekjes te maken bij specifieke gebeurtenissen! Maar de analoge Pentax Z1 wil ik vervangen door een digitaal toestel waarbij de objectieven kunnen worden hergebruikt?
Welkom hier. Je zal vast antwoord krijgen op al je vragen. (Tuurlijk kan je je oude objectieven blijven gebruiken, maar of dat slim is, is een tweede)

Stel de vraag elders op dit forum met een lijstje objectieven dan kan er vast iemand een specifieke reactie op geven.

Safier

  • Gast
Nieuwe outsider
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2017, 17:04:55 »
 :angel:  Wel leuk al die kopjes! Ik ben nieuw hier maar loop al 70 lentes rond en sleep zo nu en dan een Pentax Z1 mee om leuke familie kiekjes te maken bij specifieke gebeurtenissen! Maar de analoge Pentax Z1 wil ik vervangen door een digitaal toestel waarbij de objectieven kunnen worden hergebruikt?