Auteur Topic: Het (verplichte) voorstellen.  (gelezen 1270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2017, 14:32:24 »
Welkom op het forum Akita. Ja emoties zijn niet gemakkelijk te meten. Als je een landschapsfotograaf bent dan is je Pentax een goede vriend als je buiten bent want van een beetje regen schrikt die niet. Er zijn op de verschillende fora al vaker verhalen geweest waarbij de Pentax camera beter tegen de weersomstandigheden was opgewassen dan zijn eigenaar.  :D
Veel plezier hier.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2017, 14:32:24 »

Offline de Haan

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #13 Gepost op: 25 december 2016, 12:51:22 »
Welkom

Akita

  • Gast
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #12 Gepost op: 20 december 2016, 08:46:35 »
[Trilalie, trilala aan] "Twee reebruine ogen, die keken de jager aan ..." [trilalie, trilala uit]. Welkom op het forum.

Wat is precies de reden dat je voor de K1 gekozen hebt? Want wat betreft lenzenaanbod voor fullframe zit je bij CaNikon beter. [Ik heb wel twee petten die ik afwisselend opzet: één van de ex-Pentax fotograaf, en één van de Canon fullframe fotograaf].

Da's een eenvoudige vraag, doch een lastig antwoord.
Ik was mij bewust van het huidige en grotere aanbod van lenzen bij Canon en ook bij Nikon. Maar in besluitvorming speelt vaak ook gevoel of emotie mee. En dat laat zich verder niet makkelijk omschrijven.
Daarnaast ook het gevoel hoe de camera in de hand ligt, alsmede het gewicht. Velen hebben graag een licht-gewicht camera in handen. Bij mij is dat tegenovergesteld. Bij mij mag de camera iets meer "body" hebben. De Pentax, hoewel mij toen nog niet bekend, voelde direct vertrouwd aan. Ook een positief punt was de (spat)waterdichtheid van de set.
Uiteraard veel reviews en testen gelezen. Uiteindelijk ontlopen de Canon. Nikon en de Pentax niet veel qua mogelijkheden voor een amateurtje als ik ben. Ik hoop en vertrouw erop dat de K1 mij niet teleur stelt.
In de winkel nog gevraagd of ik, net als bij een auto, een soort van proefrit met de merken camera's mocht maken. Die vraag hadden ze nog niet vaak gekregen en helaas waren ze daar niet op ingericht.
Vandaag schijnt het een redelijk mooie dag te worden, dus denk ik er op uit te gaan voor een eerste praktische indruk.
Groet,
Akita

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2016, 08:29:43 »
Hallo Akita, welkom op het forum.

Henk

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2016, 23:43:39 »
[Trilalie, trilala aan] "Twee reebruine ogen, die keken de jager aan ..." [trilalie, trilala uit]. Welkom op het forum.

Wat is precies de reden dat je voor de K1 gekozen hebt? Want wat betreft lenzenaanbod voor fullframe zit je bij CaNikon beter. [Ik heb wel twee petten die ik afwisselend opzet: één van de ex-Pentax fotograaf, en één van de Canon fullframe fotograaf].
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2016, 21:28:58 »
Welkom op het forum Akita. Ik zie dat je meteen al een leuke discussie teweeg hebt gebracht :). Voor tips en trucs over het fotograferen met een Pentax camera zit je hier binnen het forum wel goed. Trouwens ook wat kennis over edelherten betreft zit je hier goed, we hebben hier de afgelopen paar jaar een stoomcursus gehad ;).

Groet,  Peter

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2016, 20:07:08 »
:D :D Dit is helaas weer eens een schoolvoorbeeld van een uitspraak van een onwetende betreffende de jacht. Misschien eens een onderwerp om je eens nader op een objectieve manier en zonder vooroordelen  in te verdiepen??

Groet,
Akita
De heer Risseeuw is een groot liefhebber van grootwild en slaagt erin ook veel mooie foto's van te maken. De jacht is goed om de wildstand in toom te houden en verzwakte/zieke dieren niet onnodig (zoals in de Oostvaardersplassen soms/vaak wel gebeurd) te laten lijden. Door de jacht wordt het wild natuurlijk niet gemakkelijker te benaderen en te fotograferen.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2016, 18:15:25 »
 :afro:
En toch gooi ik deze er nog FF in...gewoon omdat het kan.. :angel:
I am a photographer...fired many shots, didn't kill anything  :D

Akita

  • Gast
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2016, 17:57:34 »
Ronald, je zal hem snel de kunst en passie voor het fotograferen van grof wild bij moeten brengen voordat het wild, door het schieten met scherp i.p.v. digitaal, verdwenen is.

Groeten, Arno

 :D :D Dit is helaas weer eens een schoolvoorbeeld van een uitspraak van een onwetende betreffende de jacht. Misschien eens een onderwerp om je eens nader op een objectieve manier en zonder vooroordelen  in te verdiepen??

@ risseeuw: ik heb niet beweerd dat ik alles over grofwild weet. Het tegendeel is het geval: hoe meer je er over te weten krijgt, hoe meer vragen er komen.

Groet,
Akita
« Laatst bewerkt op: 19 december 2016, 18:02:10 door Akita »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2016, 16:06:43 »
Fijn om te weten dat er nu iemand is op het forum die alles over grofwild weet!!
Ronald, je zal hem snel de kunst en passie voor het fotograferen van grof wild bij moeten brengen voordat het wild, door het schieten met scherp i.p.v. digitaal, verdwenen is.

Groeten, Arno

risseeuw

  • Gast
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2016, 15:30:08 »
Dank voor je reaktie!
Een andere (grote) hobby van mij is de jacht op grofwild, maar dan niet met de lens. Vragen over grofwild heb ik dus niet   ;). Mogelijk nog wel eens over het fotograferen van grofwild. Maar dan zal ik waarschijnlijk ook nog eens een ander objectief moeten aanschaffen.
Groet,
Akita
Fijn om te weten dat er nu iemand is op het forum die alles over grofwild weet!!

Akita

  • Gast
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2016, 14:03:24 »
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je fraaie aankoop, voor eventueel vragen over grofwild, stel ze gerust.

Groeten Ronald.

Dank voor je reaktie!
Een andere (grote) hobby van mij is de jacht op grofwild, maar dan niet met de lens. Vragen over grofwild heb ik dus niet   ;). Mogelijk nog wel eens over het fotograferen van grofwild. Maar dan zal ik waarschijnlijk ook nog eens een ander objectief moeten aanschaffen.
Groet,
Akita

risseeuw

  • Gast
Re: Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2016, 13:44:10 »
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je fraaie aankoop, voor eventueel vragen over grofwild, stel ze gerust.

Groeten Ronald.

Akita

  • Gast
Het (verplichte) voorstellen.
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2016, 13:13:19 »
Nadat ik op voor mij onverklaarbare wijze van mijn Canon toestellen af gekomen ben  :dash1:, heb ik na nogal wat googelen, vergelijken en lezen uiteindelijk getwijfeld tussen een Nikon D750 en de Pentax K1. Uiteraard der zaak heb ik voor de K1 gekozen, anders was ik dit forum zeker niet tegen gekomen.
Fotograferen doe ik al sinds mijn kinderjaren. En hoewel ik best tevreden was met mijn Canon foto's viel het mij op dat de foto's van een goede vriend toch mooier (o.a. kleuren) en gedetailleerder . Hij bezit een Nikon D6oo. dat verklaart dus mijn twijfel tussen de Pentax en Nikon.
Het objectief wat ik erbij gekocht heb is de  HD D FA 28-105/3.5-5.6 ED DC WR FullFrame.

Voorlopig ga ik de bijgeleverde "bibliotheek" maar eens bestuderen vóórdat ik aan het fotograferen sla.
Graag fotografeer ik landschappen en de laatste tijd gaat mijn belangstelling ook uit naar het fotograferen van (grof)wild.
Bij het rondneuzen op dit forum hoop ik ook wat tips en trucs tegen te komen.
Met vriendelijke groet,
Akita
« Laatst bewerkt op: 19 december 2016, 13:18:14 door Akita »