Auteur Topic: Ruitersport (6 foto's)  (gelezen 1311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline halil

  • Junior Member
  • Berichten: 31
Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2019, 20:41:04 »
Mooie foto's

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2019, 20:41:04 »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2019, 20:57:54 »
Peter en Ron, bedankt voor jullie reacties.

Groeten, Arno

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2019, 19:52:57 »
Foto vier vind ik een prachtige foto!!! Al denk ik dat ie met wat hogelichtencorrectie en/of meer contrast en/of nevel-verwijderen nog wel wat mooier kan worden. Bij de overige beelden vind ik te veel storende elementen..... maar vier "verdient" een apart podium ;-)

Ben het helemaal met Erik eens.

Groet,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2019, 12:27:00 »
Dit soort evenementen zijn een leuke uitdaging om te fotograferen. Je moet er i.v.m. het publiek en de vele reclameborden niet vanuit gaan dat je dan topplaten gaat vastleggen. Ik vind dat de foto's mooi scherp zijn waar ze scherp moeten zijn en ook vind ik de beelduitsnedes over het algemeen goed gekozen. De eerste twee foto's springen er wat kleur betreft wel bovenuit.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2019, 20:55:36 »
Eviz en Alwin, bedankt voor jullie reacties.
Ik kijk niet zozeer naar de storende elementen op de foto, maar naar het plezier en de actie die ik op de foto zie.

Om de gezichten beter te kunnen zien, evenals de aftekening van de spieren e.d. van de paarden, heb ik de foto's lichter gemaakt dan "gemiddeld grijs"; zonder een lichtere weergave zou er veel "in het duister van de schaduwen" verdwijnen. Het was praktisch bijna onmogelijk om storende elementen tijdens het springen te vermijden door de veelheid aan reclame uitingen en geparkeerde voertuigen met trailers. Bij de cross was daar wel meer ruimte voor, maar je kiest ook voor de opvallendste foto's en verrichtingen.

Groeten, Arno

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2019, 19:45:52 »
Ik kijk niet zozeer naar de storende elementen op de foto, maar naar het plezier en de actie die ik op de foto zie. Daarom vind ik het allemaal mooie foto's. Als je inderdaad wat strenger kijkt, zoals Eviz doet, dan komt je uit bij foto 4 als de beste, met daarbij meegenomen die suggesties ter verbetering die hij doet.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2019, 20:39:04 »
Foto vier vind ik een prachtige foto!!! Al denk ik dat ie met wat hogelichtencorrectie en/of meer contrast en/of nevel-verwijderen nog wel wat mooier kan worden. Bij de overige beelden vind ik te veel storende elementen..... maar vier "verdient" een apart podium ;-)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Ruitersport (6 foto's)
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2019, 19:26:38 »
Afgelopen weekend werden samengestelde wedstrijden gehouden op Texel; de meeste deelnemers kwamen van elders. Behalve dressuur, waren het springen en de cross natuurlijk het populairst. Het springen was eigenlijk een test voor ruiter(ster) en paard als ze aan de cross mochten deelnemen; een dierenarts beoordeelde het hart en de uiterlijke fitheid van het paard.
1. Springen op een uitgezet parcours met veel reclame.


2. Idem, maar praktisch zonder zichtbare reclame.


3. De cross met o.a. afsprong vanaf "de brug" over een boomstam op de tuinwal.


4. De waterbak; het paard heeft ergens angst voor.


5. Het paard heeft zich vermant en gaat goed verder.


6. Geen schimmel maar een albino paard?

Pentax K-5 met Tamron 28-300mm