Auteur Topic: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum  (gelezen 46330 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #128 Gepost op: 19 oktober 2018, 12:27:02 »
Was dat niet al een uitgemaakte zaak eigenlijk?

Van wat ik begrijp blijft het forum in de lucht zonder enige technische updates zolang er genoeg mensen reclames klikken om het financieel rendabel te maken toch? Zodra de inkomsten gedaald zijn wordt de stekker eruit getrokken?

Klopt ...dus er zou een slotje op kunnen :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #128 Gepost op: 19 oktober 2018, 12:27:02 »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #127 Gepost op: 19 oktober 2018, 12:10:57 »
Dit is mijn laatste posting. Ik heb enkele berichten verwijderd om geen aanstoot te geven. De regels zijn kennelijk belangrijker dan de discussie. Van mij zal je geen last meer hebben.

Dit topic gaat over het voortbestaan van het forum.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Hythloday

  • Gast
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #126 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:50:02 »
Battles mogen in een eigen topic ;)

Dit is mijn laatste posting. Ik heb enkele berichten verwijderd om geen aanstoot te geven. De regels zijn kennelijk belangrijker dan de discussie. Van mij zal je geen last meer hebben.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2018, 11:53:39 door Hythloday »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #125 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:28:48 »
We gaan weer off-topic :)

Battles mogen in een eigen topic ;)


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #124 Gepost op: 19 oktober 2018, 07:42:13 »
....
Stappen FF camera bezitters over op systeemcamera's omdat ze niet de hele dag met een zwaar apparaat willen rondzeulen?
Ik ben om die reden ook overgestapt (als niet FF bezitter) en dat bevalt mij prima. Onlangs nog een Nikon D7100 vastgehouden, wat een bakbeest  :(
En wat betreft fotokwaliteit, daar heb ik (en de meeste Fuji gebruikers) echt niet over te klagen. Misschien de K-1 II eens vergelijken met de nieuwe X-T3?...
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2018, 07:46:09 door cemi »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #123 Gepost op: 18 oktober 2018, 21:55:15 »
[...]En is FF (waar zij hun pijlen op richten) inderdaad nog interresant bij een systeemcamera?[...]
???
Het is juist in de FF markt dat Sony met systeemcamera's zijn slag heeft geslagen. Niet zozeer in de in de aps-c markt.

Wel grappig dat systeemcamera's/spiegelloos nu in alle (grotere) sensorformaten zijn vertegenwoordigd:
m4/3 (Panasonic, Olympus)
Aps-c (Sony, Fuji, Canon, Leica)
FF (Sony, Canon, Nikon, Panasonic, Sigma, Leica)
MF (Fuji, Leica).

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #122 Gepost op: 18 oktober 2018, 16:29:06 »
Ik heb inmiddels portret werk gezien van Fuji gebruikers, om van te smullen, daar zie ik geen verschil met FF in de kwaliteit. Met name de 56mm 1.2 is hier een fantastische lens voor. Ik zie ook steeds meer Fuji gebruikers die van Canon of Nikon FF volledig overgestapt zijn....
Ik vraag me ook echt af of zelfs Canon en Nikon de strijd gaan overleven tegen Fuji en met name Sony.
De nieuwe systeemcamera's die Canon en Nikon onlangs uitgebracht hebben, worden niet echt goed ontvangen.
En is FF (waar zij hun pijlen op richten) inderdaad nog interresant bij een systeemcamera?

Terug on-topic: jammer dat Pentax hier niet eerder in meegegaan is.... 

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #121 Gepost op: 17 oktober 2018, 15:43:47 »
@Johan, top voor het samenvoegen van deze discussie!

[...] Heb alleen niet de illusie dat ik dit alleen kan bewerkstelligen.
Hahahaha, nee, dat zeker niet!

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #120 Gepost op: 16 oktober 2018, 22:56:19 »
@Henk: ik zie inderdaad ook mooie resultaten met Fuji camera's. Ik was gewoon benieuwd of je FF niet zou missen. Veel succes er mee. En wat je zegt....de persoon die de knoppen bedient is ook heel belangrijk  ;)

Idd beetje off-topic ...heren ;-)
Yep. En gelukkig is de vraag van TS al beantwoord, dus frustreert dat niet te veel. Maar het afsplitsen van het laatste deel van dit topic naar het topic over het voortbestaan van het forum vind ik ook prima hoor. Daar past het wellicht meer.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #119 Gepost op: 16 oktober 2018, 22:45:23 »
Idd beetje off-topic ...heren ;-)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #118 Gepost op: 16 oktober 2018, 22:33:23 »
We gaan wel verder OT, maar denk je niet FF te gaan missen? Je doet tegenwoordig veel portretwerk......
Ik heb inmiddels portret werk gezien van Fuji gebruikers, om van te smullen, daar zie ik geen verschil met FF in de kwaliteit. Met name de 56mm 1.2 is hier een fantastische lens voor. Ik zie ook steeds meer Fuji gebruikers die van Canon of Nikon FF volledig overgestapt zijn. Ik hou de FF er voorlopig nog even bij voor bepaalde foto opdrachten omdat ik er de juiste lenzen al voor heb, en voor de Fuji heb ik nog niet veel lenzen, ik maak de overstap heel geleidelijk en wellicht hou ik ze beide aan.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #117 Gepost op: 16 oktober 2018, 19:09:29 »
We gaan wel verder OT, maar denk je niet FF te gaan missen? Je doet tegenwoordig veel portretwerk......

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #116 Gepost op: 16 oktober 2018, 17:32:28 »
De laatste twee berichten passen meer in dit topic: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=40473.0  :angel:Toch weer helemaal terug naar aps-c ?
Nog niet helemaal, maar hobbymatig zal dat geleidelijk toch gaan gebeuren.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #115 Gepost op: 16 oktober 2018, 13:11:17 »
De laatste twee berichten passen meer in dit topic: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=40473.0  :angel:
[...] Zelf heb ik me inmiddels een Fuji aangeschaft, naast mijn K1, is een pracht van een camera, met super kwaliteit foto`s, en zodra ik mijn lenzen arsenaal compleet heb gaat geleidelijk mijn Pentax er uit en schaf ik een 2e Fuji body aan om een back-up camera te hebben.
Toch weer helemaal terug naar aps-c ?

newmikey2

  • Gast
Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #114 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:46:10 »
Wij hebben net, na gezamenlijk overleg en in volledige harmonie, na 13 jaar de opheffing van het pclinuxos.nl forum aangekondigd. Het bericht is hier na te lezen http://www.pclinuxos.nl/Forum/index.php/topic,4200.0.html

De redenen lijken heel erg op wat er hier besproken is "De laatste tijd zien we een teruggang van het aantal berichten én het aantal leden dat actief online is en of berichten plaatst op dit forum. Gezien het bovenstaande met daarbij het te verwachten extra werk (en te weinig tijd) voor het upgraden en aanpassen van server en software, brengt dit ons op een onontkoombaar punt."

Als mede-oprichter van dat forum begrijp ik maar al te goed hoe de beheerders van dit Pentax Forum zich voelen en sta ik aan de kant van de forumleden die zich langzaam op andere zaken zijn gaan richten, hoe spijtig ook. Misschien is het toch ook een beetje het feit dat zo langzamerhand de merk-euforie wat aan het afzakken is.

Ja, ik schiet nog steeds met veel plezier mijn Pentax spul en heb afgelopen jaar zelfs mijn K-5 IIs vervangen door een nagelnieuwe K-70 waar ik zeer over te spreken ben. Ook koop ik af en toe nog een leuk stukje glaswerk (paar weken geleden de DA40mm/f2.8 XS) maar misschien ligt het zwaartepunt tegenwoordig wat meer op het resultaat en de bewerkingsmogelijkheden en niet zozeer op de opname apparatuur zelf.

Ik post nog wel af en toe eens een foto op het VS forum maar ook dat wordt snel minder en FB groepen zijn tegenwoordig inderdaad mijn voorkeur, het is niet anders.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Is het mogelijk te maken om ......
« Reactie #113 Gepost op: 15 oktober 2018, 21:24:18 »
Ik merk bij mezelf dat ik momenteel alleen nog vluchtig over het forum kijk, ik reageer nagenoeg nergens meer op. Vaak zie ik foto`s die ik op een ander medium al gezien heb, als ik daar reeds gereageerd heb ga ik niet nog eens reageren. Verder kom ik weinig interessants tegen waar ik wat aan heb. Het kan me trouwens niet schelen met wat voor camera een foto gemaakt is, het is uiteindelijk maar gereedschap, het poppetje wat door de zoeker kijkt en op het knopje drukt bepaald wat op de plaat komt.

Ik ben bang dat het nu toch wel geleidelijk aan het einde begint te komen van dit forum, er zijn nog een paar Die Hards die trouw foto`s plaatsen en reageren, maar dat is nog maar een klein groepje. Inspiratie haal ik ook al lang niet meer uit het forum.
De concurentie met FB, Flickr en instagram lijkt verloren te zijn, een paar jaar terug vulde het forum nog een gat op technisch vlak, maar dat is ook nagenoeg over.
Nu de wereld geleidelijk de omslag gaat maken naar de systeemcamera`s zal het met Pentax steeds verder achteruit gaan, want Pentax mist al weer de slag, eerst zijn ze veel gebruikers kwijtgeraakt omdat de FF te lang op zich liet wachten, en nu raken ze er weer veel kwijt door overstappers naar systeem camera. Zelf heb ik me inmiddels een Fuji aangeschaft, naast mijn K1, is een pracht van een camera, met super kwaliteit foto`s, en zodra ik mijn lenzen arsenaal compleet heb gaat geleidelijk mijn Pentax er uit en schaf ik een 2e Fuji body aan om een back-up camera te hebben.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #112 Gepost op: 14 oktober 2018, 16:13:46 »
Goed dat je weer terug bent. Forum blijft totdat het volledig is doodgebloed of totdat de financien zijn opgedroogd.
+1
Dus Rob, dat wordt foto's plaatsen en/of reageren op geplaatste foto's en af en toe op een ad klikken  ;)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #111 Gepost op: 14 oktober 2018, 13:52:14 »
Donatieknop een mogelijkheid?

Donaties is vaker geopperd. Maar zonder gebruikers en content ....zou dat zonde van het geld zijn toch?
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #110 Gepost op: 14 oktober 2018, 13:03:55 »
Daarom zou ik het persoonlijk ook erg jammer vinden als dit forum verdwijnt.

Goed dat je weer terug bent. Forum blijft totdat het volledig is doodgebloed of totdat de financien zijn opgedroogd.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #109 Gepost op: 9 augustus 2018, 20:02:28 »
Gaat dit nog over het voortbestaan?

In zoverre dat voor het voortbestaan tegenwoordig toch wel een SSL-certificaat nodig is of nodig wordt.
Marcedwin wijst op een goedkope aanbieder er van.



Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #108 Gepost op: 5 augustus 2018, 16:37:56 »
Meeste hosters bieden dat gratis aan (Letsencrypt). Weet nietb waar je nu hosting doet, maar heb goede ervaringen voor dit soort sites met Vimexx. Gebruik hen voor developmentomgeving en paar keline klantjes en draait prima.  Voor 4,50 / maand heb je 100GB. Moet te doen zijn van je advertentieinkomsten. En anders grote donatiebutton ergens erbij.
Gaat dit nog over het voortbestaan?

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #107 Gepost op: 5 augustus 2018, 11:27:26 »
Ik ben al bijna 10 jaar lid van dit forum en wil nu ook mijn mening over het voortbestaan eens delen.

Wat ik voornamelijk zocht op dit forum is goede kritiek. Zowel op mijn foto's, maar ook op die van andere.
Daarnaast zocht ik ook inspiratie, door te kijken naar wat andere leden te bieden hadden.
De laatste tijd zijn beide minder geworden, vooral goed en kritisch commentaar ontbreekt, alles wordt maar prima en mooi gevonden.
En natuurlijk ben ik daar zelf ook schuldig aan, gewoon geen tijd of zin om op elke foto commentaar te gaan geven.
Dat is enerzijds.
Anderzijds wil ik ook kijken naar de toekomst van Pentax en met name de DSLR's.
Je hoort en ziet steeds meer verhalen van mensen (ook professionals) die overstappen van de zware Canikon's naar lichtere systeem camera's die ondertussen dezelfde kwaliteit leveren. Canon en Nikon gaan het nog heel zwaar krijgen in de strijd tegen Sony en Fujifilm die hierin al veel verder zijn. Laat staan wat Pentax daar nog tegenin kan brengen. Nikon komt binnenkort met een fullframe systeem camera, maar wel met een nieuw type mount. Het is maar de vraag hoeveel Nikon aanhangers zullen overstappen als ze ook hun lenzen moeten vervangen. Of gaan ze dan toch maar naar Sony of Fujij die wat dat betreft ook al verder zijn. Van Canon en ook Pentax hoor ik niet veel over nieuwe systeem camera's en lijkt het alsof zij niet met de tijd mee willen gaan en eerst vooral hun oude lens voorraad nog willen verkopen.

Ook ik ben onlangs overgestapt (toch met een beetje spijt in mijn hart) van Pentax naar Fuji. Gewoon omdat Pentax geen goed alternatief heeft op dit moment. Na deze overstap ben ik ook gaan kijken naar Fuji forums e.d.
Ondanks dat ik een beetje een hekel heb aan Facebook, vond ik daar wel een heel actieve (en wereldwijde ) groep Fujilove en ben daar lid van geworden. In ieder geval geeft die groep mij voorlopig weer de inspiratie terug, want er staan hele mooie opnames tussen die ik heel simpel er tussenuit kan halen. Want met een klik zie ik alle als laatst geplaatste foto's terug en kan ik de mooie simpel liken" en eventueel van commentaar voorzien. Toegegeven, commentaar wordt ook hier maar mondjesmaat gegeven maar daarnaast zegt het aantal likes wel wat over de kwaliteit. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een dergelijk medium gemakkelijker en sneller werkt dan een forum.
Daarom denk ik ook dat niet alleen dit, maar ook de andere forums het moeilijk gaan krijgen. Simpel omdat andere media zoals FB en Instagram beter aansluiten bij de jachtige tijden die iedereen tegenwoordig schijnt te hebben...

Mijn 2 centen en nog altijd fan van Pentax,
Cees

Oja, nog een laatste wens: ga a.u.b. samen met het andere forum.
Twee forums voor een (jammer genoeg) klein merk is niet verstandig. En ik zeg het niet graag, maar bij de buren zie ik nog wel regelmatig activiteit....

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #106 Gepost op: 2 augustus 2018, 17:53:39 »
Wat ik ook zou aanraden is een SSL-certificaat.
Kost geld, misschien een kleine bijdrage van forumleden en dan kan het.


Jan.
Meeste hosters bieden dat gratis aan (Letsencrypt). Weet nietb waar je nu hosting doet, maar heb goede ervaringen voor dit soort sites met Vimexx. Gebruik hen voor developmentomgeving en paar keline klantjes en draait prima.  Voor 4,50 / maand heb je 100GB. Moet te doen zijn van je advertentieinkomsten. En anders grote donatiebutton ergens erbij.
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #105 Gepost op: 2 augustus 2018, 16:56:26 »
Wat ik ook zou aanraden is een SSL-certificaat.
Kost geld, misschien een kleine bijdrage van forumleden en dan kan het.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #104 Gepost op: 2 augustus 2018, 16:11:17 »
Wat mij betreft: Mijn interesse op deze fora gaat vooral uit naar ervaringen met en nieuws rond Pentax.
Foto's kijken en becommentariëren is ook leuk, maar is natuurlijk minder Pentax-specifiek, waar op zich weinig mis mee is.

Probleem is, dat er niet zoveel nieuws is aan het Pentax-front *hoopt dat er een mooi voortborduursel op de K-01 komt, systeemcam geoptimaliseerd voor K-bajonet* en dat is jammer.

Wat zou Ricoh kunnen doen en zijn ambassadeurs?

Zelf blijf ik wel bij Pentax. Ik ben erg blij met de KP, ook vanwege de vormgeving (doet aan Spotmatic en Nikon FM -- ja, toen had Nikon nog prachtig spul -- denken) en mooi stil, erg fijn bij klassiek-concertfotografie, en niet groter dan een Fujifilm XT2.

Feestboek-integratie zou een ding kunnen zijn.
Of misschien beter: Flickr-integratie. Er is wel een PentaxNL-groep op Flickr, maar zo te zien is daar ook weinig activiteit op de laatste tijd...
Denk dat het zaak is om samenwerking/integratie te zoeken met internet-groepen of mensen die Pentax-minded zijn (Pentaxforums.com, Pentaxfora in DE en UK, enzovoort) en te proberen dat leven in te blazen, al is het makkelijk gezegd.

Ik wil wat meer foto's gaan posten, nu ik ook op Flickr gegaan ben, en dan gerelateerd aan gebruikte lenzen en cams, zoals Asahiflex deed.

En als gezegd, een nieuwe wat frissere look zou misschien een verbetering Kunnen zijn.

@Mark/BreakOfDawn: don't give up.

Volgens mij is een forum een mooi naslagwerk.
Wat mijzelf opvalt, in zijn algemeenheid, is de weinige info die er over Pentax te vinden is op internet. Omdat ik eerder Pentaxen heb gehad en weer aan een DSLR toe was heb ik me erin verdiept en een K-70 besteld. Volgens mij een goede keuze. Maar ...
Ik heb me rot gegoogled over dit specifieke model en vind er bijna helemaal niks over. Zelfs op de wat grotere bekendere (inter)nationale websites vind je (te) weinig.
Misschien is het toevoegen van wat pagina's aan de site -of geintegreerd in het forum-  mooi van meer info, tests e.d. En Pentax zelf zou ook misschien wat meer zijn best mogen doen qua publiciteit denk ik. Maar misschien richten zij zich wel meer op andere markten, dat weet ik niet.
Een combi met FB is misschien ook mooi, maar het is ook weer meer werk. Blijft toch een heel gedoe en veel werk om een site bij te houden, zelf veel ervaring mee.
Ik zou wel jammer vinden als dit Nederlandse forum verdwijnt.
P.S.:Weet niet of je nieuwsbrieven oid verstuurd, daarmee zou je de slapende, wat afwezige leden misschien wat kunnen aanwakkeren?


+1

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR