Auteur Topic: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018  (gelezen 1584 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #17 Gepost op: 7 november 2018, 19:53:06 »
Bedankt allemaal  ;)

[...]Mooi om te zien wat er met opbouwende opmerking bereikt kan worden[...]
Dat vind ik een voordeel van foto-fora. Met de "social media" is dat toch een stuk minder.......

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #17 Gepost op: 7 november 2018, 19:53:06 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #16 Gepost op: 6 november 2018, 22:29:39 »
Een pracht serie geworden :good:. Mooi om te zien wat er met opbouwende opmerking bereikt kan worden want Foto 4 is er bij de laatste bewerking echt nog mooier op geworden.

Groet,  Peter

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #15 Gepost op: 3 november 2018, 00:10:19 »
Gave serie Erik.
Dat vind ik ook. :toppie:

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #14 Gepost op: 2 november 2018, 20:01:59 »
Gave serie Erik.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018 [update]
« Reactie #13 Gepost op: 2 november 2018, 19:02:17 »
Aan de slag geweest met content aware fill en wat kleine kloonstempels...het kan vast nog beter maar ik vond het goed zo.
De nadruk ligt voor mij nog steeds op het "gecomprimeerde treintje" en genoeg "kijk-richting" voor de eerste rijder....
Eens?


Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2018, 00:06:41 »
Photoshoppen zou kunnen inderdaad, alhoewel ik niet weet hoe ver je komt gezien het best een grote motor is. Persoonlijk zou ik het dan een sterkere foto vinden. Maar zou het tegelijkertijd voor mezelf teveel werk vinden en dus ook croppen haha.
Alleen als content aware fill zijn truukje doet  :angel:

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2018, 00:05:35 »
Laten we het daarbij houden  ;)

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #10 Gepost op: 1 november 2018, 23:55:50 »
Ik wil er verder ook niet te veel woorden aan vuil maken  :)
Begrijp ik, ik ook niet.

Nee, in het algemeen heb ik de indruk dat je zonder enige aanleiding ((je) Canon(-gear) promoot op een Pentaxforum. Ik heb zelf mijn Nikon-gear niet genoemd in dit topic en het noemen ervan heeft een relatie met de opmerkingen in dit topic: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=41950.0.
Maar toch, ter toelichting:

De Canon promotie door mij heeft als ik het goed heb nog maar een paar keer plaats gevonden. Dat komt doordat ik heb ontdekt dat ik heel eenvoudig vanuit het edit-scherm van Eosdigtaal naar het edit-scherm van Pentaxforum kan kopiëren. Omdat ik kopiëer van Eosdigitaal naar Pentaxforum zal die tekst allicht wat Canon-gekleurd zijn. Daarbij denk ik dan: "Als er hier mensen zijn die het interessant vinden om te zien hoe ik mij wat fotografie betreft ontwikkel, dan kunnen zij lezen hoe ik denk over het merk waar ik naar ben overgestapt." Niets meer en niets minder. Het kan natuurlijk zijn dat ik daarmee de elasticiteit van de verbeelding van de lezers hier overschat.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #9 Gepost op: 1 november 2018, 23:33:31 »
De hele foto 4 gezien hebbende ben ik het volledig eens met je crop. Ik had op je eerste foto die rijder er net achter niet gezien die echt afbreuk doet aan het plaatje. Goede keuze om te croppen (al vinden wij dat misschien beiden om andere redenen).
Ik vind de rijder in de achtergrond wel iets van dynamiek toevoegen in het geheel en tegelijkertijd afbreuk doen aan het "treintje". Dat was ff een dilemma. Ik geloof niet dat onze redenen zo zeer verschillen. Wellicht zou ik moeten proberen om de rijder uit de achtergrond weg te werken in photoshop om zo iets meer ruimte te kunnen geven aan de kijkrichting van de eerste rijder in het "treintje".

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2018, 23:29:10 »
Jij geeft nu een voorzet om jouw bericht op mezelf te betrekken. Jij bent dus een onbewogen toeschouwer? [zonder cynisme of wit geschreven]

Of doel je op mijn canon-gear?

In de quote die ik aanhaalde wordt duidelijk jouw Nikon apparatuur vermeld trouwens.

Toch blijf ik behoorlijk objectief: de voordelen van dual-pixel technologie zijn er.

Maar de foto's die je hier laat zien, geven duidelijk de grote klasse aan van je FF toestel weer. Zo ben ik hopelijk weer evenwichtig: zowel mijn Canon-gear geroemd als jou Nikon. En beiden met reden.
Nee, in het algemeen heb ik de indruk dat je zonder enige aanleiding ((je) Canon(-gear) promoot op een Pentaxforum. Ik heb zelf mijn Nikon-gear niet genoemd in dit topic en het noemen ervan heeft een relatie met de opmerkingen in dit topic: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=41950.0.
Ik wil er verder ook niet te veel woorden aan vuil maken  :)

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2018, 23:15:00 »
Ik krijg wel het idee dat je veel van de berichten op jezelf/je canon-gear betrekt...... :-\
Jij geeft nu een voorzet om jouw bericht op mezelf te betrekken. Jij bent dus een onbewogen toeschouwer? [zonder cynisme of wit geschreven]

Of doel je op mijn canon-gear?

In de quote die ik aanhaalde wordt duidelijk jouw Nikon apparatuur vermeld trouwens.

Toch blijf ik behoorlijk objectief: de voordelen van dual-pixel technologie zijn er.

Maar de foto's die je hier laat zien, geven duidelijk de grote klasse aan van je FF toestel weer. Zo ben ik hopelijk weer evenwichtig: zowel mijn Canon-gear geroemd als jou Nikon. En beiden met reden.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2018, 22:16:19 »
Ik krijg wel het idee dat je veel van de berichten op jezelf/je canon-gear betrekt...... :-\

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2018, 20:17:01 »
Mooie serie met de Nikon D610 en een Sigma 150-500mm lens (D850 en 200-500mm is niet echt nodig voor een goed resultaat).

Groeten, Arno
Zou best eens kunnen dat ook de m50 spiegelloos van Canon snel genoeg is om deze motoren scherp op de foto te krijgen, want de dual pixel technologie maakt snelle autofocus mogelijk. En de m50 is helemaal niet zo duur ...

Weer mooie scherpe foto's trouwens ...
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #4 Gepost op: 1 november 2018, 19:45:12 »
Tnx Arno! Heerlijke reactie  :good:

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2018, 19:37:30 »
Mooie serie met de Nikon D610 en een Sigma 150-500mm lens (D850 en 200-500mm is niet echt nodig voor een goed resultaat).
Foto 2 en 4 zijn m.i. de best geslaagden, waarbij 4 ook nog eens sterk is bijgesneden :good:

Groeten, Arno

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2018, 19:27:20 »
Tnx Robbie!
En ja, deze foto's zijn geschoten met de Sigma 150-500. Ik vind wel dat ik met de Nikon-versie er betere resultaten mee krijg dan de Pentax-versie.

Voor foto vier begrijp ik je opmerking. Ik vond zelf het gecomprimeerde effect wel erg geslaagd en wilde daar de nadruk opleggen. Het is wel een sterk uitgesneden foto. De rijder kijkt door de bocht.
Hier een minder uitgesneden versie:

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr

en hier het origineel in het Lightroom's bewerkingspaneel:



En de laatste twee, daar twijfelde ik ook aan om te tonen (zeker na mijn opmerking op de serie motorcross van abakker). Ik vond uiteindelijk de vlam goed genoeg om de foto te plaatsen en de laatste vanwege de lift in de bocht. En in eerdere edities van dit evenement had ik beter geslaagde foto's van de sidecars in deze bocht.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Motoren tijdens de Gamma Racing Days 2018
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2018, 17:50:17 »
Nog van de afgelopen editie van de Gamma Racing Days op het TT-circuit Assen.

1.

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr


2.

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr

3.

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr


4.

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr


5.

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr


6.

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr


7.

Gamma Racing Days 2018 by Erik Visser, on Flickr