Auteur Topic: K1 en WiFi  (gelezen 1382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: K1 en WiFi
« Reactie #7 Gepost op: 29 februari 2016, 22:00:39 »
Ook van mij geen K-1 Wifi ervaring........ :D :o
Ik weet wel dat ik van de wifi <> app van Nikon niet echt vrolijk wordt.....
Van de (gratis) (android) app dslr-dashboard wel  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: K1 en WiFi
« Reactie #7 Gepost op: 29 februari 2016, 22:00:39 »

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: K1 en WiFi
« Reactie #6 Gepost op: 29 februari 2016, 15:59:11 »
Ik denk dat het sterk gaat lijken op de manier waarop je nu diverse Pentax modellen kunt besturen met de Flu Card Pro. Het is niet volledig thetered shooting maar lijkt sterk op de GoPro bediening. Je kunt er behoorlijke controle krijgen over de sluitertijd, Diafragma ISo ed.
De resultaten kunnen ook op de PC/Telefoon bekeken worden maar heel erg soepel loopt het allemaal niet. Ook kun je de  RAW bestanden niet downloaden wat een behoorlijke beperking is om alle mogelijkheden te kunnen benutten.

Ik heb er een paar keer mee gespeeld maar ben er niet echt verder mee aan de slag gegaan. Ik gebruik het voornamelijk als ik de resultaten (JPG) snel beschikbaar wil maken als ik onderweg ben.

Gr. Bob
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2016, 11:07:46 door Bob »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: K1 en WiFi
« Reactie #5 Gepost op: 29 februari 2016, 14:46:17 »
Ik kan wel mijn ervaring vertellen over wifi icm een GoPro Hero Black 4.

Via een app kan ik de GoPro volledig instellen en bedienen. In mijn geval gebruik ik een app op een Samsung s6 (Android).
De telefoon gebruik ik ook als externe viewer, daar de GoPro zelf geen liveview geeft.

Mijn combinatie ziet er wat vreemd uit omdat ik ook nog een gimbal erbij gebruik. Kan zo nu even geen fotootjes vinden.

Overigens houdt de GoPro het met de standaard accu al niet lang vol (20min). Zet je wifi aan gaat het accuverbruik in overdrive.


Groet,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: K1 en WiFi
« Reactie #4 Gepost op: 29 februari 2016, 12:18:34 »
@Alwin ik ben benieuwd hoe de K1 het gaat doen. De 6D heeft natuurlijk al een heel andere geschiedenis :)

RICOH heeft natuurlijk al een app voor de K-S2 e.d. maar ik hoop op wat extra's voor de K1 :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: K1 en WiFi
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2016, 21:57:35 »
De WIFI implentatie van de Canon EOS 6D is vrij beperkt. Je kunt vanaf het fototoestel rechtstreeks uploaden naar bijvoorbeeld Flickr en je kunt vanaf een mobiel of vanaf een tablet het toestel op afstand bedienen. Hier is ook een third party software voor ontwikkeld met uitgebreidere mogelijkheden, maar de naam daarvan weet ik niet zo één-twee-drie niet.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

RonHendriks

  • Gast
Re: K1 en WiFi
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2016, 21:29:52 »
Thetered zat niet in het pakket. Het wordt bestudeerd.

Daar durf ik wel een fles op te zetten

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
K1 en WiFi
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2016, 11:29:08 »
Ik kan weinig vinden over het gebruik van WiFi met de K1. Is er iemand die meer info heeft? Bijvoorbeeld: is er een app voor Android/iPhone/Windows, wordt thetered shooting mogelijk, integratie met Lightroom enz...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink