Auteur Topic: Scherpte K3  (gelezen 9465 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

newmikey2

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2016, 11:20:06 »
Krijg je bij Wertransfer dan niet de zip die er over heen komt? Willy heeft mij een aantal JPEG's gestuurd via Wetransfer en via de mail. Kan ik die eens doorsturen naar jou? Ik wil hem graag verder helpen maar ik kom er ook niet echt verder mee. En met de K100D deed hij alles niet anders, dus de bewerking naar PC sluit ik dan uit. Of niet? Feit is dat het vertrouwen nog niet terug is. En feit is ook dat je met de K-3 ragscherpe foto's kan schieten.... :(
Graag! Doorsturen kan naar newmikey AT gmail DOT com

Ik wil eens de exif en IPTC data helemaal doorspitten en die worden gestript door Photobucket

[EDIT]Nogmaals, het zou nog veel beter zijn als Willy eens een paar opnamen maakt in RAW+ en van elke opname beide bestanden verstuurt ter controle. Dat sluit weer een aantal mogelijke failure-modes uit.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Scherpte K3
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2016, 11:20:06 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2016, 11:12:01 »
Krijg je bij Wertransfer dan niet de zip die er over heen komt? Willy heeft mij een aantal JPEG's gestuurd via Wetransfer en via de mail. Kan ik die eens doorsturen naar jou? Ik wil hem graag verder helpen maar ik kom er ook niet echt verder mee. En met de K100D deed hij alles niet anders, dus de bewerking naar PC sluit ik dan uit. Of niet? Feit is dat het vertrouwen nog niet terug is. En feit is ook dat je met de K-3 ragscherpe foto's kan schieten.... :(

newmikey2

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2016, 11:04:01 »
Kees, dit is Photobucket en bovendien zijn het al geresize'de afbeeldingen. Kan je de originelen delen via Dropbox of Wetransfer zoals je ze van Willy gekregen hebt (of kan Willy dat zelf)?

Photobucket kan de kwaliteit van de bestanden erg aantasten bij upload https://wordpress.org/support/topic/problems-image-quality-using-photobucket

Het beste blijft toch om één raw en de bijbehorende jpeg via een fileshare dienst te delen. Op deze verkleinde afbeeldingen kan je niet heel veel beoordelen vrees ik.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2016, 10:51:34 »
Een viertal voorbeelden:

1.


2.


2a.


3.


4.


Ik heb ze nog niet bekeken.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2016, 13:40:04 door Kees SC »

newmikey2

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2016, 10:35:58 »
Ik heb er enkele doorgestuurd naar Kees, in jpeg en totaal onbewerkt, om een zijn eens oordeel te horen.
Fijn te horen dat ie nu heen en weer is geweest en dat we moeten aannemen dat jouw K-3 gewoon helemaal in orde is en gelijk aan ieder ander's K-3.

Van de 18-55mm naar de 17-70mm (Pentax of Sigma) is wel een verbetering maar nu ook weer niet zo dramatisch dat het je probleem zal aanpakken.

Er blijven nog maar twee zaken over:

Ik begin zo langzamerhand het proces waarmee je de bestanden naar je PC kopieert te verdenken. Je hebt eerder gezegd dat je Picasa gebruikt en dat kan hier nog wel eens ongewild de boosdoener zijn. Stel je K-3 ook eens in op RAW+ zodat je zowel jpeg als raw hebt en stuur die eens allebei naar Kees (of naar mij) zodat beide vergeleken kunnen worden. Hoe kopieer je de bestanden van de SD kaart naar de harde schijf? Probeer dat eens stap voor stap te beschrijven.

Toch blijft ook de manier waarop je met de camera instellingen omgaat een problematische maar dat kan niet via het forum worden opgelost, dar zou je een mede-Vlaming moeten vinden met een K-3 om eens een tijdje samen op te trekken.

Lukt het nu toch helemaal niet en blijf je gefrustreerd, verkoop hem dan en koop een Canon/Nikon waar je meer gebruikers in de omgeving hebt en beter hulp kunt krijgen op de club. Niet omdat deze beter zouden zijn, maar gewoon omdat het dan makkelijker werken voor je wordt. Er zijn geen slechte merken meer tegenwoordig en merkentrouw is zwaar overrated. Het zou jammer zijn als je de lol in je fotohobby kwijt zou raken door je koppig vast te houden aan Pentax.

Offline Willytje65

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 57
Scherpte K3
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2016, 09:48:46 »
Mijn K3 is na 4 weken terug van weggeweest, naar hun zeggen hebben ze de autofocus bijgesteld. Ik heb nu al enkele test foto's gemaakt, (niet zozeer de mooiste foto gezocht), met verschillende van mijn lenzen , maar met een goeie f8 en een behoorlijke snelheid en iso200, om wel het scherpste beeld te maken, maar ik weet niet of de scherpte zoveel verbeterd is , misschien ietsje.
 Ik heb er enkele doorgestuurd naar Kees, in jpeg en totaal onbewerkt, om een zijn eens oordeel te horen.
Ik heb hier op de site toch al enkele foto's van de K3 gevonden, met zeer goeie  scherpte, ik vraag me alleen af hoe jullie dat doen?, wat contrast bij , en wat opscherpen zal wel niet voldoende zijn. er staat ook zelden bij de foto's, met welk toestel  en welke lens en zo ze zijn genomen, welke f en iso, en dat is ook niet allemaal te zien op de exif op Flickr. Het zo dus ook leerzaam zijn , moest er bij de foto's wat meer uitleg staan, behalve de beoordeling van de foto.
Ik begin te denken aan een nieuwe lens, ter vervanging van de Standaard 18-55mm. zijn er die goeie ervaringen hebben met de Sigma 17-70mm. ,f2.8-4, DC MACRO HSM "C" ?