Auteur Topic: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)  (gelezen 1042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2019, 19:27:59 »
Dan toch een wat kritische noot van mijn kant.....ik heb de laatste straatfoto's van jou in dit board bekeken en de meesten hebben voor mij een ding gemeen: gebrek aan connectie met wat er gebeurt op straat.
In de meeste foto's zie ik veelal personen op de rug, van het camerstandpunt weg bewegen etc. Je bent wel in of bij de scene maar je maakt geen contact met wat je fotografeert. Althans ik zie het niet. Dat vind ik wel jammer. Nu hoeft de persoon niet perse in de camera te kijken ofzo of te poseren maar wat meer naar-je-toegerichte-foto's lijken mij toch wel fijner. Dan worden het vast - voor mij - mooie foto's. Aan je oog voor contrast en nabewerking ligt het in elk geval niet ;-)
Straatfotografie heeft vele vormen. Tegenwoordig zie je vaak alleen maar de silhuoette van een persoon met sterke contrasten en dichtgelopen schaduwen (belichting op de lichte delen). Die tak van straatfotografie is wat ik leuk en mooi vind.
Het is denk ik een kwestie van smaak....  ;D
 

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2019, 19:27:59 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2019, 23:53:20 »
Dan toch een wat kritische noot van mijn kant.....ik heb de laatste straatfoto's van jou in dit board bekeken en de meesten hebben voor mij een ding gemeen: gebrek aan connectie met wat er gebeurt op straat.
In de meeste foto's zie ik veelal personen op de rug, van het camerstandpunt weg bewegen etc. Je bent wel in of bij de scene maar je maakt geen contact met wat je fotografeert. Althans ik zie het niet. Dat vind ik wel jammer. Nu hoeft de persoon niet perse in de camera te kijken ofzo of te poseren maar wat meer naar-je-toegerichte-foto's lijken mij toch wel fijner. Dan worden het vast - voor mij - mooie foto's. Aan je oog voor contrast en nabewerking ligt het in elk geval niet ;-)

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2019, 15:09:45 »
Een mooie fleurige foto waar een hoop op te ontdekken valt. Er is niet echt één onderwerk op deze foto maar dat stoort (mij) geenszins.
Het onderwerp is de titel. Rood, geel en blauw wat overal in terug komt zoals de trein, kleding (bruin/geel) en koffers.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2019, 12:36:22 »
Een mooie fleurige foto waar een hoop op te ontdekken valt. Er is niet echt één onderwerk op deze foto maar dat stoort (mij) geenszins.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2019, 07:49:31 »
Knap gedaan. Een foto met een laagje magie eroverheen, want hij komt wat surreëel over. Komt dat door het objectief, denk je?
Misschien de combinatie: camera / objectief / nabewerking  8)

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2019, 21:41:03 »
Knap gedaan. Een foto met een laagje magie eroverheen, want hij komt wat surreëel over. Komt dat door het objectief, denk je?
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Rood Geel Blauw (X-T20 + 18-55mm)
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2019, 08:34:19 »
Foto genomen in Centraal station Antwerpen.