Auteur Topic: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum  (gelezen 46318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #103 Gepost op: 2 augustus 2018, 10:32:20 »
@Cemi.

Ik herken het te positief zijn op geplaatste foto's.
Het zit in de mens om liever positief te zijn in kritiek dan negatief (opbouwend).
Meestal wil je aardig gevonden worden.

Doet mij denken aan een quote van mijn vrouw laatst:
Collega tegen mijn vrouw. Jij bent helemaal niet aardig! Mijn vrouw. Ik wil ook helemaal geen vrienden met je worden.
Ik ben hier om te werken! En dat zou jij ook eens moeten doen.....


Facebook werkt misschien wel beter dan een forum.
Ik weiger echter pertinent om mijn privé te grabbel te gooien.

Marc
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #103 Gepost op: 2 augustus 2018, 10:32:20 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #102 Gepost op: 1 augustus 2018, 17:02:15 »
Wat betreft je pogingen om meer te weten te komen over de K70, kan je beter een nieuw topic starten bij "Pentax Nieuws en Reviews" dan dit zijdelings aan de orde te stellen bij een "slepend topic" als "Openen discussie voortbestaan Pentaxforum".
Sterker nog, een nieuw topic hoef je niet te openen, voor elke nieuwe camera is een "nieuws en reviews" topic. Als je een review spot kan je hierin een linkje naar de review zetten. Klopt wel dat er weinig reviews over de K70 zijn, voor zover ons bekend.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #101 Gepost op: 1 augustus 2018, 16:49:31 »
Ik ben al bijna 10 jaar lid van dit forum en wil nu ook mijn mening over het voortbestaan eens delen.

Wat ik voornamelijk zocht op dit forum is goede kritiek. Zowel op mijn foto's, maar ook op die van andere.
Daarnaast zocht ik ook inspiratie, door te kijken naar wat andere leden te bieden hadden.
De laatste tijd zijn beide minder geworden, vooral goed en kritisch commentaar ontbreekt, alles wordt maar prima en mooi gevonden.
En natuurlijk ben ik daar zelf ook schuldig aan, gewoon geen tijd of zin om op elke foto commentaar te gaan geven.
Dat is enerzijds.
Anderzijds wil ik ook kijken naar de toekomst van Pentax en met name de DSLR's.
Je hoort en ziet steeds meer verhalen van mensen (ook professionals) die overstappen van de zware Canikon's naar lichtere systeem camera's die ondertussen dezelfde kwaliteit leveren. Canon en Nikon gaan het nog heel zwaar krijgen in de strijd tegen Sony en Fujifilm die hierin al veel verder zijn. Laat staan wat Pentax daar nog tegenin kan brengen. Nikon komt binnenkort met een fullframe systeem camera, maar wel met een nieuw type mount. Het is maar de vraag hoeveel Nikon aanhangers zullen overstappen als ze ook hun lenzen moeten vervangen. Of gaan ze dan toch maar naar Sony of Fujij die wat dat betreft ook al verder zijn. Van Canon en ook Pentax hoor ik niet veel over nieuwe systeem camera's en lijkt het alsof zij niet met de tijd mee willen gaan en eerst vooral hun oude lens voorraad nog willen verkopen.

Ook ik ben onlangs overgestapt (toch met een beetje spijt in mijn hart) van Pentax naar Fuji. Gewoon omdat Pentax geen goed alternatief heeft op dit moment. Na deze overstap ben ik ook gaan kijken naar Fuji forums e.d.
Ondanks dat ik een beetje een hekel heb aan Facebook, vond ik daar wel een heel actieve (en wereldwijde ) groep Fujilove en ben daar lid van geworden. In ieder geval geeft die groep mij voorlopig weer de inspiratie terug, want er staan hele mooie opnames tussen die ik heel simpel er tussenuit kan halen. Want met een klik zie ik alle als laatst geplaatste foto's terug en kan ik de mooie simpel liken" en eventueel van commentaar voorzien. Toegegeven, commentaar wordt ook hier maar mondjesmaat gegeven maar daarnaast zegt het aantal likes wel wat over de kwaliteit. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een dergelijk medium gemakkelijker en sneller werkt dan een forum.
Daarom denk ik ook dat niet alleen dit, maar ook de andere forums het moeilijk gaan krijgen. Simpel omdat andere media zoals FB en Instagram beter aansluiten bij de jachtige tijden die iedereen tegenwoordig schijnt te hebben...

Mijn 2 centen en nog altijd fan van Pentax,
Cees
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2018, 07:39:09 door cemi »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #100 Gepost op: 1 augustus 2018, 10:51:31 »
Maar echte gebruikerservaringen, tips etc vind je niet.

Bij dpreview.com staan ook gebruikerservaringen: https://www.dpreview.com/products/pentax/slrs/pentax_k70/amazon-customer-reviews

Wat betreft je pogingen om meer te weten te komen over de K70, kan je beter een nieuw topic starten bij "Pentax Nieuws en Reviews" dan dit zijdelings aan de orde te stellen bij een "slepend topic" als "Openen discussie voortbestaan Pentaxforum".

groeten, Arno

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #99 Gepost op: 1 augustus 2018, 09:54:29 »
Er is wel wat te vinden over de Pentax K-70:  Op dpreview.com een test: https://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-70
                                                                  Op YouTube diversen video's : https://www.youtube.com/results?search_query=pentax+k70
                                                                  Uiteraard op ricoh.nl: https://www.ricoh-imaging.nl/nl/product/16242/body/overview/reflex-digitaal.html
                                                                  Op Amazon.com: https://www.amazon.com/Pentax-K-70-18-55mm-Extended-Warranty/dp/B0719JBW9J/ref=sr_1_2_sspa?ie=UTF8&qid=1533074022&sr=8-2-spons&keywords=pentax+k70+dslr&psc=1#customerReviews

groeten, Arno
                                                                 
Zoals ik al zei, er is weinig te vinden. Die items had ik al gevonden (behalve die Amzon link, ga ik doornemen maar dat is wat basis comments). Meer van hetzelfde zeg maar. Dat zijn een paar video's en de artikelen op internet geven een opsomming van de specs. Maar echte gebruikerservaringen, tips etc vind je niet. Dat is wel Jammer.Heb zelf ook een Fujifilm X100S, nou daar vind ik echt tientallen, zo niet meer, video's artikelen met heel veel goede tips, instructies, etc.

Het is gewoon jammer dat je die van de K-70 -en Pentax in het algemeen- weinig vind. Die K-70 is toch alweer 2 jaar beschikbaar.Zelfs hier op het forum vind ik er niks over terug.
Ik heb voor de K-70 gekozen omdat ik die weinige artikelen heb gelezen, de specs goed zijn en vooral omdat ik Pentx al ken. Kan me voorstellen dat anderen er niet aan gaan beginnen omdat ze zo weinig ervan terugvinden. Dat is jammer. Moet ik over een paar maanden maar eens een video gaan maken denk ik  ;D

EDIT
Kwam dit filmpje nog tegen, geeft wel vertrouwen ;) https://www.youtube.com/watch?v=RjSNou9cQq0&feature=youtu.be&t=11m20s
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2018, 10:25:11 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #98 Gepost op: 31 juli 2018, 23:59:04 »
Volgens mij is een forum een mooi naslagwerk.
Wat mijzelf opvalt, in zijn algemeenheid, is de weinige info die er over Pentax te vinden is op internet. Omdat ik eerder Pentaxen heb gehad en weer aan een DSLR toe was heb ik me erin verdiept en een K-70 besteld. Volgens mij een goede keuze. Maar ...
Ik heb me rot gegoogled over dit specifieke model en vind er bijna helemaal niks over. Zelfs op de wat grotere bekendere (inter)nationale websites vind je (te) weinig.

Er is wel wat te vinden over de Pentax K-70:  Op dpreview.com een test: https://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-70
                                                                  Op YouTube diversen video's : https://www.youtube.com/results?search_query=pentax+k70
                                                                  Uiteraard op ricoh.nl: https://www.ricoh-imaging.nl/nl/product/16242/body/overview/reflex-digitaal.html
                                                                  Op Amazon.com: https://www.amazon.com/Pentax-K-70-18-55mm-Extended-Warranty/dp/B0719JBW9J/ref=sr_1_2_sspa?ie=UTF8&qid=1533074022&sr=8-2-spons&keywords=pentax+k70+dslr&psc=1#customerReviews

groeten, Arno
                                                                 

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #97 Gepost op: 31 juli 2018, 16:26:42 »
Volgens mij is een forum een mooi naslagwerk.
Wat mijzelf opvalt, in zijn algemeenheid, is de weinige info die er over Pentax te vinden is op internet. Omdat ik eerder Pentaxen heb gehad en weer aan een DSLR toe was heb ik me erin verdiept en een K-70 besteld. Volgens mij een goede keuze. Maar ...
Ik heb me rot gegoogled over dit specifieke model en vind er bijna helemaal niks over. Zelfs op de wat grotere bekendere (inter)nationale websites vind je (te) weinig.
Misschien is het toevoegen van wat pagina's aan de site -of geintegreerd in het forum-  mooi van meer info, tests e.d. En Pentax zelf zou ook misschien wat meer zijn best mogen doen qua publiciteit denk ik. Maar misschien richten zij zich wel meer op andere markten, dat weet ik niet.
Een combi met FB is misschien ook mooi, maar het is ook weer meer werk. Blijft toch een heel gedoe en veel werk om een site bij te houden, zelf veel ervaring mee.
Ik zou wel jammer vinden als dit Nederlandse forum verdwijnt.
P.S.:Weet niet of je nieuwsbrieven oid verstuurd, daarmee zou je de slapende, wat afwezige leden misschien wat kunnen aanwakkeren?
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline BreakOfDawn

  • Junior Member
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #96 Gepost op: 31 juli 2018, 11:56:07 »
Het gebrek aan reacties en input spreekt boekdelen.
Jan, VVO, bedankt voor jullie inzet.
Mijn voorstel gaat de papierversnipperaar in.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #95 Gepost op: 15 juli 2018, 12:18:19 »
Goed nieuws mannen ....

Ik ben de ledendatabase aardig aan het opschonen. Straks weten jullie hoe groot de aanhang hier in werkelijkheid is.

Ben blij met jullie reacties. Daar waar mogelijk zal ik een technisch steentje bijdragen.

Fijne zondag.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #94 Gepost op: 14 juli 2018, 15:35:51 »
Toegegeven dat ik er best druk mee ben (geweest). Heb een plan gemaakt met mijn ideeën en visie. Heb dit nu met meerdere mensen besproken (fotografen, IT'ers, m'n financieel adviseur) en eigenlijk is helemaal niemand positief. Hoewel er een markt is voor een forum (even los van dit forum of een ander forum), is de markt erg klein. Je kan er zoveel tijd, energie, geld of middelen in stoppen als je wilt, je doet dit voor een zeer select groepje mensen. Nieuwe gebruikers en geďnteresseerde in camera's mogen gerekend worden tot een nieuwe generatie. Hierbij moet informatie snel voor handen zijn in een zo'n eenvoudig mogelijk format. Zo zou een Facebook community al beter aansluiten, hoewel ook hier de groei momenteel stagneert.

Dus mijn optimisme is iets de kop ingedrukt. Maar ik ben nog even aan het kijken of er ergens een mouw aan te passen is.

Maar misschien hebben meer mensen nagedacht over opties? Willen andere mensen zich ook inzetten voor bepaalde handelingen/functies?


Ik wil met mijn vormgevingsachtergrond wel nadenken over een nieuwere vormgeving (kop-banier, ander smf-thema), waarbij naast forum als zodanig ook het merk PENTAX als een fris, kleurrijk aantrekkelijk merk er uitkomt.
Zelf vind ik dit forum er wat somber uit zien.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline BreakOfDawn

  • Junior Member
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #93 Gepost op: 14 juli 2018, 11:06:03 »
Ik ben benieuwd Mark!  :good: :toppie: :respect:

Toegegeven dat ik er best druk mee ben (geweest). Heb een plan gemaakt met mijn ideeën en visie. Heb dit nu met meerdere mensen besproken (fotografen, IT'ers, m'n financieel adviseur) en eigenlijk is helemaal niemand positief. Hoewel er een markt is voor een forum (even los van dit forum of een ander forum), is de markt erg klein. Je kan er zoveel tijd, energie, geld of middelen in stoppen als je wilt, je doet dit voor een zeer select groepje mensen. Nieuwe gebruikers en geďnteresseerde in camera's mogen gerekend worden tot een nieuwe generatie. Hierbij moet informatie snel voor handen zijn in een zo'n eenvoudig mogelijk format. Zo zou een Facebook community al beter aansluiten, hoewel ook hier de groei momenteel stagneert.

Dus mijn optimisme is iets de kop ingedrukt. Maar ik ben nog even aan het kijken of er ergens een mouw aan te passen is.

Maar misschien hebben meer mensen nagedacht over opties? Willen andere mensen zich ook inzetten voor bepaalde handelingen/functies?

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #92 Gepost op: 3 juni 2018, 17:19:38 »
Het doet me deugd dat hier toch nog over gepraat wordt.
Ik hoop dat er wel een toekomst is voor dit forum, maar ik denk wel dat daar aanpassingen voor nodig zijn.
Welke dat zijn, daar ga ik even over nadenken. Laat ik hier dan wel zeggen dat ik nog wel degelijk energie hierin wil steken.
Ik ben benieuwd Mark!  :good: :toppie: :respect:

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #91 Gepost op: 3 juni 2018, 00:17:24 »
Het doet me deugd dat hier toch nog over gepraat wordt.
Ik hoop dat er wel een toekomst is voor dit forum, maar ik denk wel dat daar aanpassingen voor nodig zijn.
Welke dat zijn, daar ga ik even over nadenken. Laat ik hier dan wel zeggen dat ik nog wel degelijk energie hierin wil steken.
Top dat je mee wilt denken Mark! Ik ben zeker niet pessimistisch van aard, maar gezien de huidige feiten is het moeilijk om positief te blijven. Maar ik sta open voor positieve feedback.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #90 Gepost op: 2 juni 2018, 23:25:14 »
Het doet me deugd dat hier toch nog over gepraat wordt.
Ik hoop dat er wel een toekomst is voor dit forum, maar ik denk wel dat daar aanpassingen voor nodig zijn.
Welke dat zijn, daar ga ik even over nadenken. Laat ik hier dan wel zeggen dat ik nog wel degelijk energie hierin wil steken.

Heel goed. Eindelijk een ander geluid dan uitgaan van het negatieve scenario.

groeten, Arno

Offline BreakOfDawn

  • Junior Member
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #89 Gepost op: 2 juni 2018, 22:51:29 »
Het doet me deugd dat hier toch nog over gepraat wordt.
Ik hoop dat er wel een toekomst is voor dit forum, maar ik denk wel dat daar aanpassingen voor nodig zijn.
Welke dat zijn, daar ga ik even over nadenken. Laat ik hier dan wel zeggen dat ik nog wel degelijk energie hierin wil steken.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #88 Gepost op: 2 juni 2018, 17:30:33 »
 :lolk:
Chill...het staat ook niet voor niets tussen aanhalingstekens he :angel: :-X
Toch klinkt "dreigen" met of zonder aanhalingstekens niet erg chill. Ik luid wel een beetje de noodklok, maar dat vind ik ook zeker niet chill om te doen.  ::)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #87 Gepost op: 1 juni 2018, 21:52:10 »
[...](en dat is geen "dreigen" maar gewoon een feit Eviz!)[...]
Chill...het staat ook niet voor niets tussen aanhalingstekens he :angel: :-X

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #86 Gepost op: 1 juni 2018, 15:10:23 »
Hoe dan ook, zolang het financieel mogelijk is blijft dit forum online! Echter, (en dat is geen "dreigen" maar gewoon een feit Eviz!) dan zal er toch met enige regelmaat op de Ads geklikt moeten worden. We hebben de hoeveelheid Ads zo minimaal mogelijk gehouden, maar het is onze enige inkomstenbron.
Ik ben de laatste tijd ook veel minder actief, hoewel ik zeker meerdere keren per week even door het forum scroll. De input is gewoon laag en daardoor minder interessant.  Dat is jammer en (misschien tegen beter weten in) hoop ik dat de activiteit toch weer iets zal toenemen. De hoogtij-dagen zijn helaas achter de rug.
Iets grotere foto's toelaten zou ik opzich geen probleem vinden, maar is niet altijd handig.
Ik check het forum vaak via mijn 10" android tablet, en krijg de volledige foto's al niet geheel in beeld. Best irritant!

Vriendelijke groet,
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #85 Gepost op: 31 mei 2018, 20:52:06 »
Helaas is de sfeer op diverse fora veranderd. Op foto fora valt dit nog wel mee. Maar de digitale camera is gemeengoed geworden. De meeste foto's zullen ongetwijfeld met een mobieltje worden gemaakt. De behoefte om apparatuur of foto's te bespreken is flink afgenomen.

Het aantrekken van de economie en daarmee de werkgelegenheid is m.i. ook een reden; "men" heeft het nu te druk terwijl een paar jaar geleden "men" soms niet wist "hoe de dag door te komen".

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #84 Gepost op: 31 mei 2018, 20:34:35 »
Heb je geen andere mogelijkheid om de foto's op een ander scherm te bekijken? Misschien kun je de instellingen op je I-pad wijzigen?

groeten, Arno
Ja hoor, ik heb ook een pc en daar zie ik het prima op. Maar als ik ergens anders ben heb ik vaak wel de i-pad bij me en zeker niet de pc. Daarnaast het volgende:

Een grotere foto beoordeel je sneller als prima of goed dan een kleinere. Dat komt denk ik doordat je gevoel verzadigder wordt door een grotere foto. Als de inzenders dus foto's van verschillend formaat plaatsen krijg je "unfaire" verschillen in beoordeling.

Details zijn ook bij het huidige formaat heel goed zichtbaar. Details worden niet beter zichtbaar door het plaatsen van een groter formaat foto.

Maar doe ermee wat je wilt. Ik ben niet perse tegen het plaatsen van een groter formaat foto's.
« Laatst bewerkt op: 1 juni 2018, 23:31:28 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #83 Gepost op: 31 mei 2018, 20:24:47 »
Op mijn i-pad zijn nu al de foto's te groot voor het scherm. Ik moet dan vegen over het scherm om de rest van de foto te zien. Als de foto op Flickr gehost wordt, kan ik dubbelklikken. Dan krijg ik op Flickr de foto wel beeldvullend in beeld.

Heb je geen andere mogelijkheid om de foto's op een ander scherm te bekijken? Misschien kun je de instellingen op je I-pad wijzigen?

groeten, Arno

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #82 Gepost op: 31 mei 2018, 20:21:10 »
Als ik dit zo allemaal lees dan lijkt het er toch steeds meer op dat de laatste dagen van (oa) dit forum aangebroken zijn. Dat zou ik persoonlijk om verschillende al eerder genoemde redenen erg jammer vinden, maar blijkbaar onafwendbaar. Dan wordt het voor mij t.z.t. toch tijd om naar het internationale Pentaxforum over te stappen. Voor mij persoonlijk, wat taal betreft niet een groot probleem, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Maar zolang dit forum nog in de lucht is zal ik me hier blijven roeren.

+ 1    Hopelijk blijft dit forum nog lang bestaan; het regelmatig insturen van foto's en een reactie geven op andere inzendingen is m.i. daarbij belangrijk. Ook t.z.t overstappen naar het internationale Pentaxforum is niet nodig; gewoon aansluiten bij het Nederlandstalige pentaxian: https://www.pentaxian.nl/

groeten, Arno

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #81 Gepost op: 31 mei 2018, 16:45:23 »
[...] Ook op mobiel en tablet heb ik geen enkel probleem met het forum... Kortom, in mijn ogen heeft de techniek de regel overbodig gemaakt.
[...]
Op mijn i-pad zijn nu al de foto's te groot voor het scherm. Ik moet dan vegen over het scherm om de rest van de foto te zien. Als de foto op Flickr gehost wordt, kan ik dubbelklikken. Dan krijg ik op Flickr de foto wel beeldvullend in beeld.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #80 Gepost op: 31 mei 2018, 13:15:22 »
Het plaatsen van foto's op het forum zou voor nieuwe leden ook gemakkelijker ergens te vinden moeten zijn; zie citaat Thoran:

 Thoran
Super Pentaxian*Ltd

 
Berichten: 4751
Geslacht:
Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...

 
   
 
Re: Ideeënbus/Nieuwe aanmeldingen
« Reactie #393 Gepost op: 30 januari 2016, 07:08:56 »

Citaat
Citaat van: ArnoR op 24 januari 2016, 20:49:39
Ik denk dat een vast punt als 'Hoe plaats ik foto's' wel handig is voor de newbies. Die vraag komt geregeld terug.



die zijn toch wel gemakkelijk te vinden en naar te verwijzen.

•   Het plaatsen van foto's op dit forum vanuit Flickr
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=36336.0

•   Foto's plaatsen op het forum...
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11437.0


Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Openen discussie voortbestaan Pentaxforum
« Reactie #79 Gepost op: 31 mei 2018, 13:07:27 »
Een ideeenbus: waarom niet ...
Een rubriek “ter beoordeling: waarom niet ...  Maar ik betwijfel of ik daar (veel) gebruik van ga maken. En ik begrijp van de kant van de crew dat ze kijken voor hoeveel mensen ze zoiets invoeren. Hoeveel mensen zijn nu eigenlijk actief op het forum ... Een kosten-baten-analyse dus.
De grootte van foto’s naar 1600 brengen. Liever niet, de huidige grootte is al te groot voor mijn i-pad.

Alwin, bedankt voor je reactie. Wat betreft de grootte van de foto's schreef Mharda:
 Mharda
Honorary Member
Pentaxian Guru

Berichten: 5668
Geslacht:
Magic is in the air....

 
   
 
Re: Ideeënbus
« Reactie #394 Gepost op: 31 januari 2016, 10:59:56 »

Citaat
Voorstel in het kader van de versimpeling en vermindering van regels 

Geen grenzen meer aan het formaat van de foto.

Motivatie: de regel is ooit ingesteld omdat niet iedereen een 'groot' (toen werd 17inch al groot genoemd) beeldscherm had en men zo niets extra hoefde te doen om toch de hele foto te zien. Momenteel ondersteunen bijna alle browsers het automatisch resizen of kan je met CTR+ / CTRL- in en uitzoomen. Ook op mobiel en tablet heb ik geen enkel probleem met het forum... Kortom, in mijn ogen heeft de techniek de regel overbodig gemaakt.

Ook het feit dat er wat meer data wordt verzonden is geen erg groot probleem meer.