Auteur Topic: Is dit wat waard: Linkstar flitsset mtgk-3150u  (gelezen 974 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re: Is dit wat waard: Linkstar flitsset mtgk-3150u
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2014, 20:18:15 »
Op zich een leuk start setje. Heel veel vermogen is het niet en ook de instelling tot 1/16de en niet kleiner kan wel eens voor wat grenzen zorgen. Je kunt hier prima een portret mee maken denk ik wel. Niet te vaak verslepen vermoed ik.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Is dit wat waard: Linkstar flitsset mtgk-3150u
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2014, 20:18:15 »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Is dit wat waard: Linkstar flitsset mtgk-3150u
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2014, 18:58:33 »
Dank je wel, dat geeft al wat moed, dan is het alleen een kwestie van knaken tellen....  ;)
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Peter Marinus

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
Re: Is dit wat waard: Linkstar flitsset mtgk-3150u
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2014, 18:10:26 »
Als instap flitser set is het wel een heel aantrekkelijke prijs, volgens mij zit er ook de achtergrond bij. Al deze flitsers worden in China gemaakt en de kwaliteit is bij normaal (studio) gebruik prima, je moet er gewoon netjes mee omgaan.
Wel de (lichte) statieven onder wat verzwaren want met een 50x70cm softbox zijn die een beetje topzwaar.
Een stapje hoger zijn de 200 W/S flitsers met proportioneel instellicht, die zijn visueel iets sneller in te stellen.
Zelf werk ik zo'n 40 jaar met studioflitsers en heb ook een aantal van deze flitsers al jaren in gebruik.
De mooiste portretten maak je met één lamp, de rest is voor effectlicht, maar met hoofdlicht van links naar rechts hoef je met twee lampen niets te verzetten, alleen twee knopjes te verdraaien... :)
« Laatst bewerkt op: 21 december 2014, 19:36:59 door Peter Marinus »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Is dit wat waard: Linkstar flitsset mtgk-3150u
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2014, 13:32:09 »
Ik zou wel meer opties willen hebben voor belichting en Kamera Express heeft deze in de aanbieding.
Als ik het zo lees, ziet het er behoorlijk compleet uit: http://www.kamera-express.nl/product/12203011/linkstar-studioflitsset-mtgk-3150u/?utm_source=Nieuwsbrief&utm_medium=Klapper%20WK51&utm_campaign=Klapper%20WK51

In het kort: 3 flitsers van 150 Watt met lichtregeling vanaf 1/16, 3 statieven, 2 softboxes, achtergronddoek, triggerset en kleurfilters...

Afijn, dat leest als compleet, alleen is het ook een beetje degelijk spul en geen Chinese rommel?
Wie heeft ervaring met dit spul, het zal voorlopig voor incidenteel gebruik zijn en niet voor heel regelmatig.
Mijn baas is pas verhuist en heeft een hele grote ruimte over (iets van 400 m2), waar ik het misschien permanent kan neerzetten....
Kan ik nog oefenen op wat collega's - we hebben een smoelenboek waar regelmatig updates voor nodig zijn.

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen