Auteur Topic: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.  (gelezen 2260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #8 Gepost op: 3 november 2017, 19:31:57 »
Kees, bedankt voor je reactie. De foto's van afgelopen zondag waren van wedstrijdrijders in verschillende klassen. De klim op een uitgehold ruiterpad (los zand met hoge- begroeide-zijkanten) vergde dan soms teveel stuurmanskunsten van de vermoeide sporters. Als "recreant' ga je minder snel "zo diep" dat je de coördinatie over je bewegingen gedeeltelijk verliest en neem je ook minder risico's.

groeten, Arno

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #8 Gepost op: 3 november 2017, 19:31:57 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2017, 14:13:01 »
Het rijden op een mountainbike is een groeiende sport (gezond bezig zijn in een natuurlijke omgeving) en mag dan wat kosten. Wel brengt het risico's met zich mee, zoals ik zelf kon zien: verschillende fietsers gingen onderuit op een stuk opengesteld ruiterpad met als resultaat wat kneuzingen, maar ook "bloed op het hoofd" en een gebroken sleutelbeen.

groeten, Arno

Allereerst de complimenten voor de mooie foto's. Mooie acties, mooi licht en heerlijk helderdere, scherpe foto's!

Ik heb deze tak van sport (mouintainbiken, iets anders dan fietscrossen) ook weer ontdekt. Natuurlijk ook mede vanwege de perfecte mogelijkheden hier in Twente. Vorig weekend nog met 1500 man/vrouw in de avond in het donkere bos gereden. Geweldig! (Mountainbike mania 2017).
Gevaarlijk? Ja, maar als je je verstand gebruikt en bescherming meeneemt valt het best mee. Twee fietsers zijn door de aanwezige EHBO behandeld, verder niets gebeurd.
De techniek is heel hard gegaan en je hebt nu ook geweldige E-MTB fietsen (kost wel wat!).

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2017, 21:10:03 »
Mooie foto's. Petje af hoor. Foto 1 vind ik het beste, omdat aan haar ogen te zien is dat ze geconcentreerd bezig is, en de kleuren van de kleding knallen het beeld uit. (...).

+1
De ongelukken komen dan nog in een andere rubriek? ;)

Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #5 Gepost op: 2 november 2017, 07:57:12 »
Dat de fietsfabrikanten zo bezig zijn om de fiets technisch te verbeteren wist ik niet.

Alwin, bedankt voor je reactie. Het rijden op een mountainbike is een groeiende sport (gezond bezig zijn in een natuurlijke omgeving) en mag dan wat kosten. Wel brengt het risico's met zich mee, zoals ik zelf kon zien: verschillende fietsers gingen onderuit op een stuk opengesteld ruiterpad met als resultaat wat kneuzingen, maar ook "bloed op het hoofd" en een gebroken sleutelbeen.

groeten, Arno
« Laatst bewerkt op: 2 november 2017, 08:00:57 door abakker »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2017, 23:46:24 »
Mooie foto's. Petje af hoor. Foto 1 vind ik het beste, omdat aan haar ogen te zien is dat ze geconcentreerd bezig is, en de kleuren van de kleding knallen het beeld uit. Dat de fietsfabrikanten zo bezig zijn om de fiets technisch te verbeteren wist ik niet. Weer wat geleerd.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2017, 20:26:26 »
Eric, bedankt voor je reactie.

groeten, Arno

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2017, 12:28:31 »
Dit is leuk, sportieve foto's gecombineerd met een lesje in crossfiets ontwikkeling.


Mijn baas was ook altijd heel actief, bestelde speciale wielen in America, op zoek naar gewichtswinst (verlies eigenlijk..).
Deze versies heb ik nog niet eerder gezien, aardige foto's ook nog....!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Geavanceerde technieken bij de mountainbikers.
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2017, 23:25:17 »
1. Schijfremmen, een geveerde voorvork en een rij tandwielen achter zijn vrij gangbaar.


2. Daarnaast komen enkelzijdige voorwielophangingen opzetten.


3. Maar ook een bijzondere voorwielvering.


4. De snelste bij de dames had echter nog een "vrij gewone" crossfiets.

Pentax K5 met Pentax A 35-105mm F3.5
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2017, 23:39:35 door abakker »