Auteur Topic: Metz Mecablitz 26 AF-2  (gelezen 1049 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Metz Mecablitz 26 AF-2
« Reactie #1 Gepost op: 1 september 2017, 14:50:34 »
Afgelopen week een Metz Mecablitz 26 AF-2 aangeschaft voor op mijn K3ii. Op voorhand had ik er niet echt een beeld van hoe groot deze flitser precies is, maar op de camera blijkt het dus een bijzonder compact flitsertje te zijn, dat je er snel opzet of afhaalt en gemakkelijk in je jaszak past. De eerste resultaten voor macrogebruik zijn veelbelovend. Er zit een ingebouwde diffuser voor meer strooilicht, die heeft mij voorkeur bij macrofotografie. Ook zit er een tele hulpstukje bij dat het licht meer bundelt voor gebruik in de verte. Dat is een los hulpstukje en heb ik nog niet geprobeerd. Voor flitsen in de verte koop je eigenlijk ook geen flitser met richtgetal 26...
Al met al een fijn flitsertje, best compact en tot net wat meer in staat dan de standaard flitser die in sommige bodies zit (niet in de K3ii). Vooral bij macro is het handig dat je de flitser voorover kunt kantelen waardoor het licht echt vlak voor de lens terecht komt, waar je het nodig hebt. Ben er dus best tevreden mee.


Hierbij wat impressies:








Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Metz Mecablitz 26 AF-2
« Reactie #1 Gepost op: 1 september 2017, 14:50:34 »