energy-dungeon

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Landschappen en Natuur / Re: Flitsen in de natuur, het kan echt!
« Laatste bericht door abakker Gepost op Gisteren om 23:01:50 »
De flitser staat bij foto 1 en 2 al op 1/128 sec (lager kan niet omdat mijn youngnou flitser een iets te hoog richtgetal had, de afstand vergroten kon helaas niet, dankzij de beperkingen van de natuur). Dus heb ik moeten spelen met diagramma en sluitertijd op de camera.

Je kunt ook een stuk wit papier voor de flitser houden, eventueel dubbel gevouwen, of een stuk wit doorzichtig plastic, om zo diffuus licht te krijgen en de kracht van de flitser te beperken.

Groeten, Arno
2
« Laatste bericht door Alien Gepost op Gisteren om 22:19:31 »
Wel mooie foto's vind ik. Maar als je flitser op minder intens had staan had je nog wat van de omgeving kunnen zien. Een invulflits dus. Als je daar ook nog foto's van hebt, zou ik het wel leuk vinden daar ook 1 of 2 van te zien.

Ja en nee
De flitser staat bij foto 1 en 2 al op 1/128 sec (lager kan niet omdat mijn youngnou flitser een iets te hoog richtgetal had, de afstand vergroten kon helaas niet, dankzij de beperkingen van de natuur). Dus heb ik moeten spelen met diagramma en sluitertijd op de camera. Ik heb wel een aantal plaatjes van een andere paddenstoel waarbij ik de flitser wel als invulflits heb gebruikt, maar voor mij gaat het dan weer om een registratie plaatje. Ik zal er nog een foto van plaatsen.

Het wegflitsen van het daglicht vind ik bijna nooit mooi en onnatuurlijk al vind ik foto 2 wel interessant.

Smaken verschillen gelukkig. Ik moet wel eerlijk zijn dat ook ik lang niet alles mooi vind, hoor. Het is een leuke truc, helemaal als de omgeving niet wel meewerken zeg maar.
3
[TKA] Te koop aangeboden / Pentax 18-135, Pentax A 50mm 1.7 , Sigma 70-300 OS
« Laatste bericht door robbierut Gepost op Gisteren om 22:08:26 »
Om wat geld vrij te maken voor een nieuwe aankoop heb ik 3 leuke objectieven in de verkoop.

SMC Pentax-DA 18-135mm F3.5-5.6 ED AL [IF] DC WR - €75,-
https://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-DA-18-135mm-F3.5-5.6-ED-AL-IF-DC-WR.html
De bekende 18-135. Zat in de set van de K-3 die ik afgelopen weekend heb overgenomen. Kwaliteit is niet geweldig, maar daar is de prijs ook naar! Kras op het achterste element. Kras op het voorste element en verder op het voorste element veel kleinere beschadigingen van de coating aan de randen van het glas. (Zie foto's). Mist de originele lensdop voor en achter, achter zit er wel een lensdop op die ik nog had liggen. Komt wel met zonnekap.
De werking van het objectief is voor zover ik kan testen prima en op testfoto's kan ik geen invloed van de krassen merken op mijn K-3(ze zitten dan ook erg aan de rand).

SMC Pentax-A 50mm F1.7 - €40,-
https://www.pentaxforums.com/lensreviews/SMC-Pentax-A-50mm-F1.7-Lens.html
De altijd fijne 50mm. Nog uit mijn eigen verzameling, maar omdat bij de K-3 een sigma 50mm macro kwam kan deze weg. In goede staat, geen schimmel en compleet krasvrij. Mist alleen de originele achter dop, maar zit een andere bij. Zit zelfs nog zo'n mooi gouden stickertje op dat die "passed" is voor de quality check.

Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS - €125,-
https://www.pentaxforums.com/userreviews/sigma-70-300mm-f4-5-6-dg-os.html
Een vreemd objectief, aangezien ik in de geschiedenis van zowel dit als het zusterforum niet kan vinden dat die ooit is aangeboden. Toch wordt die op Pentaxforums best netjes beoordeeld met een 8,8 en is die nog nieuw te koop bij Kamera Express. Dit objectief zat ook in de set van de K-3 maar met het oog op een ander objectief mag deze alvast weg. Werking van het objectief is goed, de OS werkt goed wat ik moet zeggen erg prettig is op 300mm. Er zit wel 1 klein krasje op het front element, maar verder is het element vrij van krassen. Ook heb ik geen invloed van het krasje op testfoto's kunnen ontdekken. Met originele zonnekap en lensdop, achterdop is niet origineel maar er zit er wel 1 bij.

Alle objectieven zijn te testen en op te halen in Zevenaar (net achter Arnhem) of op kosten en risico van koper te verzenden met PostNL (eventueel verzekerd).

Foto's:
18-135
RORU-20181112-0027 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0031 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0029-Edit-2 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0028-Edit by Rob Rutgers, on Flickr

50mm
RORU-20181112-0024 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0025 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0026 by Rob Rutgers, on Flickr

70-300
RORU-20181112-0016 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0032 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0023 by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0022-Edit by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0023-Edit by Rob Rutgers, on Flickr
RORU-20181112-0017 by Rob Rutgers, on Flickr

4
Voertuigen / Re: Over de top
« Laatste bericht door PeterN Gepost op Gisteren om 21:53:42 »
Dank je EviZ  :).
Hierbij zoals gevraagd ook het origineel:

3.
5
Stedelijke omgeving, architectuur en urbex / Re: Kasteel Duivenvoorde
« Laatste bericht door PeterN Gepost op Gisteren om 21:43:56 »
Bedankt voor je reactie OudjesEric. Ik heb behoorlijk breed naar dit probleem gezocht, oa op Pentaxforums.com en het duits pentaxforum. Ik ben in totaal 'maar' een 4 tal gevallen van hangende spiegels tegen gekomen. Een heel berucht probleem bij de K-30 (maar ook K-50 en K-500) is het probleem met de aperture solenoid. Daar zijn behoorlijk veel camera's door getroffen. Maar als je nog eens voor me wilt kijken dan zou ik dat zeker waarderen.
Bij de gevallen die ik tegen ben gekomen heeft men het euvel trouwens alleen weten te verhelpen door de camera naar Ricoh op te sturen.
6
Voertuigen / Re: Over de top
« Laatste bericht door EviZ Gepost op Gisteren om 18:31:37 »
Ik vind dit een hele verbetering!  :toppie: Al blijf ik nog wel wat halo's zien en dat komt waarschijnlijk door de vorige versie.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de originele (onbewerkte) foto.
7
« Laatste bericht door EviZ Gepost op Gisteren om 18:29:48 »
+1
8
« Laatste bericht door MZ-S Gepost op Gisteren om 17:37:08 »
Het wegflitsen van het daglicht vind ik bijna nooit mooi en onnatuurlijk al vind ik foto 2 wel interessant.
9
Software / Re: pkTriggerCord
« Laatste bericht door robbierut Gepost op Gisteren om 17:31:40 »
Nee, maar ik kan wel even kijken of en hoe het werkt. Zie de K-70 niet bij de ondersteunde modellen staan maar in de Changelog wordt ie wel gewoon meegenomen (https://github.com/asalamon74/pktriggercord/blob/master/Changelog)

Dat zou fijn zijn, maar let wel op dat je camera niet gebrickt wordt door deze software. Ik heb geen kabeltje voor mijn k3 maar wel voor mijn K20D dus kan misschien beter daarop testen, die is niet zo erg als die bricked.
10
Software / Re: pkTriggerCord
« Laatste bericht door newmikey2 Gepost op Gisteren om 17:26:04 »
Nee, maar ik kan wel even kijken of en hoe het werkt. Zie de K-70 niet bij de ondersteunde modellen staan maar in de Changelog wordt ie wel gewoon meegenomen (https://github.com/asalamon74/pktriggercord/blob/master/Changelog)
Pagina's: [1] 2 3 ... 10