Auteur Topic: Porsche dag Zandvoort  (gelezen 1819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmikes

  • Gast
Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2008, 16:56:47 »
De perskaart kan je niet zo makkelijk krijgen, je moet er bij een of andere vereniging lid worden en wat betalen + voldoen aan een aantal voorwaarden

Zo een perskaart is on photoshop natuurlijk snel gemaakt, even plastificiëren + een koordje voor rond je nek... hangt eraan hoeveel je ervoor over hebt om de beste plaatsen te bereiken voor je foto's.
Laat jezelf niet teveel opvallen en niemand die dat merkt  ;)

goed foto, heel goed "gepanned" (is ook moeilijk) , maar zoals reeds aangeraden kan je hem best spiegelen, dan stoort het zelfs minder dat de hele wagen er niet opstaat.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2008, 16:56:47 »

Offline Ron002

  • Junior Member
  • Berichten: 41
  • Geslacht: Man
Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2008, 11:58:18 »
Ook ik vindt het een mooie foto.
Heb het trekken of slepen zo als mij wel eens is verteld laatst ook geprobeerd, op schiphol met de binnen komende vliegtuigen, maar mij is het nog niet gelukt :( zo als bij deze mooi Porsche.

Gr. Ron
Pentax K-3 || smc Pentax DA 17-70 SDM, DA* 60-250 & DA* 300 || Pentax AF360FGZ

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2007, 15:54:25 »
Citaat
Beste Marcedwin,

Ok, honest: dat "pannen" (nooit van gehoord) is goed gelukt. De achtergrond is lekker onscherp, je hebt naar mijn mening de juiste sluitertijd gebruikt. Ook qua kleur vind ik de foto erg goed. Nergens overheerst er een storende kleur. Wel vind ik het jammer dat de auto er niet in zijn geheel op staat. Ook mag hij best wat meer naar boven geplaatst worden, zonder dat je hem nu precies in het midden zet. Ik vind dat laatste juist vaak niet mooi en een compositie al snel saai maken. Dat de auto misschien niet helemaal scherp is, vind ik niet storend. Dat hoeft bij een foto als deze nu net niet: het geeft de dynamiek van het moment weer!!! Ga zo door!!

Groet,

Wytze

Eens met bovenstaande. Overigens, ook mijn complimenten voor het pannen, ik ben daar vreselijk slecht in en doe je dit absoluut niet na!
Tip: spiegel je foto eens. Mensen kijken van links naar rechts... Geeft een heel ander effect...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2007, 23:45:24 »
Dank voor de reacties.

Ik was er redelijk blij mee. Kan altijd beter. Omdat er een hek onder staat en ze aan de linkerkant van de baan reden moest ik wel de auto onder in beeld houden (anders zie je het hek). En om 'm dan nog geheel in beeld te krijgen is lastig.

Ik heb al wel gezien dat zo'n dagje oefenen je een hoop leert. Ik heb een hoop indrukken opgedaan en weet zeker dat de volgende keer het alweer beter gaat. Dus op naar het volgende event.

[size=10]Misschien een handige tip (heb ik ook gelezen en geleerd). Als je afdrukt mee blijven bewegen. Het is net als met balsporten, door de bal. Dus niet stoppen met volgen van je object als je afdrukt (heb gedrukt) gewoon de beweging helemaal afmaken.[/size]
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2007, 23:49:29 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2007, 23:05:32 »
goede foto.duidelijk snelheid. :)
je hebt het al beter in de handen dan mij.ik ben bij de Dutch TT geweest. en vond het wel moeilijk om te pannen.
ga zo door. ;)

Thomas

  • Gast
Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2007, 23:02:03 »
en ik zeg gewoon:
petje af.

Als een auto met 200 km/h voor je langs flitst, en je hebt hem zo goed in je camera weten te brengen...

Tuurlijk, voor een magazine is die idd niet goed. dan moet hij er in zijn geheel opstaan.
Maar hij is neem ik aan niet voor een magazine of krant. En dan vind ik dit dus knap zat.

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Porsche dag Zandvoort
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2007, 22:47:56 »
Beste Marcedwin,

Ok, honest: dat "pannen" (nooit van gehoord) is goed gelukt. De achtergrond is lekker onscherp, je hebt naar mijn mening de juiste sluitertijd gebruikt. Ook qua kleur vind ik de foto erg goed. Nergens overheerst er een storende kleur. Wel vind ik het jammer dat de auto er niet in zijn geheel op staat. Ook mag hij best wat meer naar boven geplaatst worden, zonder dat je hem nu precies in het midden zet. Ik vind dat laatste juist vaak niet mooi en een compositie al snel saai maken. Dat de auto misschien niet helemaal scherp is, vind ik niet storend. Dat hoeft bij een foto als deze nu net niet: het geeft de dynamiek van het moment weer!!! Ga zo door!!

Groet,

Wytze

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Porsche dag Zandvoort
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2007, 22:11:26 »


Ik probeer te 'pannen'. Zo schijnt dat te heten. Meebewegen en dan onderwerp scherp en de rest niet. Op het rechte stuk rijden ze + 200km per uur. Dan is 1/125 een mooie sluitertijd heb ik ontdekt. Je staat alleen helaas niet op de beste fotografie plekken. Dus als iemand weet hoe ik aan een perskaart o.i.d. kan komen, graag.

Wat vinden jullie van de foto. Be honest. Ik kom o.a. hier om te leren.
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2007, 22:12:31 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...