Auteur Topic: Tennis  (gelezen 2448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Tennis
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2007, 08:07:47 »
Ik ben laatst bij de tennisles van mijn zoon aan het schieten geweest, weet dus hoe moeilijk het is :-)


Ik ben een cropfanaat: ik zou van foto twee links een stuk afhalen en van boven (oninteressante ruimte). Heb dat net even geprobeerd en vind de foto dan veel dynamischer...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Tennis
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2007, 08:07:47 »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2007, 20:07:07 »
johan, foto 2 is inderdaad een geweldige foto. :)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Tennis
« Reactie #11 Gepost op: 20 september 2007, 22:35:25 »
Citaat
Johan,

Proficiat, foto 2 is echt een toppertje. Lekker scherp en de actie spettert er van af.
Mooie beweging van dochterlief en dan die bal die het beeld uit wil knallen...... PRIMA.

Zelf heb ik (nog) niet zo veel met sportfoto's, maar dergelijke opnames brengen me toch aan het twijfelen.

Trouwens........ heeft ze gewonnen???

Groeten, Lucien

Hoi Lucien,
geweldig leuk om je reactie te lezen  :)
Deze wedstrijd verloor ze (6-1, 6-1), maar vandaag won ze overduidelijk met 6-4 en 6-0.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

lreyns

  • Gast
Re: Tennis
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2007, 22:25:04 »
Johan,

Proficiat, foto 2 is echt een toppertje. Lekker scherp en de actie spettert er van af.
Mooie beweging van dochterlief en dan die bal die het beeld uit wil knallen...... PRIMA.

Zelf heb ik (nog) niet zo veel met sportfoto's, maar dergelijke opnames brengen me toch aan het twijfelen.

Trouwens........ heeft ze gewonnen???

Groeten, Lucien

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Tennis
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2007, 09:40:17 »
Citaat
Geweldig Hen. Even Picasa moeten downloaden hiervoor maar het is gelukt.

Zo dus



Johan.

Ja Johan, dit ziet er NOG beter uit dan je eerste publicatie  8-)
Hen
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Tennis
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2007, 09:25:19 »
He bedankt Andre. Ik had f11 gekozen, inderdaad vanwege de grotere kans op het scherp worden van de speelsters.
Wat ik ook nog aangezet had was continue scherpstelling. Maar voor de volgende keer ga ik zeker nog ff met het diafragma spelen.

@Allen: bedankt voor jullie commentaren.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Tennis
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2007, 20:38:03 »
Hi Johan,
ja foto 2 is top.  :)
Ben blij te zien dat er weer iemand is die zich met sport bezig houdt. We verliezen het nog wel van de natuur (paddo) liefhebbers, maar we winnen terrein  :D
Lees dat je dus ook al de typische sportfotografie problemen bent tegengekomen, veeeel schieten en kijken of er wat goeds overblijft.  ;D
Een reactie op mijn eerste volleybal foto's gaf aan dat je blij mag zijn met 1 uit 10.
Nog even wat technische zaken. Je hebt nogal klein diafragma gekozen (F11) bij iso 800. Dat geeft vrij groot scherptediepteveld, zie tekst op de achtergrond, dus ismakkelijker met scherpstellen. Als je een wat groter diafragma kiest (F8 of F5,6)wordt die achtergrond waziger, maar ik geef toe dan is het scherpstellen weer wat moeilijker  ;)
Maar voor een eerste keer heb je wel een superfoto van je dochter.  ::)

groeten, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2007, 18:22:08 »
Foto 2 is inderdaad top
Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Tennis
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2007, 17:42:15 »
Geweldig Hen. Even Picasa moeten downloaden hiervoor maar het is gelukt.

Zo dus



Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Tennis
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2007, 17:24:02 »
Yep Johan dat kan nog achteraf.

In Picasa ff het roostertje eroverheen en kantelen maar!

Grts
Hen
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Tennis
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2007, 16:32:31 »
Kan dat kantelen nog achteraf? Ik heb niet in RAW geschoten  :-[

Maar goed opgemerkt Hen. Jeetje alweer iets wat ik moet onthouden  ;)

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Tennis
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2007, 15:46:40 »
Foto 2 is inderdaad top.
Je treft het ook met het weer vandaag, kun je toch wat meer 'knijpen' allemaal als
het zonnetje wat helpt. Goed gedaan hoor.  Ben ik een zeurkous als ik zeg dat het
misschien iets horizontaler had gekund (ietsje kantelen in Picasa)?
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Tennis
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2007, 15:37:11 »
Zo net terug van een tenniswedstrijdje. Dochterlief verloor kansloos met 6-1, 6-1  :-[
Maar de dames hadden wel veel lol. Helaas was men bezig met bouwwerkzaamheden zodat ik geen mooi plekkie had langs de kant.
En sodeju wat is het lastig om snel bewegende voorwerpen goed op de plaat te zetten.

Daarom hier slechts de twee beste (in mijn ogen) gelukte foto's. De tweede foto vind ik zelf erg geslaagd.
Ik heb de Tav-stand gebruikt, sluitertijd 1/1000 en diafragma f11. Gebruikt objectief was de Sigma 28-200. De foto's zijn ook gecropt en bewerkt met Lightroom.

Opslag


Return



Johan.


« Laatst bewerkt op: 19 september 2007, 15:37:46 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter