Auteur Topic: Tunnel  (gelezen 1162 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Tunnel
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2019, 13:03:19 »
mag de Moderator wel ergens vast pinnen ,zo dat iedereen weet hoe het werkt.

Een kopie heb ik bij "Mededelingen" geplaatst.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Tunnel
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2019, 13:03:19 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Tunnel
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2019, 12:34:35 »
Vooral de eerste foto vind ik goed geslaagd, een prachtig kleurrijk doorkijkje. De tweede doet mij wat minder, misschien door het gebrek aan kleur in die foto. Een lekker scherp lensje zo te zien die nieuwe aanwinst van je.

JohnnieS

  • Gast
Re: Tunnel
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2019, 12:04:02 »
dit is een goeie Tips  :good: :good:

mag de Moderator wel ergens vast pinnen ,zo dat iedereen weet hoe het werkt.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Tunnel
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2019, 11:56:35 »
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! De volgende keer dat ik een foto plaats zal ik het eens proberen.

Groet, Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Tunnel
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2019, 08:13:05 »
Gebruiksaanwijzing om foto's door te linken van Flickr naar het Forum:

1. Ga naar de foto op Flickr en klik rechtsonder op het "kromme pijltje": "Share Photo"


2. Een keuze scherm opent; klik op BBCode



3. Stel de maximal grootte in die zichtbaar kan worden op het Forum na een klik op de foto


4. Rechter muisklik op blauwe code, waardoor een scherm opent; linker muisklik op kopiëren


5. Ga naar het Forum en open scherm (als nieuw topic/citaat/reageer) en klik op het scherm en daarna een rechter muisklik; kies voor plakken


6. De code verschijnt in beeld. Verwijder het gedeelte links en rechts van img (haken staan laten; zie foto) De code is nu klaar voor gebruik.


Groeten, Arno

« Laatst bewerkt op: 13 mei 2019, 12:59:54 door abakker »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Tunnel
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2019, 22:17:15 »
Klik eens op de foto die ik geplaatst heb bij mijn reactie; hij wordt dan wel (veel) groter, maar je komt niet op jouw Flikcr account waardoor je ook beter de controle houdt over je opgeslagen foto's.
Als je bij mijn reactie rechtsboven op "citaat" klikt, dan zie je hoe ik jouw foto heb doorgelinkt van Flikcr.com naar het forum.

Groeten, Arno
Interessant, weer wat geleerd ... Dat die foto dan zo groot getoond wordt is ook nieuw voor mij ... Hoe krijg ik die code? Door binnen Flickr ergens op te klikken misschien?

Groet, Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Tunnel
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2019, 21:05:40 »
Hoe dan?

Klik eens op de foto die ik geplaatst heb bij mijn reactie; hij wordt dan wel (veel) groter, maar je komt niet op jouw Flikcr account waardoor je ook beter de controle houdt over je opgeslagen foto's.
Als je bij mijn reactie rechtsboven op "citaat" klikt, dan zie je hoe ik jouw foto heb doorgelinkt van Flikcr.com naar het forum.

Groeten, Arno

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Tunnel
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2019, 15:00:04 »
De foto van de tunnel laat goed het groothoekeffect zien, maar om de kwaliteit te kunnen beoordelen, wil je de foto uitvergroten om de details te bekijken. Door te klikken op de foto, kom je op je Flickr pagina, waar je de foto ook niet kan vergroten. [...]
De hier afgebeelde foto van de tunnel is al een forse uitsnede van het origineel. Veel verder vergroten gaat daardoor niet.

[...]  Je kan de foto ook anders op dit forum zetten zonder dat je bij doorklikken naar je Flickr pagina gaat en je wel de foto groter kan weergeven:

Hoe dan?

Groet, Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Tunnel
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2019, 14:40:03 »
De foto van de tunnel laat goed het groothoekeffect zien, maar om de kwaliteit te kunnen beoordelen, wil je de foto uitvergroten om de details te bekijken. Door te klikken op de foto, kom je op je Flickr pagina, waar je de foto ook niet kan vergroten. Je kan de foto ook anders op dit forum zetten zonder dat je bij doorklikken naar je Flickr pagina gaat en je wel de foto groter kan weergeven:



Groeten, Arno

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Tunnel
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2019, 21:06:12 »
Deze foto's zijn genomen met de EF-M 22m f/2.0 STM, mijn nieuwste aanwinst. Vanwege het grote maximale diafragma kan mijn fototoestel ook bij wat mindere lichtomstandigheden nog goed scherptstellen, denk ik, waarbij de lagere ISO-waarden excessieve ruis voorkomen. De foto's die ik hier toon zijn natuurlijk met veel zonlicht genomen.

1.
ISO 100, 22mm, f/5.6, 1/500
IMG_0614 by 2011*Alwin, on Flickr

2.
ISO 100, 22mm, f/5.6, 1/1000
IMG_0616-bewerkt-2 by 2011*Alwin, on Flickr

Groeten, Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)