Auteur Topic: Gehakkelde aurelia II  (gelezen 1201 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2011, 12:13:56 »
Ik zie dat je de foto's host via photobucket.
Het kleurprofiel word door photobucket gewijzigd omdat je een gratis account hebt.
Wellicht is het beter om even een account aan te maken bij flickr, daar heb je die flauwe colormanagement geintjes niet.

Voor diegenen die de foto willen beoordelen op de 'echte' kleuren raad ik aan om de foto ff op te slaan op de computer.
Chris ik zou nog even naar de wit balans kijken, het komt nu wat onnatuurlijk over omdat het geel of groen overheerst.
Voor de rest is nr.2 een grote vooruitgang tov het origineel

bedankt Berend, ik host nu via Flickr en dat staat me een stuk beter aan! Nu bijven ze tenminste hetzelfde als in PS  :) Top!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2011, 12:13:56 »

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2011, 17:27:38 »
Prima plaat, Chris.
In de door Berend voorgestelde uitsnede komt de vlinder daadwerkelijk beter tot z'n recht en wat de helderheid betreft sluit ik me ook bij Berend aan.
Scherpte is m.i. perfect en het prima scherpteverloop over het blad zorgt voor 'n mooie diepte in de plaat........... zoals Watze al heeft opgemerkt: het lijkt alsof je 'm zo kunt beetpakken.
Gr.  Peter

PS.
Mooie profielfoto!!  ;)



Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2011, 15:45:14 »
Dag Chris,

Mooi gevangen. Op een regenachtige middag zoals we die vandaag hebben dringt alleen nog maar sterker door hoe die vlinder geniet van het zonlicht.

Groet,
Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

bbwijdieks

  • Gast
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2011, 14:00:53 »
Ik zie dat je de foto's host via photobucket.
Het kleurprofiel word door photobucket gewijzigd omdat je een gratis account hebt.
Wellicht is het beter om even een account aan te maken bij flickr, daar heb je die flauwe colormanagement geintjes niet.

Voor diegenen die de foto willen beoordelen op de 'echte' kleuren raad ik aan om de foto ff op te slaan op de computer.
Chris ik zou nog even naar de wit balans kijken, het komt nu wat onnatuurlijk over omdat het geel of groen overheerst.
Voor de rest is nr.2 een grote vooruitgang tov het origineel

Watze

  • Gast
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2011, 13:54:07 »
Knappe foto, alsof ik hem zo kan pakken.

gr,  Watze

gnodde

  • Gast
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2011, 13:40:31 »
De tweede versie is inderdaad mooier. Misschien moet je de donkerste partijen nog wat lichter maken (voor een betere doorteking van de vleugels) en daarna (na het evt. verkleinen) nog iets verscherpen. Dan komt de vlinder nòg beter "uit de verf".
Maar ook in zijn huidige weergave mag hij er wezen.

Jan.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2011, 13:16:59 »
dank voor je commentaar Berend; gelijk maar wat mee gedaan met onderstaand als resultaat: (n.b. in PS is hij véél helderder en levendiger van kleur helaas.....) Dat van die flitser wou ik gisteren doen, maar lopend in de supermarkt ben ik vergeten naar een mooi pak te kijken  :-[


www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

bbwijdieks

  • Gast
Re:Gehakkelde aurelia II
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2011, 13:02:44 »
De vlinder staat er goed scherp op, aan de nabewerking schaard nog wel wat.
Een vierkante uitsnede zou het hier beter doen, de vlinder valt nu namelijk weg in de grote ruimte aan de bovenkant.
Verder mag de brightness nog wat omhoog en mogen de vleugels wat meer opgelicht worden.
Misschien een tip: gebruik een macro flitser of maak er zelf één met een pringlebus e.d.
Ergens op het forum staat wel hoe je deze kunt maken!

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Gehakkelde aurelia II
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2011, 12:49:54 »
Er vloog er weer eentje rond de afgelopen dagen, dit was de mooiste plaat. Ca. 50% crop en wat nabewerking in PS en (bijna uiteraard) met de Tokina. Ik heb mijn best gedaan dit keer om het hele dier zo scherp mogelijk te krijgen, volgens mij ergens tussen de f11 en f/16. Iso 200 en 1/160e.

grt,

Chris.


www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |