Auteur Topic: NS station Schiphol [HDR]  (gelezen 2469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #29 Gepost op: 26 februari 2010, 15:48:01 »
Bedankt voor je compliment. Een kunstenaar voelt zich pas gekend als de toeschouwers er meer in gaan zien dan dat hij er zelf in heeft gestopt. :-\

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #29 Gepost op: 26 februari 2010, 15:48:01 »

macsterdam

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2010, 12:39:30 »
erg mooie foto inderdaad, vooral ook omdat de kleuren wel lekker diep zijn, maar dan zonder het over-de-top effect dat HDR soms heeft.

wat me ook aanspreek is hoe je, door het fish-eye effect, als het ware helemaal de foto wordt ingezogen!

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #27 Gepost op: 15 februari 2010, 22:41:14 »
- vervolgens zachtjes schoon maken met een proper, zacht, niet pluizend doekje. Een ouwe, versleten,  zachte, schoongewassen zakdoek is ideaal.

Succes,
Yves
Ohja, ben ik gisteren met m`n suffe kop vergeten te posten...ik gebruik altijd een brilledoekje, die zijn er perfect voor.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2010, 15:53:01 »
Neem maar rustig de tijd hoor. Ik wil je niet opjutten ... (zeggen we op het werk ook altijd tegen elkaar. En het werk komt toch altijd af ... ;))
Dat werkt bij ons soms net even anders, tenzij je graag wilt meevaren naar onbekende bestemming  :D

Maar vooruit, ik heb al wat op Flickr gezet. Zal wel even een topicje met een link aanmaken.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

eeyore_nl

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2010, 14:25:47 »
Die halo's vind ik niet zo erg, maar ik vind die reclamezuil rechts wel erg de aandacht naar zich toe trekken. Los daarvan vind ik het een erg geslaagde foto!

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2010, 12:34:50 »
ja maar zoals ik al zei: ik ben net terug. Had in DC maar 1,5 uur voor mezelf dus erg veel heb ik niet. Meer foto`s van Baltimore Harbor eigenlijk.

In de loop van de dag zal ik wel alvast wat online zetten.
Neem maar rustig de tijd hoor. Ik wil je niet opjutten ... (zeggen we op het werk ook altijd tegen elkaar. En het werk komt toch altijd af ... ;))

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2010, 12:32:26 »
Bij mij werd terrorisme-preventie nog net niet genoemd. Toen ze me wat beter bekeken, zagen ze wel dat ik daar het type niet voor ben ... Maar bij jou Eviz, tjsa ... ;D Goed om de regels nog eens goed te lezen op door jou opgegeven link.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2010, 12:28:31 »
Nee de halootjes zitten erop sinds ik in de regen in Scheveningen heb gefotografeerd. Heb je nog foto's gemaakt in Washington? Laat er wat zien!
ja maar zoals ik al zei: ik ben net terug. Had in DC maar 1,5 uur voor mezelf dus erg veel heb ik niet. Meer foto`s van Baltimore Harbor eigenlijk.

In de loop van de dag zal ik wel alvast wat online zetten.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2010, 12:25:42 »
Ik denk dat de medewerkers zelf de regels niet goed (meer) kennen.....en maar naar eigen inzicht handelen.
Terrorismebestrijding werd tegen mij als argument aangevoerd..... ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? De wereld is gek geworden sinds 9/11 :'(

De spoorwegen hebben de regels trouwens wel versoepeld zie ik nu:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1175591758691/filmen+en+fotograferen?p=1175591758962

Deze pagina uitprinten en meenemen: hobby fotografie wordt toegestaan!
Ze zitten er nog wel naast (of in elk geval te kort door de bocht) voor wat betreft de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en portretrecht. Maar daarover leven in de samenleving wel meer misverstanden.

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2010, 12:29:48 door EviZ »

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2010, 12:09:22 »
Zo ben ik eens aangepsproken door spoorwegpolitie op Den Haag centraal toen ik met statief foto's maakte. Ze zeiden het is niet verboden zolang je beroepskrachten maar niet herkenbaar in beeld brengt.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2010, 12:05:39 »
Ik vind het een mooie foto geworden. Lekker ingetogen.

Ik begrijp dat je met statief aan de slag bent gegaan.....Je bent geen boze NS-medewerker tegen gekomen?
De spoorwegen vinden het gebruik van een statief nl onder professioneel gebruik vallen en dan heb je vooraf toestemming nodig om te fotograferen (en wss krijg je een ns-voorlichter mee).

Was laatst al bijna Sloterdijk afgestuurd (zonder statief).

greetz,
Erik

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2010, 11:20:37 »
Nee de halootjes zitten erop sinds ik in de regen in Scheveningen heb gefotografeerd. Heb je nog foto's gemaakt in Washington? Laat er wat zien!

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2010, 10:59:46 »
Mooie HDR, Alwin  8)

Die halootje waren me bij de abdere samyang-foto`s ook al opgevallen. Mss zijn je wel onderhevig aan het gebruike objectief (geen coating oid)?

Grappig dat ik deze foto nu zie, een uur geleden stond ik zelf daar op het perron :D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline adelaar

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 162
  • Geslacht: Man
  • Waalwijk (NB)
    • VanHeumenfotografie
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2010, 09:50:18 »
Mooie foto.

Proficiat.

Ik zal nog veel moeten oefenen.

Groetjes,

Robert




www.vanheumenfotografie.nl   

Fuji x100t + Fuji X-T10 met de 18mm-27mm en 35mm objectieven.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2010, 20:29:52 »
IK heb je preset zojuist eens geprobeerd op een bracketing opname die ik nog had liggen van de Montevideo magazijnen in Antwerpen.
Dan zie je inderdaad dat het resultaat zeer afhankelijk is van de originele foto. Bij mijn opname is het resultaat namelijk niet om aan te zien  ;)
Maar toch bedankt voor je mailtje  :)
Cees

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2010, 17:54:12 »
Ja, volgaarne ! Zelf bak ik er nog helemaal niks van :surrender:,
Mijn Dank!
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2010, 16:51:43 »
Mooi gebruik van de fisheye. De HDR-bewerking doet het hier goed.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2010, 15:57:54 »
@ Oki: Nee, een zelf gemaakte preset die ik "urbex" heb genoemd. Ik kan hem wel naar je toe mailen als je belangstelling hebt. "Grunge" is mij te extreem.
@ Cemi: Een preset kun je gebruiken om een reeks foto's een zelfde stijl te geven en zonder steeds opnieuw het wiel te hoeven uitvinden.
Ik weet wel wat een preset is, ik gebruik ze alleen zelden omdat elke foto weer anders is.
Maar als je wilt mag je hem mij best wel eens mailen...

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2010, 15:45:31 »
@ Oki: Nee, een zelf gemaakte preset die ik "urbex" heb genoemd. Ik kan hem wel naar je toe mailen als je belangstelling hebt. "Grunge" is mij te extreem.
@ Cemi: Een preset kun je gebruiken om een reeks foto's een zelfde stijl te geven en zonder steeds opnieuw het wiel te hoeven uitvinden.

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2010, 09:09:48 »
bedoel je die preset Grunge?
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2010, 08:21:33 »
Maar geef toch toe, Alwin, dat het resultaat inzake HDR hier beter (subtieler) uitpakt dan bij die andere reeks, ook al mag de preset dezelfde geweest zijn.
Daarom bewaar ik de presets nooit, maar begin altijd gewoon opnieuw....

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2010, 22:11:05 »
Nou ja, die andere foto's staan niet meer op het forum, dus daar valt niet veel meer aan te vergelijken. Ik begrijp niet goed wat ik hier aan toe zou kunnen of moeten geven  ... Ik geef alleen maar aan dat in beide gevallen de kleuren een redelijk realistische weergave zijn van de situatie. Van de ene schrik je van op, van de andere niet ... Ok. Ik heb nog weer eens gekeken. Sommige van die foto's hebben extra heldere kleuren, de meesten door de toegepaste "lightning effects" , niet een photomatix effect in de meeste van die foto's dus.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2010, 22:27:02 door Alwin »

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2010, 21:56:47 »
Bedankt voor de reakties. Voor wat betreft de geslaagde "ingehouden bewerking" (opmerking van Yves). Ik heb dezelfde preset gebruikt in Photomatix als in de foto's bij de nu verwijderde metaalwerkplaats (& urinoir). De "zuurstokkleuren" zoals hij ze noemde, zijn dus niet in de bewerking aangebracht, maar waren aanwezig in die werkplek. Dit ben ik nog even nagegaan door de onbewerkte (niet-HDR) foto's te bekijken van de metaalwerkplaats, en daar zijn de kleuren ook fel. :-\

Maar geef toch toe, Alwin, dat het resultaat inzake HDR hier beter (subtieler) uitpakt dan bij die andere reeks, ook al mag de preset dezelfde geweest zijn.

Alwin

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2010, 20:21:26 »
Bedankt voor de reakties. Voor wat betreft de geslaagde "ingehouden bewerking" (opmerking van Yves). Ik heb dezelfde preset gebruikt in Photomatix als in de foto's bij de nu verwijderde metaalwerkplaats (& urinoir). De "zuurstokkleuren" zoals hij ze noemde, zijn dus niet in de bewerking aangebracht, maar waren aanwezig in die werkplek. Dit ben ik nog even nagegaan door de onbewerkte (niet-HDR) foto's te bekijken van de metaalwerkplaats, en daar zijn de kleuren ook fel. :-\

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2010, 16:46:21 »
Goeie toepassing van hdr, mooie rust erin, topper!
(ook fijn dat ze de vloer schoon hadden gemaakt voor je 8))
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)